Hypothese over sponsorship en studie

remieo

XPdite Sponsor
Hallo,

Ik hoop dat deze in de juiste 'thread' staat want het is een beetje een dubbel en ingewikkeld verhaal. Maar stel dat....

Ik een sponsorship krijg via een bedrijf in Australië. Krijg ik dan direct een permanent visa en mag mijn vriendin dan automatisch mee of moeten we daarvoor trouwen?

Wat voor visum zou zij dan krijgen?
Als zij zou willen studeren in Australië (bachelor degree) dan kost dat als NL-er ruim 30 mille per jaar maar met een permanent visa 'maar' ongeveer 7000. Is dat dan mogelijk?

We zijn namelijk aan het kijken hoe we zsm naar Australie kunnen. Na de Nederlandse studie fysiotherapy van mijn vriendin zou een optie zijn. Zij kan dan een soort kortere studie doen (in Perth, waarschijnlijk 1 a 1,5 jaar) en een Australische bachelor halen. Fysio staat op de lijst van gewilde beroepen en ze heeft dan een Australisch diploma dus binnen blijven/komen moet niet al te moeilijk zijn.

Eigenlijk willen we niet zo lang wachten dus zoeken we andere opties. Zou mijn eerste idee een mogelijkheid zijn en heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt!!
 
Hey Remieo,

Terug van weggeweest? (Zie in je profiel dat je in 2009 aangemeld bent).
Die 30k is voornamelijk een buffer om jezelf van levensonderhoud te voorzien. Die hoeft natuurlijk niet opgemaakt te worden, want zowel de student als de partner van de student mag 40 uur per 2 weken werken. Studies zelf, voor zover ik er in ben gedoken, kosten zo'n beetje 1000 dollar per maand. Wel even opgemerkt dat ik niet naar de studie fysiotherapie gezocht heb.

Ter overweging: Als je een koophuis hebt, dan is dit niet het meest geschikte moment om het te verkopen. Wellicht zou het een mogelijkheid zijn om eerst je NL papieren te gaan halen, eventueel aanvullen met een Australisch certificaatje door te leren op afstand. En dan maar hopen dat de huizenmarkt over een paar jaar weer tot rust is gekomen.

Succes!
 
Ik een sponsorship krijg via een bedrijf in Australië. Krijg ik dan direct een permanent visa
Nee, zie www.immi.gov.au voor sponsored visum.

en mag mijn vriendin dan automatisch mee of moeten we daarvoor trouwen?
Ligt aan duur van jullie relatie en in hoeverre jullie gezamenliike dingen hebben, zie www.immi.gov.au voor meer info.

Wat voor visum zou zij dan krijgen?
Zelfde als jij volgens mij, wederom zie www.immi.gov.au voor meer info.

Als zij zou willen studeren in Australië (bachelor degree) dan kost dat als NL-er ruim 30 mille per jaar maar met een permanent visa 'maar' ongeveer 7000. Is dat dan mogelijk?
Kosten hangt af van studie en universiteit, maar algemeen geldt volgens mij wel dat non-permanent residents meer moeten betalen dan permanent resident/citizen.

We zijn namelijk aan het kijken hoe we zsm naar Australie kunnen. Na de Nederlandse studie fysiotherapy van mijn vriendin zou een optie zijn. Zij kan dan een soort kortere studie doen (in Perth, waarschijnlijk 1 a 1,5 jaar) en een Australische bachelor halen. Fysio staat op de lijst van gewilde beroepen en ze heeft dan een Australisch diploma dus binnen blijven/komen moet niet al te moeilijk zijn.
Volgens mij is het niet meer zo dat je na een studie zomaar kan blijven, tenzij je al e.e.a. werkervaring hebt opgedaan. Maar hopelijk hebben anderen daar meer/betere info over. Uiteindelijk komt het neer op de punten.
 
@hardcore In het verleden het forum een keer voor werk gebruikt en nu willen we zelf graag definitief die kant op dus vandaar dat we weer actief zijn ;) Huis is geen probleem gelukkig...

@slatsr bedankt voor de tips!
 
Hi Remieo, welkom op het forum.

Buiten de aangehaalde tips van slatsr en de info van HardCore kan ik wat betreft studie nog aanraden goed te kijken naar de eisen van een skills assesment voor fysio (dat op de lijst staat), dan kun je eventueel het studiepad (al dan niet in NL/België/Australië) nog bijsturen in de juiste richting - al heb je daar wellicht al naar gekeken. In een eerder topic las ik dat je vriendin een deeltijd opleiding doet en Gwen daar terecht opmerkte dat je goed moet nagaan of een deeltijdopleiding gelijk wordt gesteld aan de Australische standaard.

Check de voorwaarden van een studievisum en haar subclasses en informeer inderdaad bij zoveel mogelijk universiteiten, bijvoorbeeld ook naar mogelijke scholarships! Beurzen en fondsen vind je ook op de WilWeg website van 't Nuffic. Misschien dat Kilroy hier qua info en expertise ook nog iets voor je kan betekenen?

Wat sponsorship betreft kan ik je helaas niet helpen :)

Succes!
 
Back
Top