huren van een stukje grond

frihel

New Member
Hallo iedereen en speciaal Bart,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven.
De verhuizing nar Oz begint al meer gestalte te krijgen, maar ik ben nog steeds bezig met waar en hoe wonen.
Weet iemand of het mogelijk is om een lapje grond te huren waarop we een semi-permanente woning zouden kunnen zetten? Ik zie op de sites dat "normale" woningen pittig aan de prijs zijn.
Verder ben ik nog steeds op zoek naar een goede optie voor het verschepen van inboedel en camperunit.

alvast bedankt voor jullie reactie

Helma
 
Speciale Bart antwoord niet, misschien kan ik je wat info geven.

Grond huren om je semi permanente  :shock: :p woning op te zetten heb je hier niet.
Alleen een stukkie industrie-grond huren om je bedrijf op te zetten bestaat hier wel met alle wetjes en regeltjes,

Wil je een huisje op een stuk grond zetten dan zou je het moeten kopen, prijzen vanaf $260.000 (5 acres).
In een woongebied heb je al stukjes grond vanaf $160.000 (600m2).

Andere vraagjes weet ik niet want ik ben gegaan met 2 koffers en 6 paar sokken.
Misschien de ''search'' button.

:up: :up:

Jack :evil:
 
hey Jack,

Bedankt voor je reactie. Ik heb speciaal Bart erbij gezet omdat hij de enige was die reageerde op de vragen over NT.
Fijn te weten dat er nog iemand in de tropics woont. :lol:
Rond februari komen wij naar NT om te wonen en te werken, tenminste 2 jaar vanwege het visum.
ik heb begrepen dat je niet meteen mag kopen als je aan komt, vandaar dat we dachten aan eens stukje grond op een farm of zo....
In europa heb je soms het geluk dat je een boer tegen komt die je een stukje geeft om een tijdje op te wonen....maar waarschijnlijk heb je gelijk en is dat in down under anders.
Ook wij komen alleen met de rugzak omdat we nog eerst ff gaan genieten in Azie alvorens weer aan t werk te gaan.  Maar soms denk ik toch al aan een woonplek in Darwin of omgeving. Dit is afhankelijk van waar we werk krijgen en als ik op de sites kijk schrik ik toch wel van de prijzen.
Heb jij wel een leuke woning gevonden?
Verder ben ik geinteresseerd in alle info die maar te krijgen is over NT.

tot mails
Helma
 
[quote author=frihel link=topic=9159.msg123785#msg123785 date=1218661693]
....ik heb begrepen dat je niet meteen mag kopen als je aan komt ...[/quote]
Hi Helma,
ik ken jouw situatie niet kwa visumtype, p-residency, maar in Queensland mochten wij als verse pr's binnenkomen en de volgende dag kopen... Misschien de moeite waard hier iets meer info over te verzamelen.
Succes !
 
[quote author=frihel link=topic=9159.msg123785#msg123785 date=1218661693]
Verder ben ik geinteresseerd in alle info die maar te krijgen is over NT.

tot mails
Helma[/quote]

Je hebt hier 2 klimaten........

Jack :evil:
 
Da's nou echt iets dat we nog niet wisten.... Schijnt de zon dan ook wel eens?
En hanteert NT ook de Australische Dollar? Of heb je daar een eigen munteenheid?
 
Jaaaaaaahaaaa, hoe raad je het..... de NT Dollar.

De zon heb ik al 6 weken niet gezien, alle dagen bewolkt en veel regen.

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=9159.msg123846#msg123846 date=1218757837]
Jaaaaaaahaaaa, hoe raad je het..... de NT Dollar.
[/quote]

Oh ja, dat zijn die houten schijfjes is het niet?  :devil:
 
Houten schijfjes :? :?

Perthpiet dat was 65jaar geleden , moet jouw tijd zijn geweest, tegenwoordig zijn ze van aluminium.
Dan rotten ze niet weg in the wetseason en in the dryseason kunnen ze niet in vlammen opgaan :|

Verder alles rustig in Perth,

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=9159.msg123862#msg123862 date=1218782435]
.. tegenwoordig zijn ze van aluminium...
Dan rotten ze niet weg in the wetseason en in the dryseason kunnen ze niet in vlammen opgaan :|

Verder alles rustig in Perth,

Cheers,

Jack :evil:
[/quote]
Alleen in de volle zomer zijn ze niet aan te pakken (heet!!) :).

In Perth alles lekker rustig. Mooi winterweertje, zon, 22 graden, strakblauwe hemel ...
 
[quote author=perthpete link=topic=9159.msg123934#msg123934 date=1218954718]
In Perth alles lekker rustig. Mooi winterweertje, zon, 22 graden, strakblauwe hemel ...
[/quote]
Winterweertje??? ???
Het is hier zomer en niet eens zo lekker :x

Bart
 
België, zomerweertje, zwaar bewolkt, 22 graden en kans op buien.  :-(

Dan weten we weer waarom we naar Australie komen  :smile:
 
Even volhouden Bart ... (het was overigens weer mooi weer om hem weer eens te wassen ........  :roll: )

BTW terug op topic:
Huis(je) of appartementje huren lijkt toch wel het meest voor de hand liggende dan ...
 
Back
Top