Huren als referenties en contract ontbreken.

tweety

XPdite Sponsor
Ik ben nieuwsgierig hoe jullie dit allemaal aangepakt hebben!!!!

Momenteel ben ik op zoek naar een appartement in Melbourne. Gezien het aantal gegadigden en het ontbreken van referenties aan mijn kant denk ik dat ik weinig/geen kans maak.

Ik heb hier naar alle waarschijnlijkheid een baan, maar ik moet nog bewijzen dat ik beter geschikt ben dan een ozzie! Aangezien het overheid is gaat dus nog wel eventjes duren en tot die tijd wil/kan mijn werkgever niets op papier zetten. Een huurverleden heb ik hier niet en heb ik in Nederland ook nooit gehad, heb altijd mijn eigen woning gehad en heb geen bewijs van de bank gevraagd, dit is achtergezien een stomme aktie.

Dus mijn vraag hoe hebben jullie dit gedaan? Een aantal maanden vooruit betaald en zo ja hoeveel maanden? Doe je zoiets in overleg met een makelaar of vul je dit gewoon op het formuliertje in??? Kortom alle tips zijn welkom, want ik heb mij vandaag toch een juweeltje gezien!!!!

Thanks!

Chantal

Wij hebben op een gegeven moment ook voorgesteld om 6 maanden vooruit te betalen omdat we geen huurverleden hadden en telkens tegen dat probleem aanliepen. Ook haalden we bij de bank elke keer een statement (up to date dus) zodat we bewijs hadden dat we genoeg geld op de bank hadden staan.

Die 6 maanden vooruit vertelden we aan de makelaar als we het formulier inleverden. Wij hadden in NL ook een eigen huis dus geen referenties en ook nog geen baan hier.

Succes, het is hier wat met dat huren, we waren dan ook reuze blij toen we een huis gekocht hadden.

Hoi Chantal

Wij hebben ook altijd een koophuis gehad in NL dus ook wij zouden dat probleem krijgen. Wat ik gedaan heb, is onze makelaar gevraagd (die het huis in NL verkocht heeft), om een brief die ik had gemaakt, te ondertekenen en uit te printen op het briefpapier van het makelaarskantoor.

En dat wilde hij graag doen hoor.
In de brief had ik vermeld dat wij altijd nette bewoners zijn geweest, dat er geen klachten zijn geweest van de buren en dat we huis huis bij de overdracht keurig hadden opgeleverd.

Misschien kun je dit nog regelen met je makelaar in NL (als je die gehad hebt) vanuit hier, evenals een verklaring van je hypotheek verstrekker in NL. Mijn ervaring is dat als je het verhaal uitlegd dat ze je wel willen helpen.

(en de real estate agent hier heeft de referenties NIET gecheckt, ze heeft wel een copie gemaakt van de brief en in de file gedaan).

Succes!!

Greetz,
Aussiegirl

Hoi Chantal,

misschien een idee om alsnog je hypotheek gever in NL te contacten om alsnog een referentie te krijgen ?

Succes iig !
Gr,
Johan

Hey Chantal, wij hebben geen referenties doorgeven. ( hadden we ook niet )
We moesten wel 100 punten kunnen aantonen. Ik weet het niet meer precies maar bv 50 punten voor een geldig rijbewijs, 20 punten medicare kaart, 20 punten bankpas, 10 punten voor een rekening van de camping waar we een paar weken gestaan hebben.
De rest van de vragen op het aanvraag formulier hebben we naar waarheid ingevuld. Soms wil het ook wel eens helpen om het adres van iemand in Australie op te geven die wil garanderen dat je de huur iedere week netjes gaat overmaken.

Succes met alles en laat eens weten of het gelukt is met het appartement.

Groetjes Jolanda  :up:

ps, heb je mijn pm ivm bagage.nl nog gehad ?

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Die referenties gaan wel loslopen denk ik.... Ik dacht in eerste instantie dat dit referenties m.b.t. huren moesten zijn, maar dit blijkt niet het geval. En dat laatste maakt het ineens een stuk makkelijker!!! Aangezien ik hier al een tijdje ben wil de manager van het hostel wel als referentie dienen. Ik heb inmiddels wat ozzies leren kennen die dat ook wel willen zijn en dan natuurlijk ook nog wat aardige forumleden!

Komt goed! Al weet ik nog steeds niet wat ik nu wil want wonen in het centrum is toch wel errug duur  :-(

Enne Jolanda ik heb geen pm i.v.m. bagage.nl gehad! Of bedoel je die van 4 augustus????

Jeetje wat een verschillen zeg. Wij hadden ook geen referenties uit Nederland ook eigen woning. Maar wij hadden voor de eerste 2 maanden een vakantie woning kunnen huren via een Realestate en ondertussen gezocht naar een huurwoning. We kregen prima referenties van de realestate waar we de vakantiewoning hadden gehuurd. Verder was het een kwestie van formulieren invullen en klaar is kees. Misschien hadden we wel erg veel geluk  :lol: of de lieve blik van Steef deed wonderen :grin:

Moon

je moet inderdaad gewoon 3 namen/tel nrs van kennissen opgeven in australie. Bij ons zijn bij de 2 contracten geen van de referenties gebeld. Maar je mag mij gerust opgeven hoor :)

wij hebben van een aantal mensen een referentiebrief/adres/telefoonummer van vakantiewoningen waar we in hebben gezetten, een aantal jaar achter elkaar. En van onze hypotheekverstrekker dat we altijd keurig op tijd betaald hebben.
Momenteel huren we nu ook een bungalow (overdracht van ons huis is al geweest op 1 sept.) en aan het einde van de rit krijgen we
ook een referentiebrief mee (moet natuurlijk wel alles heel blijven en niets gesloopt worden met een peuter van drie :roll:).
Gr. Ingrid en succes met het verzamelen van referenties. :up:

Bedankt allemaal!  :up:

Maar het lijkt dat het wel goed gaat komen met die referenties!

Voorlopig ga ik even helemaal niets meer doen.......ik denk dat ik gewoon afwacht wat ik ga verdienen! Wil namelijk liever niet te ver van mijn werk wonen, maar het centrum is toch behoorlijk prijzig. Weten wat je inkomen is maakt voor mij de keuze toch een stuk makkelijker. Dus tot die tijd blijf ik gewoon in hostels zitten, zo erg is dat ook niet al moet ik wel verkassen de komende weken want Melbourne is volgeboekt voor de Melbourne Cup!

Ach zo denk ik er nu over, maar mij kennende zou ik over een paar dagen ineens weer kunnen beginnen met zoeken!

Hou jullie op de hoogte

Back