Huurprijs 2 kamer appartement Sydney

Franklin

New Member
In juni gaan we met z'n tweetjes voor minimaal 2 jaar naar Sydney. Mijn werkgever 'vergoed' de huurprijs voor een 2 kamerappartement in een 'veilige' buurt voor een 'expat'. Ik ben mezelf al enigzins lekker aan het maken door al het moois dat te huur is in Sydney (wat een hoop zeg..)  :-o

Weet iemand van jullie wat een gemiddelde huurprijs (per week) is voor een 2 kamer appartement in een goede buurt in Sydney? Als ik op de real estate sites kijk heb ik de keuze tussen AUS$ 100 en AUS$2000....????!!?!?
Een prijsindicatie door jullie geeft me iets meer houvast met zoeken. (dan kan ik al die leuke dure dingen wegstrepen...)
Ik heb al veel gelezen over huren en prijzen, maar het antwoord op mijn vraag kan ik niet 1,2,3 uit de reacties afleiden.
Thanks   :up:


Franklin
 
Hoi Franklin,

Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat jij wilt (veel natuurlijk  :wink:) en wat je werkgever bereid is te vergoeden.

In de CBD ben je al snel 500-600 dollar per week kwijt. En als je aan de haven of dichtbij een strand wilt zitten moet je daar ook wel aan denken. En ja: voor beide categorien geldt dat het kan oplopen tot AUS$2,000
Maar als je in een normale, nette, veilige week gaat zitten moet je toch wel voor AUS$400-500 iets kunnen vinden en als je bereid bent om wat verder te reizen (weet natuurlijk niet waar je werk zit) kan het tot 300 zakken.

Sydney is gewoon duur (4e duurste stad van de wereld ofzo?)... Ik woon nu in Brisbane en daar krijg je toch een stukkie meer wooncomfort voor minder pecunias. Maar ja: jij bent waarschijnlijk net zoals ik afhankelijk van de plaats waar je werkt...

Succes! Jan
 
Jan,

Helemaal TOP !! dank voor je reactie. Dan heb ik mezelf toch niet al te lekker gemaakt. Zal veelal te kijken naar AUS$ 500 per week. :lol:
Franklin
 
Sydney is nr. 20 van de wereld.

CBD is prijzig maar wel te doen vergeleken met huren in andere wereldsteden (volgens mij is zelfs A'dam nog duurder).

Weet je wat de 'onveilige' buurten zijn ??? ;)

Tom
 
Voor 500 dollar is er wel wat moois te vinden inderdaad. Ikzelf betaal $300 voor een modern 1-slaapkamer appartement, in een 'redelijke' buurt dichtbij het CBD (Kensington). Voor hetzelfde appartment betaal je $350 in een mooiere buurt als Randwick, $400 in Coogee (dichtbij het strand), en $450 in Coogee met een mooi uitzicht :) Maar $500 voor een 2-kamer appartement in bijvoorbeeld Randwick moet goed te doen zijn denk ik. Dat is ca. 15 minuten naar het CBD in de auto, waarschijnlijk ben je rapper met de fiets :)
Overigens zijn er zoveel woontorens in het CBD dat huren daar niet eens zo heel duur hoeft te zijn, wederom afhankelijk van de etage en het uitzicht wat je krijgt. Ik woon zelf liever net buiten de stad, dichter bij het strand.
 
Voor 500 dollar is er wel wat moois te vinden inderdaad. Ikzelf betaal $300 voor een modern 1-slaapkamer appartement, in een 'redelijke' buurt dichtbij het CBD (Kensington). Voor hetzelfde appartment betaal je $350 in een mooiere buurt als Randwick, $400 in Coogee (dichtbij het strand), en $450 in Coogee met een mooi uitzicht  Maar $500 voor een 2-kamer appartement in bijvoorbeeld Randwick moet goed te doen zijn denk ik

Ik neem aan dat dit per maand is?? Want veel dingen in Aussie gaan per week

Tom
 
@TomZ: dat zijn huurprijzen per week, helaas :) Sydney is een dure stad als je mooi wil wonen. Als je in de 'suburbs' wil wonen heb je voor $250 p/w een losstand huis met 3 slaapkamers, 2 badkamers, ruime achtertuin en je eigen oprit. Maarja, dat moet je ook maar willen.

Ik dacht trouwens even dat Franklin een 2-slaapkamer appartement wou, maar ik snap nu dat je gewoon een woonkamer-keuken + 1 slaapkamer wil? Dan heb je voor $500 iets heel moois hoor. Ik wou dat ik zo'n budget had :) Voor dat geld zou ik zelf heel lekker mooi in Coogee gaan wonen, maar de keuze in welke buurt je wil wonen is heel persoonlijk. Zo is er bijvoorbeeld tussen Bondi en Coogee een wereld van verschil, er komt echt heel verschillend volk. En 1 strand verder van Coogee, Maroubra, is weer een heel ander verhaal. Een beetje een dooie boel daar. Maargoed, veel succes met de zoektocht in ieder geval. Je moet het voor jezelf gezien hebben om een goede keuze te maken in ieder geval.
 
hallo wij zijn ook van plan om naar sydney te gaan (eerst adelaide maar dat is veranderd)
Maar voor een goedkoper appartement of iets dergelijks kun je natuurlijk ook net buiten sydney wonen.
B.V.  blue mountains, ten noorden ligt Gosford en ten zuiden ligt Wollongong.
Daar zijn de huur prijzen een stuk lager bv heb je minder als 200 ausd een half house met 2 slaapkamers, alleen je moet wel wat verder rijden naar je werk.

