Huurhuizen

dism

New Member
Als ik bij real estate naar huurhuizen kijk hebben ze gedeeltelijk,
spuuglelijke vloerbedekking of/en behang. :|
Wordt dat veranderd als je erin komt of mag je dat zelf doen?
Hoe zit het met posters , fotolijsten enz. ophangen?
En zijn er nog meer dingen die handig zijn om te weten als je wilt
huren?
Alvast bedankt.
Inge

Hoi Inge,

Voor zover ik weet (we zitten er nog niet, maar al wel veel gelezen) mag je niks veranderen in de huurwoning. Dus geen vloerbedekking en zeker geen lijstjes ophangen. Ik heb begrepen dat je geen gaten in de muren mag maken.
Nou hoop ik dat ik heb mis heb.....
Wij gaan straks ook eerst in een huurwoning en ik zou graag wat aan de muren willen hangen.
Ik heb trouwens ook hele mooie woningen gezien die een mooie vloer hebben en lichte muren, maar ik moet toegeven, dat betaal je ook wat meer.....

Groetjes Pauline

Voor het boren van gaten in de muur heb ik toestemming moeten aanvragen bij de huurbaas. Moest aangeven waar en hoeveel gaten ik van plan was te boren. Heb aangegeven dat ik 10 dingen wilde ophangen en dat kreeg een brief terug met goedkeuring.
Hoe dat zit met behang en vloerbedekking kan ik je niet vertellen want daar heb ik en wil ik niets aan veranderen.

Groet Tom.

Wij vroegen het toen wij in ons roze huis trokken. We mochten gerust dingen veranderen maar inderdaad schriftelijke toestemming vragen (en even wachten tot je de toestemming hebt ;)). Ook de vloerbedekking mochten we wel vervangen, op eigen kosten en natuurlijk wel met een gelijkwaardig product. Er ligt nu "mooie" roze vloerbedekking, maar van een degelijke kwaliteit. Dus de kosten/baten schaal neigt voor ons nog steeds naar: laat maar. Het voordeel is dat je dus niet in een kaal huis komt. Vloeren, gordijnen, keuken (meestal kookplaat of fornuis aanwezig). Maar ja, niet altijd je lievelingsdesign.

Hee Rebekka, jullie betalen voor een nieuwe vloerbedekking en dan mag je nog blij zijn dat dat mócht... :-D De huiseigenaar zou in z'n handjes moeten wrijven, toch?!

Ik heb, tot we een huis kochten, altijd in ieder geval de gordijnen vervangen en de oude bij vertrek weer opgehangen. Idem voor lampen. Helaas waren grijze muren lange tijd 'in', terwijl ik er niet goed van word. Ik moet zeggen, omdat we wisten dat het uiteindelijk tijdelijk was, hebben we nooit gevraagd of we iets mochten veranderen, en soms wel en soms niet ongeauthoriseerd een spijkertje ergens in de muur getikt.

De houding over huurhuizen is over het algemeen heel anders; daar besteed je niet al te veel moeite aan. Helaas geldt dat ook soms voor de eigenaren. Daarom is het ook niet zinnig om veel geld aan je huurhuis te besteden; jíj kan er misschien wel goed voor zorgen, maar als de eigenaar niet z'n steentje bijdraagt, dan voelt dat niet lekker aan.

Wij hebben een huurhuis bekeken wat er van buiten goed uitzag, mooie buurt, echt perfect voor ons...............totdat we binnen kwamen.
De gaten zaten in de muren, smerig tapijt etc. Er was een bedrijf bezig om de keuken, kasten etc. schoon te maken.
Dus hebben we de verhuurder gevraagd over het opnieuw schilderen van de muren en het leggen van fris nieuw tapijt. Als dat werd gedaan, hadden ze een nieuwe huurder.
Helaas deden ze dat niet. Het zag er echt niet uit.
Voorlopig ziet het er naar uit dat ons volgend huis ook weer een huurhuis wordt, alleen waar in Perth weten we nog niet.
Iemand goede onderbouwde suggesties?

He Inge,

Wij betrekken per 8 januari huurhuis in Korora, Coffs Harbour. Leuk huis, echter binnen bleek dat er in twee slaapkamers vloerbedekking lag dat er niet echt uitzag. Aangegeven dat wij het wilde huren mits er in betreffende slaapkamers nieuw tapijt werd gelegd gelijk aan overige slaapkamers. Na twee dagen werden we gebeld dat dit werd geregeld.

