I am pleased to advise that you have been granted this visa

Pancho

New Member
"I am writing about your application for a spouse provisional (Temporary) visa which was lodged on 16 April 2004. I am pleased to advise that you have been granted this visa."

We hebben 'em!!! Mijn visum voor Oz!!! Yipeeeeeeeeeeee
Ik ben dus helemaal door het dolle heen!! Echt zo blij!!

Dani & ik zijn 14-04-04 naar Berlijn gegaan en hebben daar dus de "Schnell"-procedure gedaan. We waren 2 daagjes eerder naar Berlijn gekomen om alles te kunnen bekijken (meteen een soort mini-vakantie). 16 april hadden we de afspraak om 10 uur en binnen 1,5 uur hadden we het visum, echt een fluitje van een cent. Ik bedoel.... het is allemaal zo snel gegaan. Nog geen 7 weken geleden hebben Dani (Aussie) en ik (Dutch) besloten dat we NU terug wilden, we waren het echt zat hier in Nederland. (Dani is ontzettend homesick) En nu hebben we het visum al!

Het is nu de bedoeling dat we 11 mei vertrekken. We gaan eerst bij mijn schoonouders inwonen (Gympie), daarna willen we in de buurt van Brisbane gaan wonen.

Ik wil iedereen die voor het Spouse visum gaat aanraden dit via de "Schnell"- procedure in Berlijn te doen! Het is ontzettend makkelijk en , ja... hoe kan het ook anders, SNEL. :)
Een migration agent voor deze visa klasse is nergens voor nodig, gewoon goed de website volgen van de australische ambassade in Berlijn. En dan te bedenken dat we ook hadden geinformeerd bij Buysse. Deze vroegen 2525 EURO!!!! Dan kwamen alle kosten er vervolgens nog eens bij... (in mijn ogen afzetters).

Ik wil iedereen bedanken die ons (niets vermoedend) geholpen heeft, aangezien ik constant dit forum en emigratie.pagina.nl heb gecheckt.

Als iemand nog vragen heeft, met name over Spouse visa's, hoor ik ze graag en zal ze zo goed mogelijk (zonder garanties) proberen te beantwoorden.

Groeten,

Pancho

Hoi Pancho,

Fantastisch nieuws! Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu helemaal uit je dak gaat. Kun je eens vertellen hoe de aanvraag bij jullie precies verlopen is? Moet je eerst een afspraak maken en welke spullen moet je meenemen naar dat gesprek, etc? Het is vast erg spannend en veel geregel als jullie 11 mei al vertrekken. Heel veel succes in ieder geval!

Oh, voordat ik het vergeet: Welkom op het forum! :wink:

Ik hoop (en velen met mij/ons) dat ooit eens zo'n soort briefje bij ons op de deurmat valt. Gefeliciteerd! Thumbs up!

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

Zo'n visum hebben wij ook, makkelijk he?!! Ik ben namelijk Australian citizen (ben wel in NL geboren).

Nou, welcome op het forum!
:D

groetjes
Simone

P.S. Ja, Buysee zijn afzetters. Ik heb maar een enkeling gehoord die dat niet vind....

Ha Pancho!

Wat goed, gefeliciteerd!
Binnenkort hopen wij hetzelfde te doen... :)

Groeten,
Sander

Gefeliciteerd. Mijn permanente visa is er ook net een paar weken door en ik weet dat het een vreselijk fijn gevoel is dat het eindelijk allemaal geregeld is.

Allereerst dank jullie wel voor de leuke reacties.

Lost: Het ging allemaal zo eenvoudig... er zijn drie dingen die ik van achter naar voren, van links naar rechts, van onder naar boven gelezen heb nl:
- www.immi.gov.au
- www.australian-embassy.de
- booklet 1
Ik denk dat ik deze sites en booklet in totaal wel 20 keer gelezen heb. Dat was trouwens geen grote opgave aangezien het mij het gevoel gaf dat ik er in iedergeval meebezig was!

Vervolgens heb ik vooral www.australian-embassy.de als leidraad aangehouden. Op deze site worden 3 lists opgegeven:
LIST ONE (These documents you should send as originals)
LIST TWO (These documents you should send as certified copies - you can obtain certified copies from anyone in your country who is empowered to do so.)
LIST THREE (These documents you should send as photocopies)

Met LIST THREE waren we snel klaar, aangezien ik al bijna 3 jaar getrouwd ben en wij dus geen Relationship Pro-Forma hoefden in te vullen. Voor de zekerheid had ik trouwens wel 10 ingescande foto's toegevoegd, huurcontract en Dela levensverzekering met beide namen. Bleek geheel overbodig!

Van LIST ONE en TWO heb ik eerst de formulieren ingevuld vervolgens alle zaken geregeld die je bij het stadskantoor moet regelen en als laatse een een afspraak gemaakt bij de GGD en dokter, toen geschat hoe lang het ging duren voordat ik alle document binnen zou hebben en alvast een afspraak gemaakt met Berlijn. O ja... Ik ben ook nog even langs de notaris gegaan voor gecertificeerde kopieen van onze paspoorten (heb je ECHT nodig!!!). Bij notaris Huijbregts deden ze dit gratis voor ons!!!THANKS!!

Wat trouwens niet in deze lists wordt gevraagd maar wat uiteindelijk wel een belangrijke rol heeft vervuld is het volgende:
Mijn schoonpa had een brief geschreven met daarbij een gecertificeerde kopie van zijn paspoort waarin hij voedsel, kleding en onderdak garandeerde voor zolang als dat nodig zou zijn. Dit werd in Berlijn ook meteen in het dosier opgenomen.

