I have packed up all my dishes

Mieke

New Member
I have packed up all my dishes.....and I have received a lot of good wishes. Op naar Springvale een voorstad van Melbourne. Morgen vertrek ik. Gisteren heb ik poes Gaia naar Schiphol gebracht. Als alles goed is gegaan landt ze in 2 uurtjes op Tullamarine airport en wordt daar opgehaald door de mensen van Spotswood Quarantine Center. het was voor mij een hartverscheurend afscheid. Gaia was erg upset, en hoe maak je nu een kat duidelijk dat het allemaal maar tijdelijk van aard is en dat we elkaar spoedig weerzien.
Ik wil alle mensen van dit leuke forum bedanken voor al hun tips, met name hoe het dierentransport te regelen. Vanaf overmorgen heb ik meer tijd en kan wat meer bijdragen vanuit Australie aan dit forum. Zoals we hier in Twente zeggen... leu goodgoan.
 
Hey Mieke! Veel succes en plezier met de start van dit nieuwe hoofdstuk in je leven. Ik denk even aan mijn eigen hond Marcel die net als je kat binnenkort het vliegtuig op moet en zal duimen dat haar reis zo stressvrij mogelijk verloopt!
Hou ons op de hoogte!
Sara
 
Als (huis)dier liefhebber, zijn wij heel erg benieuwd naar jullie ervaring met de hele gang van zaken mbt het vervoer en weerzien van jullie huisdieren.

Keep us posted please.

Rene
 
Hi Mieke.

Een heel goede reis en save landing.
Leuk dat je naar Melb gaat.
Ik ken Springvale, ging er altijd naar de vietnamese slager,
heel mooi vlees en goed koop.
Wij noemde Springvale altijd Chingvale zal maar niet zeggen waarom.
Maar best gezellig en heel goedkoop uiteten.
Veel suc6 met je nieuwe woonplaat.

Gr Ineke  :up:
 
Namens mij ook een hele goede reis! En heel veel plezier en succes down under!!!

Groetjes Lin :bye:
 
Hoi Mieke,

Een heel goede reis gewenst.

Graag horen we van je hoe het met poes Gaia is gegaan. Wij zijn namelijk van plan tzt onze twee poezen (Guusje en Teun) ook mee te nemen. We zijn dan ook heel benieuwd naar jouw ervaringen hiermee.

Houdoe,
Ben
 
Ook van ons een hele goeie reis en wie weet komen we elkaar op het forum en anders rond Melbourn zeker tegen.
Heel veel geluk!!!!!! :up:
Groetjes irma
 
Ik wil toch nog even reageren op Chingvale van Ineke, want anders zou dat zou Springvale tekort doen:
Afghanen, Armeniers, Argentinijnen, Oekarainiers, Nederlanders, Portugezen, Turkse Grieken, Turken, Grieken, Ceylonenzen, Duitsers, Oostenrijkers, Italianen, Fransen, Spanjaarden, Bosniers, Serven, Kroaten, Hongaren, Polen, Albaniers, Russen, Cambodianen, Vietnamezen, Burmezen, Chinezen, Somaliers, Ethiopiers, Congolezen, Soedanezen, Zuid-Amerkianen enzovoort  ….meer dan 101 ethnische groepen bevolken Springvale. 1.7% van de bevolking van Greater Dandenong is afkomstig uit Zuid-Oost Azie (inclusief China). Springvale is zeer multicultureel, met vele Boeddhistische tempels, Grieks-Orthodox en Russisch Orthodox kerken, Moskeen, Anglo-Saksische kerken, de zogenaamde bible-belt kerken. Kortom een hele interessante mix. Met als centraal middelpunt, die enorme leuke en heel goedkope Springvale markt. Het is net alsof je op een markt in Vietnam rondloopt...En vele mensen van buiten Springvale komen naar deze markt, die in deze buitensporige dure tijden een goed en goedkoop aanbod heeft.
 
[quote author=Mieke link=topic=2701.msg30158#msg30158 date=1128256177]
Ik wil toch nog even reageren op Chingvale van Ineke, want anders zou dat zou Springvale tekort doen:
Afghanen, Armeniers, Argentinijnen, Oekarainiers, Nederlanders, Portugezen, Turkse Grieken, Turken, Grieken, Ceylonenzen, Duitsers, Oostenrijkers, Italianen, Fransen, Spanjaarden, Bosniers, Serven, Kroaten, Hongaren, Polen, Albaniers, Russen, Cambodianen, Vietnamezen, Burmezen, Chinezen, Somaliers, Ethiopiers, Congolezen, Soedanezen, Zuid-Amerkianen enzovoort  ….meer dan 101 ethnische groepen bevolken Springvale. 1.7% van de bevolking van Greater Dandenong is afkomstig uit Zuid-Oost Azie (inclusief China). Springvale is zeer multicultureel, met vele Boeddhistische tempels, Grieks-Orthodox en Russisch Orthodox kerken, Moskeen, Anglo-Saksische kerken, de zogenaamde bible-belt kerken. Kortom een hele interessante mix. Met als centraal middelpunt, die enorme leuke en heel goedkope Springvale markt. Het is net alsof je op een markt in Vietnam rondloopt...En vele mensen van buiten Springvale komen naar deze markt, die in deze buitensporige dure tijden een goed en goedkoop aanbod heeft.
[/quote]

Leuk dat je er zo inverdiept heb, wil springvale echt niet beledige met de naam chingvale.
Als ik er een probleem mee zou hebben , geloof me zou ik er echt niet heen gaan om mijn
boodschappen te doen,Ik woon al 40 jaar in Aus, zou zo denken dat al die verschillende nationalitijden
dat ik daar wel aan ben gewent. Ik persoonlijk vindt dat dat juist Aus zo aantrekkelijk maakt.
Wij hier in Aus hebben wel meer van die nicknaams voor bepaalde dingen,
ik hoop dat je niet alles daar zo sirieus op neemt.
All the best Ineke.
 
Back
Top