Dus we gaan het meemaken.

groeten Wim

het kan allemaal heel gunstig zijn hoor. wij hebben een mooi huis gehuurd. inderdaad met vloerbedekking, wat netjes was gereinigd, mooie geschilderde muren in een neutrale kleur en we kregen nieuwe lamellen. we konden er zo in, ben nog nooit zo snel verhuisd. geen geschilder of andere toestanden. geweldig! ik vind het een geweldig systeem.

't is een beetje alsof je wordt behandeld als een klein kind als je gaat huren hier... wat een gelazer zeg, heb jarenleng m'n eigen huis gehad in NL en hier komen ze je om de zoveel tijd controleren ook nog of je het netjes houdt....  :x

Nou Red, als eigenaar van een huis kan ik me dat heel goed voorstellen!!! Zou jij het niet prettig vinden als er gecheckt wordt of jouw eigendom naar behoren behandeld wordt? Ik wel!

Ireen :)

[quote author=Red link=topic=6189.msg77854#msg77854 date=1167554287]
't is een beetje alsof je wordt behandeld als een klein kind als je gaat huren hier... wat een gelazer zeg, heb jarenleng m'n eigen huis gehad in NL en hier komen ze je om de zoveel tijd controleren ook nog of je het netjes houdt....  :x
[/quote]

toen wij hier in Nederland nog huurden (particulier) deden ze dat ook hoor. En die vrouw moest altijd lachen omdat elke keer als ze kwam de muren een andere kleur hadden :grin:

Hallo,

Die regels zijn er gekomen omdat er teveel mensen in het verleden ervoor gezorgd hebben dat het huis na opzeg van de huur in zeer slechte staat werd achtergelaten door huurders.
Nu hebben eigenenaren van woningen een property-manager in de arm genomen die regelmatig een inspectie komt doen, (Soms ook niet)
Wij zitten inmiddels in ons tweede huurhuis en hebben gemerkt dat er verschil is in property-managers, er zijn er de hotshots die zich nog willen bewijzen en de regel letterlijk toepassen, stipte controles en in detail treden (dat was onze eerste manager, ik word er nog steeds niet goed van)
Maar onze huidige property-manager is heel anders, een gewone meid die het goed met je voor heeft.
Het helpt zeker als je op tijd de huur betaald, en als er iets kapot is, gewoon vertellen wat er is gebeurd want liegen houden ze niet van, het is een soort vertrouwen dat je opbouwd, en vooral niet onbelangrijk is:

Zorg ervoor dat je een goede indruk achterlaat bij je eerste property-manager, want als je gaat verhuizen moet je een referentie opgeven en geloof me, die worden gebeld.
Het is eigenlijk wat je er zelf van maakt, breek je een potje dan mag je dat betalen, en ik vind dat geen onaardig systeem.
Tja en het zelf klussen in huis is ook geen aanrader, verzekeringen zijn erg moeilijk, bv. als je een nieuwe stroombedrading wil aanleggen moet dat afgetekend worden door een erkend vakman, doe je dat niet en er komt een brand dan trekt de verzekering zich automatisch terug, het klinkt banaal maar zo werkt het tegenwoordig.

Hi,
Ja, ook wij hebben sedert 9/12/06 een huurhuis maar hebben het geluk dat het een splinternieuwe woning is, gebouwd als investering. Alles is tip top in orde. Het duurde wel even voor we de toestemming kregen want een huis huren is een beetje als solliciteren. Je moet een application indienen en bovendien 100 punten halen (door tal van bewijzen zoals huur, elektriciteit,...). We kregen wel maar een contract van 3 maanden maar als alles in orde is, krijgen we zeker 6 maand bij. Als we de huur opzeggen moeten we een bewijs geven dat de tapijten en verticals professioneel gereinigd werden. Voor kaders hangen of zo moeten ook wij idd alles aanvragen bij de eigenaar (via de real estate). Niks veranderen zonder toestemming... Wij zijn wel van plan zo gauw nogelijk land te kopen en zelf te bouwen, alleen weten we nog niet waar want alles is hier verschrikkelijk duur.
Grtjs,
Nath

is maar goed dat ze alles goed controleren, wij zijn nog aan het vechten om wat geld van onze huurder te krijgen die een paar maanden geleden is vertrokken.
Ze heeft er een zooitje van gemaakt in de laatste weken na de inspectie.

de groeten.

Back