Ook had ik een baangarantie (als barman.... hey, werk is werk en geld is geld). Ik heb mijn toekomstige baas een brief laten schrijven waarin zij mij de baan aanbod, voor hoelang en salaris. Tevens stond in deze brief haar bedrijfsregistratie (is een nummer), adres en telefoonnummer.

In Berlijn was het echt een fluitje van een cent... een interview was niet nodig aangezien we al bijna 3 jaar getrouwd waren en hoefden dus in principe alleen onze spulletjes in te leveren.

Dat was het ongeveer wel. Heb je nog vragen dan hoor ik het wel!

Pancho

Dit bericht zal een heleboel mensen die hetzelfde visum aanvragen kunnen helpen! :D Bedankt voor je reactie en nogmaals proficiat!

Gefeliciteerd Pancho! Misschien moeten imigratie bureaus na jou mail hun prijzen maar eens gaan herzien 8) : of je kunt er straks zelf een beginnen :wink:

Veel geluk toegewenst,

Edwin

He Pancho,

Geweldig dat het voor jullie zo snel geregeld is, ik heb geen idee of je hier nog op kunt reageren gezien de gewenste datum van vertrek moet je nu al in Australia zitten. Maar ik had nog wel een vraag, waarom hebben jullie je aanvraag via de ambasade in Duitsland geregeld en niet via de ambasade in nederland?

Alles goed verder in Oz??

Eric said:
He Pancho,

Geweldig dat het voor jullie zo snel geregeld is, ik heb geen idee of je hier nog op kunt reageren gezien de gewenste datum van vertrek moet je nu al in Australia zitten. Maar ik had nog wel een vraag, waarom hebben jullie je aanvraag via de ambasade in Duitsland geregeld en niet via de ambasade in nederland?

Alles goed verder in Oz??

Zie http://www.australian-embassy.nl/ en kijk bij "work, travel and migration"

He Jeroen,

bedankt voor je reply. Het was erg duidelijk, wordt dus een tripje naar berlijn plannen.

Thanks

Nou, klinkt makkelijk genoeg. Mijn Australische vriend en ik gaan in januari trouwen en willen dan later in het jaar beginnen met de emmigratie procedure. Wat voor ons wat lastiger is, is het feit dat wij in Engeland wonen op het moment. Dus dat worden wel wat reisjes naar Nederland om het een en ander te regelen.
Kun je mij vertellen wat het ongeveer kost om een visa te regelen, de medische keuring etc?

Bedankt!
Shel

shelley said:
Nou, klinkt makkelijk genoeg. Mijn Australische vriend en ik gaan in januari trouwen en willen dan later in het jaar beginnen met de emmigratie procedure. Wat voor ons wat lastiger is, is het feit dat wij in Engeland wonen op het moment. Dus dat worden wel wat reisjes naar Nederland om het een en ander te regelen.
Kun je mij vertellen wat het ongeveer kost om een visa te regelen, de medische keuring etc?

Bedankt!
Shel

Waarom vraag je het visum niet in London aan, dat is dan toch veel makkelijker?

In LOndon aanvragen zou ik dus niet dus hoor...maatje van mij heeft het ook in London aangevraagd om dat jij daar met z'n aussie girl woonde en ik destijds in Nl. Mijn procedure duurde velen malen ( bijna de helft) korter. Ik neem aan dat dat komt omdat er in LOndon/ Engeland ontzettend veel visum aanvragen lopen en je daar dus onderop de stapel komt te liggen. Hier in Nl zal dat stapeltje een stukkie dunner zijn en dus sneller.

Bigpete said:
In LOndon aanvragen zou ik dus niet dus hoor...maatje van mij heeft het ook in London aangevraagd om dat jij daar met z'n aussie girl woonde en ik destijds in Nl. Mijn procedure duurde velen malen ( bijna de helft) korter. Ik neem aan dat dat komt omdat er in LOndon/ Engeland ontzettend veel visum aanvragen lopen en je daar dus onderop de stapel komt te liggen. Hier in Nl zal dat stapeltje een stukkie dunner zijn en dus sneller.

Partner visum aanvragen in NL gaan tegenwoordig via Berlijn(ook andere omringende landen gaan naar Berlijn). Je kan voor een interview gaan, dan krijg je het visum dezelfde dag, of je stuurt het op, dan kan het 4 maand duren.(voor titatanja duurt het al 4 weken).

De luitjes op het British expats forum hebben het over tijden in London van 10 dagen......

Ik dacht dat het alleen in Berlijn kon, maar na wat informeren moet ik de medische keuring in de UK doen en de aanvraag ook. Het moet hier alleen wel per post, maar ze behandelen het binnen 10 dagen en dat duurt het op zijn langst 11 weken. Maar ze zeggen dat bij front loading het de zelfde dag als ontvangst kan zijn.

Nog 1 vraagje.
Je medische keuring en police clearance mogen niet meer dan 1 jaar oud zijn. Dat kan ik begrijpen.
Maar hoe zit het met je geboorte bewijs? Toen wij gingen trouwen mocht die niet langer dan 6 maanden van tevoren uitgeprint zijn. Kan ik deze nu voor de visa aanvragen of moet ik een nieuwe aanvragen? Enige suggesties?

Back