huur woningen via realestate

Inclusief ambulance verzekering en een gedeelte water, exclusief gas( heb je hier bijna niet) ,  en energie!

nou dat scheelt weer, is het moeilijk om een huis te huren aan de oostkust tussen Sydney en the Gold coast. Hebben ze daar ook van die lange wachtlijsten of valt dat wel mee?

Wij wonen in de regio Cold Coast (25 min rijden naar Brisbane en 20 min de andere kant op en we zitten in surfers paradise ) en hier staat zat te huur en als je iets gevonden heb kun je er meestal binnen twee weken in. Huurprijs ligt hier overigens beetje afhankelijk van de grote van de woning en de ligging daarvan tussen de 220 en de 260 dollar per week, voor dit geld heb je echt een mooie huur woning.

Dat klinkt wel goed,ons budget zou $200-$250 per week zijn.
Wij nemen zo min mogelijk spullen mee en willen een gemeubileerd huis huren,is daar dan wel een koelkast en/of wasmachine aanwezig?

Zo niet,hoeveel moeten we dan rekenen voor die 2 dingen,nieuw of 2e hands?

[quote author=M5 link=topic=3764.msg45110#msg45110 date=1138273723]
Inclusief ambulance verzekering
[/quote]

Ambulance verzekering?? vertel vertel

Groetjes Johan

hoi, wat ik heb begrepen, moet je naast je normale medicals een ambulance verzekering afsluiten, als je huurt via realstate zit dat er dus bij in. Verbeter me maar als ik het fout heb, maar volgens mij zit het zo.

[quote author=marymary link=topic=3764.msg45168#msg45168 date=1138306999]
hoi, wat ik heb begrepen, moet je naast je normale medicals een ambulance verzekering afsluiten, als je huurt via realstate zit dat er dus bij in. Verbeter me maar als ik het fout heb, maar volgens mij zit het zo.
[/quote]Ik weet niet of het per staat verschilt, ik moet me zelf even corrigeren met wat ik eerder zij, maar in QLD zit je ambulance verzekering bij je energie rekening inbegrepen, in NL zit bevoorbeeld je kabel tv in je energie rekening inbegrepen ten minste dat was bij ons in Noord Holland.

[quote author=clair link=topic=3764.msg45139#msg45139 date=1138282389]
Wij nemen zo min mogelijk spullen mee en willen een gemeubileerd huis huren,is daar dan wel een koelkast en/of wasmachine aanwezig?
Zo niet,hoeveel moeten we dan rekenen voor die 2 dingen,nieuw of 2e hands?
[/quote]Over het al gemeen moet je een koelkast en/of wasmachine  zelf kopen, koop je het nieuw koop het in dezelfde zaak dan heb je nog de ruimte om te onderhandelen, want betaal nooit de prijs die op het kaartje staat zeg altijd wat is de beste prijs die je mij kunt geven! Wij waren $ 1200 voor de wasmaschine en de koelkast kwijt kan goedkoper kan ook duurder!

Dat zal ik zeker onthouden als wij daar een koelkast en was machine gaan kopen!Bedankt voor de tip!

ben je weer terug in Nederland, Sander?? want volgens mij woon ik hier nog...[quote author=M5 link=topic=3764.msg45120#msg45120 date=1138275494]
Wij wonen in de regio Cold Coast   :freezing: (25 min rijden naar Zandvoort en 20 min de andere kant op en we zitten in Amsterdam ) [/quote] :-D  :-D  :-D  :up:

Hoi,

Ik heb de ervaring dat het niet zo is dat energie rekening altijd bij de huurprijs in zit (Qld).
Eigenlijk heb ik dat nooit gehad, behalve als je "onderhuurt" of bij een short term lease (waarbij ik gemeubileerd voor twee maanden in een luxe apartement zat, zoals beneden omschreven, voor 475$ per week!!!!!).
Appartement in de binnenstad (Brisbane) met zwembad, fitness, sauna etc., twee slaapkamers, twee badkamers: ong. 320 $ per week. Dit is dus ong.maximaal, want zo  luxe is wellicht niet nodig...................

Gemeubileerd is een STUK duurder, en niet altijd de moeite waard, afhankelijk van de lengte van de periode. Maar dan zit je toch zeker gauw wel op 500$ per week.

Ga je buiten Brisbane, dan zakken de prijzen enorm (behalve weer in booming gebieden).

Veel succes met zoeken.

Henriette

Hallo Marymary,

Als je in QLD gaat wonen zit de ambulance bij de energierekening in. Op TAS wordt de ambulance door de staat betaald en in de rest van Oz moet je de ambulance zelf betalen. Dat is wat ze me deze week bij Medibank vertelden tenminste.

Maar goed, het ging over de huur. De huur die ik hier in Albury (NSW) betaal, is exclusief gas, licht en water.

Gemeubileerde woningen zijn, in deze omgeving althans, wel te huur maar heel erg duur. De meeste woningen worden geleverd met gasfornuis (en soms een afwasmachine). De rest van de spullen, moet je zelf aanschaffen.

Groetjes,
Erna

Back