Huwelijkse voorwaarden

Roel

New Member
Tja, nu komen natuurlijk de specifiekere vragen waar we nog mee rondlopen...  :wink:

Wij gaan binnenkort trouwen (12 augustus)  :flowers: :cake2: en twijfelen nog steeds of we onder huwelijkse voorwaarden of in gemeenschap van goederen zullen trouwen. Eén reden om de huwelijkse voorwaarden niet te regelen zijn de enorme kosten die eraan zijn verbonden en ten tweede vragen we ons af of deze in Australië wel erkend worden en zo ja, wat dat grapje weer gaat kosten (wat een ontzettend zuinige Hollanders hè?  :evil:).

Heeft iemand hier ervaring mee/tips voor ons!?

Alvast bedankt,

Ilse en Roel

Hi Luitjes.

Het word niet erkent in Aus, en is het papier niet waard waar het op geschreven is.
Dat is een Aussie uit drukking niet persoonlijk bedoeld   :)
Ken een couple die het hadden gedaan is Oz,
en toch moesten delen.   :cry:
Maar beste is om info te vragen aan solicitor, er zijn mischien toch nog manieren
om het te regelen.  :up:

Ik heb inderdaad ook gehoord dat zodra je hier woont je onze Oz regels valt en niet de in 'ons' geval Nederlandse. 
Dit had ik van een Engelse kennis die dus in echtscheiding lag hier in Oz, alles ging volgens Australisch recht.

Maar inderdaad het beste even aan de deskundige vragen.

Wij zijn in februari in Nederland getrouwd en hadden hetzelfde probleem.

Het was een beetje kort dag -een week voor ons huwelijk- dus we hadden niet veel tijd om het goed uit te zoeken. Wij hebben toen met twee notarissen in NL en AU contact opgenomen en het kwam er inderdaad op neer dat het niet veel zin had. Wij zijn dus uiteindelijk in gemeenschap van goederen getrouwd en mijn ouders (huwelijkse voorwaarden was op hun verzoek) hebben vervolgens een en ander in hun testament geregeld.

Een van de NL notarissen vertelde ons dat het eigenlijk alleen een goed idee is als je onroerend goed of vermogen in Nederland hebt. Maar zijn Australische collega vertelde ons weer dat het niet uitmaakt waar je bezittingen of vermogen hebt. Dus welk verhaal nu waar is  :|  ??

[quote author=BlizzardofOz link=topic=2158.msg21761#msg21761 date=1122337209]
Wij zijn in februari in Nederland getrouwd en hadden hetzelfde probleem.

Het was een beetje kort dag -een week voor ons huwelijk- dus we hadden niet veel tijd om het goed uit te zoeken. Wij hebben toen met twee notarissen in NL en AU contact opgenomen en het kwam er inderdaad op neer dat het niet veel zin had. Wij zijn dus uiteindelijk in gemeenschap van goederen getrouwd en mijn ouders (huwelijkse voorwaarden was op hun verzoek) hebben vervolgens een en ander in hun testament geregeld.

Een van de NL notarissen vertelde ons dat het eigenlijk alleen een goed idee is als je onroerend goed of vermogen in Nederland hebt. Maar zijn Australische collega vertelde ons weer dat het niet uitmaakt waar je bezittingen of vermogen hebt. Dus welk verhaal nu waar is  :|  ??

[/quote]

Bedoel je hiermee misschien dat zij een eventuele erfenis buiten beschouwing van jullie gemeenschap van goederren houden?
Ik weet, dit is een oude topic maar wil hier toch wel wat meer over weten.
Is het mogelijk om eventuele erfenissen buiten de gvg te houden als dit is vermeld in het testament.

Mariette

en, weet iemand of het dan mogelijk is het in Oz wel te regelen, of vervalt echt alles automatisch aan beiden?

Die mogelijkheid moet er toch zijn???

[quote author=mammavark link=topic=2158.msg109301#msg109301 date=1201473905]
en, weet iemand of het dan mogelijk is het in Oz wel te regelen, of vervalt echt alles automatisch aan beiden?

Die mogelijkheid moet er toch zijn???

[/quote]

Volgens mijn notaris die het uit heeft laten zoeken is het zo dat 'ofcourse' de Australische wetgeving geldt maar dat de kans bestaat de een Ozzie rechter wel degelijk zaken die in NL zijn vastgelegd qua testament en huwelijks voorwaarden mee laat tellen in zijn/haar beslissing.

Fijn he, zo'n antwoord?  :x Kan je dus niets mee en heeft wel een boel geld gekost  :roll: :roll:

Maar volgens hem kun je dus niet dingen apart bezitten, en dat zo laten?

Ik weet wel dat hier veel dingen makkelijk te regelen zijn, zoals aan wie je je kinderen nalaat igv ongelukken, je kunt je hele power of attorney overdragen met alleen een stempel en handtekening van een apotheker (JP), kun je dan nergens vast leggen dat je bepaalde bedragen buiten je huwelijk wilt houden??
Ik kan het me gewoon niet voorstellen.... Had jou adviseur geen ideeën daarover?

Back