Hallo,
Die regels zijn er gekomen omdat er teveel mensen in het verleden ervoor gezorgd hebben dat het huis na opzeg van de huur in zeer slechte staat werd achtergelaten door huurders.
Nu hebben eigenenaren van woningen een property-manager in de arm genomen die regelmatig een inspectie komt doen, (Soms ook niet)
Wij zitten inmiddels in ons tweede huurhuis en hebben gemerkt dat er verschil is in property-managers, er zijn er de hotshots die zich nog willen bewijzen en de regel letterlijk toepassen, stipte controles en in detail treden (dat was onze eerste manager, ik word er nog steeds niet goed van)
Maar onze huidige property-manager is heel anders, een gewone meid die het goed met je voor heeft.
Het helpt zeker als je op tijd de huur betaald, en als er iets kapot is, gewoon vertellen wat er is gebeurd want liegen houden ze niet van, het is een soort vertrouwen dat je opbouwd, en vooral niet onbelangrijk is:
Zorg ervoor dat je een goede indruk achterlaat bij je eerste property-manager, want als je gaat verhuizen moet je een referentie opgeven en geloof me, die worden gebeld.
Het is eigenlijk wat je er zelf van maakt, breek je een potje dan mag je dat betalen, en ik vind dat geen onaardig systeem.
Tja en het zelf klussen in huis is ook geen aanrader, verzekeringen zijn erg moeilijk, bv. als je een nieuwe stroombedrading wil aanleggen moet dat afgetekend worden door een erkend vakman, doe je dat niet en er komt een brand dan trekt de verzekering zich automatisch terug, het klinkt banaal maar zo werkt het tegenwoordig.