huur huis vinden waar honden geen probleem zijn

cadeboubas

New Member
Hallo allemaal,

Tijdje niet meer geweest, maar heb toch nog een vraag waar ik best ongerust van wordt.

Mijn ouders wonen inmiddels alweer 4 jaar in Oz en wij gaan dus als alles goed gaat ook die kant op (gaat goed) , maar nu hoor ik steeds meer van mijn ouders dat het ontzettend moeilijk is om een huurhuis te vinden waar ze honden toelaten.
Weet iemand hoe ik dat nu moet zien. erg moeilijk- bijna onmogelijk - kan even duren of wat,
ik heb wel wat verhalen hier gelezen, maar kan er niet echt uit halen hoe moeilijk het nu eigenlijk is.

Alvast bedankt en zou graag wat meningen horen over het vinden van een huis met honden.
Moeten hoe dan ook beginnen met een huur huis en wat jaren werken alvorens we een huis kunnen kopen.

Groetjes
Bas

Zit veel te surfen op realestate.com.au en kom toch ook wel minstens 30% pets welcome tegen.
Kijk vooral naar de fenced gardens! Daar zijn honden meestal wel toegestaan. In units niet.

Succes!

henriette

Hoi Bas,

Het is inderdaad wat moeilijker om een huurhuis te vinden waar huisdieren toegestaan zijn. Je zou ook eens in de krant kunnen snuffelen voor mensen die particulier een huis te huur aanbieden. Misschien dat dat makkelijker is.
In het andere geval is het heel belangrijk om een referentie te hebben van iemand die kan bevestigen dat jullie honden hele rustige beesten zijn, niet agressief en bijv. altijd buiten zijn. Zodat er geen hondenlucht in het huis komt en het huis niet beschadigd wordt.
Misschien dat je ouders je referentie kunnen zijn.'
Ik zelf ben makelaar in Caloundra (Queensland, Sunshine Coast). Het heeft mij laast 1 telefoontje gekost, waarna iemand met honden een huurhuis toegewezen kreeg.
.....Het hoeft dus niet zo moeilijk te zijn.
Succes met de zoektocht.
En als je hulp nodig hebt, laat het maar weten.

Groetjes,
Gabriëlle 

Bedankt voor jullie reply!

En we komen die kant uit Gabrielle! ergens in de buurt van Noosa heads. :cool:
Heb zelf in sunrise en sunshine beach gewoond en rond die buurt gaan we zoeken dus wie weet!
En moet zeggen dat  toen ik er woonde eigenlijk nooit heb gevraagd of misschien wel heb opgelet
m.b.t honden en bijna iedereen die ik daar tegenkwam had honden.  :|

Heb ook begrepen dat als je wat meer land inwaarts gaat het ook iets makkelijker kan zijn? ook niet opgelet! :?

Uiteraard zijn onze honden top vriendelijk dus die referentie ,waar ik nog niet eerder van had gehoord, no worries!

Groetjes en bedankt
Bas

Hoi Bas,

Wij zitten nu in ons eigen huis, maar hebben tot daarvoor gehuurd. We hebben 2 honden en 1 kat. In het ergste geval mochten de honden niet ín het huis, maar de kat wel. Er zijn dus ook middenwegen.

Daarbij heb je tijd om te zoeken, want je honden zitten nog een tijdje in quarantaine wanneer jullie aankomen.

Succes!

Ireen.

Back