HUMMER GOES DOWN UNDER !!!

hummer

Member

14 augustus vertrekken mijn baasjes naar Perth.
Inmiddels heb ik een nieuwe job, de hond van een vriend van mijn baasje was zeer verdrietig omdat zijn maatje is gestorven en ik heb hem nu weer zin in het leven gegeven.
Ik heb het zeer naar mijn zin en wordt hier heerlijk verwend. Ook mijn huisgenootje de kat heeft een nieuwe taak en is bij een tante van het vrouwtje in Frankrijk gaan wonen. ( ben best een beetje jaloers want zij heeft lekker weer en ik zal het toch maar met dit verandelijke weer in NL moeten doen :smile: ).

Ook heeft het vrouwtje inmiddels een afspraak voor een sollicitatie en dat al op 18 aug, weinig vakantie als ze direct wordt aangenomen en moet beginnen maar ja, dit is toch wel een mooie kans.

Ik weet het, eerder dit jaar is er al eens over gepost en werd het geen leuk draadje maar mijn baasje en vrouwtje hebben het allerbeste met ons voor en hebben er ondanks alles zeer veel verdriet over ! De vergunningen liggen op de kast en zullen zeker bewaard blijven mocht het zo zijn dat er toch iets gebeurt waardoor we niet meer kunnen blijven bij ons nieuwe baasjes of wordt het verdriet te groot. In ieder geval wilde ik graag laten weten hoe het ons vergaat. :smile:

grs
Hummer

Hoi Hummer iedereen mag het zijne er van denken he ( huisdieren achter laten) maar ik wens jullie een goede reis en dat de sollicitatie positief uitvalt :up: :up: :up: :up:

Wij gaan in oktober downunder dus nog een paar mnd. :smile:

Suk6 met jullie plannen.

greetz Bennie :up: :up:

ps ben wel benieuwt wat Jack te melden heeft??

geen reactie dus...... afijn Hummer heeft het prima naar zijn zin.
Gisteren hebben we hem "live" op de webcam via skype gezien en gehoord!
Hij reageert nog altijd op onze stemmen en zag er prima en gezond uit.

en jullie inmiddels gesetteld?

groetjes
Monja

Sorry hoor, maar ik vind deze thread echt belachelijk. Jezelf een goed gevoel geven door zogenaamd te denken dat je hond het zo naar z'n zin heeft.

Dit gaat mij echt te ver.

:shock: Woow.. waar heb jij last van?
Het is toch de eigen keuze van mensen om hun hond achter te laten of niet. En aan het verhaal te horen vinden ze het nog heel moeilijk ook! Mogen ze dat niet op hun eigen manier verwerken??
Je doet net alsof iemand zijn dier zwaar mishandeld ofzo..
Dan lees je het toch niet.. :?

[quote author=hummer link=topic=9131.msg132221#msg132221 date=1234769425]
Gisteren hebben we hem "live" op de webcam via skype gezien en gehoord!
Hij reageert nog altijd op onze stemmen en zag er prima en gezond uit.
[/quote]

Dat zal best zwaar zijn, om dan je hond terug te zien. Wij hebben in voorbereiding op onze emigratie onze katten een ander thuis gegeven. Ze waren op dat moment al 18 jaar en ik wilde ze een reis in een vliegtuig niet meer aan doen op die leeftijd. Ze zijn bij een vriend van ons in huis gegaan en ik ben nooit meer langs geweest. Gewoon omdat ik er van overtuigd was dat ik ze dan weer mee terug zou nemen en niet meer met mijn hoofd maar met mijn hart zou gaan denken. Inmiddels zijn beide beestje van ouderdom overleden en zitten wij nog in Nederland.

Ik ben even kwijt waarom jullie de dieren hebben achter gelaten, maar ik weet dat dit geen makkelijke beslissing is die je zo maar even neemt. Heel goed dat je wel voor een goed nieuw thuis hebt gezorgd  :up:

Sacha

[quote author=cosmo modo link=topic=9131.msg132312#msg132312 date=1234818776]
Sorry hoor, maar ik vind deze thread echt belachelijk. Jezelf een goed gevoel geven door zogenaamd te denken dat je hond het zo naar z'n zin heeft.

Dit gaat mij echt te ver.
[/quote]

Jouw antwoord in deze is belachelijk, omdat we de hond hebben gezien zijn wij blij en opgelucht. Hij kan nog eventueel elke dag opgestuurd worden, omdat hij de inentingen heeft, en zelfs op ons aanvragen verlengt worden, voor het geval het niet goed zou gaan in de nieuwe situatie, dus klaarblijkelijk weet je echt niet waar je over spreekt.