Groeten marcel :up:
 
Ja, geld zo ongeveer voor heel Australië. Hoe verder van de grote stad, hoe goedkoper het wordt.

2 kamers zij je?
Deze zijn niet te ver van de stad:

http://www.realestate.com.au/cgi-bi...0&p=10&t=ren&ty=&snf=rbs&ag=&cu=&fmt=&header=

http://www.realestate.com.au/cgi-bi...0&p=10&t=ren&ty=&snf=rbs&ag=&cu=&fmt=&header=

Even een aanradertje. Ik heb hier naast mij "The Penquin Australian Road Atlas" van BP naast me liggen. Kun je zo een suburb opzoeken, kijken hoe ver het buiten de stad licht en dan op zon suburb zoeken naar een huurwoning.
Apartementen? Het is in Australië buiten het CBD voor zover ik weet allemaal een beetje vrijstaande woningen.
 
hoi,

wij hebben 3 jaar in Sydney gewoond, in de Eastern Suburbs. (dichtbij centrum en dichtbij zee). Je betaald hier redelijke hoge huurprijzen, maar het woont fantastisch. Alles binnen handbereik.

Ik Paddington betaalden wij 500 per week voor een victoriaans huis met 2 slaapkamers. En daarna zijn we naar Bondi Beach verhuisd. Daar woonden wij in een (nieuw) 2 kamer appartement voor 450 per week. Onder de 350-400 per week is het best moeilijk iets redelijk woonbaars te vinden in inner-Sydney. Ook aan de North-shore (upper en lower) of de Northern Beaches is het duur wonen. Maar voor 500 moet het toch echt wel lukken hoor!

Wij zijn nu opzoek naar een 2 of 3 kamer appartement/huis in Sydney. Liefst weer Eastern Suburbs. We hebben 2 kindjes en hebben maar besloten om de kindjes op 1 slaapkamer te laten slapen omdat het anders erg duur gaat worden. Voor 3 slaapkamers is onder de 450-500 bijna niks te vinden. Althans, niet in de buurten waar wij willen gaan wonen. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om richting Parramatta of Blue Mountains te gaan. Dan rijd je er toch al snel een over uur om bij zee te komen of in het cbd. Maargoed, dat is ieder voor zich. (ach wat klagen we, hihi, in NL sta je een uur in de file om van Breda naar Rotterdam te komen.

Je kunt op www.domain.com.au zo goed als alles, te huur en te koop, in Sydney vinden.

Succes ermee
 
Ik vind het nogal behoorlijke prijzen zeg. Wij wonen in de regio Gold Coast (QLD) en betalen voor een vrij staande woning in een nette buurt met 3 slaapkamers 240 dollar per week. Net als bij jullie wonen we echt fantastisch, Brisbane is hier maar 25 minuten rijden bij ons vandaan en de Gold Coast 20 minuten.  De salarissen zullen natuurlijk wel wat hoger liggen als in onze regio maar dat is iig niet twee keer zo hoog( iig niet in mijn beroep) Zo te zien moet je er wel wat voor overhebben/voor laten om in Sydney te wonen. Ik ben er nog nooit geweest maar het zal ongetwijfeld wel de moeite waard zijn.

Groetjes Sander :up:
 
[quote author=M5 link=topic=3827.msg50595#msg50595 date=1141634893]
...Wij wonen in de regio cold coast (QLD) ...[/quote]He Sander, ik weet dat het de afgelopen week slecht weer is geweest, maar om de Gold Coast nou al koud te gaan noemen... ;) :D
 
:think:  :wall:  :lol1:

Ik moet me schamen zeg, heb het maar even veranderd :-D

Groetjes Sander :up:
 
Aan de prijzen te zien laat ik Sydney maar even links liggen met bekijken waar ik wil wonen... Moet wel betaalbaar blijven, aangezien ik maar alleen ben en dus voor alle kosten zelf opdraai.
 
Wij betalen circa $325 per week voor een mooi, nieuw en modern appartement met city-views dicht by het cenrtum (inner-west, newtown area). Pluspunten van onze woning zijn: 3 minuten lopen naar trein station, vanuit daar 7 minuten naar central of 20 min naar CQ, ligt naast groot park, newtown area, bij het complex hoort zwembad en tennisbaan. Het is welk maar best klein en heeft 1 slaapkamer.

Je kan ook goedkoper gaan wonen maar woont dan welk krakkemikkiger. Als je alleen bent is het ook een goed idee om in een share-house te wonen. (Goedkoper en gezellig.)
 
Kep 't geloof ik  ergens wel 's verteld maar een van onze werknemers woont in een share house in Bondi en betaalt 200 p/wk (of was het nou 180?). Voor 1 kamer dus, en gebruik van enzo. Maar goed, dat kan je verwachten daar.
 
Back
Top