Je kunt maar beter niet meer reageren op een van onze uitspraken, daar ik niet gediend ben van ongegronde meningen met daaruitvolgend het ongenoegen van mijn kant.
Ik hoop dat jij verder niemand op deze manier voor het hoofd stoot, en ben maar blij dat je in Brisbane woont.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die het wel snappen of in ieder geval proberen of mee te leven, maakt het toch een stuk fijner, en daar is dit forum waarschijnlijk ook voor bedoeld, in plaats van (wat er hier wel meer doen) zwartgallige en negatieve reacties te geven op mensen die het goed bedoelen.

Sacha, heel dapper, alleen jammer het dan zo gelopen is. 18 jaar is ook al erg oud, ik denk dat je er goed aan gedaan hebt, op tijd een ander huis zoeken, voor hetzelfde geld was je heel vlug vertrokken.

Er zitten soms duidelijk mensen op het forum met een te kort aan aandacht. Net als kleine kinderen gaat het dan van "negatieve aandacht is ook aandacht..." . Daar is dus maar 1 oplossing voor: negeren dat negatieve gedrag en belonen wanneer er iets positiefs is. Alleen zie ik nog even niets positiefs in zijn post :cool:

Ik denk dat iedereen de beste oplossing probeert te zoeken voor zijn/ haar dier, welke keuze hij/ zij ook maakt. Ik denk dat het heel erg aan het karakter van een kat/ hond ligt of het beter is om een goed nieuw huisje in nederland te zoeken of hem/ haar mee te nemen naar Australie. Ik denk niet dat iemand anders hierover kan oordelen, baasjes kennen hun dier het beste. Daarnaast is het vast geen makkelijk keuze.

Ik heb een tijd lang in een asiel gewerkt en heb veel gezien op het gebied van dieren achterlaten en 'een betere plek vinden' voor huisdieren.

Maar ik schijn ook aandacht te kort te komen.  LOL  :)

Cosmo,
ik vind je mening hier niet gepast!!!!!!! Onze kleinste zal ook z'n schildpadden moeten achterlaten, en ik je verzekeren dat dit voor hem helemaal niet leuk is, want ze mogen niet mee. Dat belet ons echter niet om voor deze diertjes een perfect gastgezin te vinden, en dat is duidelijk geen ASIEL. En ik weet zeker dat Monja dit ook heeft gedaan, want ook voor haar was dit niet makkelijk. Dus daarom, Cosmo, graag een beetje 'ellebogen' asjeblieft.....

Frank

[quote author=cosmo modo link=topic=9131.msg132560#msg132560 date=1234990623]
Ik heb een tijd lang in een asiel gewerkt en heb veel gezien op het gebied van dieren achterlaten en 'een betere plek vinden' voor huisdieren.

Maar ik schijn ook aandacht te kort te komen.  LOL  :)

[/quote]

Persoonlijk vind ik je antwoorden erg kort door de bocht en te zeer op je eigen situatie toegepast.
Je zou iets meer rekening kunne houden met de situatie waarin de topic starter verkeerd!

Ook wij hebben onze hond naar vrienden gebracht omdat ik het het beestje niet wilde aandoen en de quarantaine en om dan in Australie te komen waar je bijna geen huisdieren in huurhuizen mag houden.

Dus ik begrijp dat het best moeilijk is en heel fijn is om te zien dat het goed gaat met hem.

Wij zijn nog een paar keer bij Max, onze bruine labrador geweest en dan kun jezelf zien dat het hem goed gaat.

grt jacky
ps wie het er niet eens mee is ga dan naar een andere topic!

Wij hebben in juni vorig jaar met veel verdriet onze hond Max (een ontzettend lieve bruine labrador van 4 jaar oud) naar zijn nieuwe baasjes gebracht. De schoonouders van mijn zus zijn erg blij met Max. Er wordt daar heel goed en liefdevol voor hem gezorgd. Dit maakte het wel veel makkelijker voor ons.

We hadden Max natuurlijk willen meenemen maar enerzijdse de quarantaine en het gegeven dat in veel huurwoningen geen huisdieren welkom zijn heeft ons dit doen besluiten.

haha da's toevallig. zowel mijn vrouw (jacky) als ik (loek) hebben gelijktijdig van elkaar een vergelijkbare reactie geplaatst.

Dan blijkt in elk geval dat jullie er het zelfde over denken en dat is altijd goed :up:

Back