I survived the Adelaide earthquake 16-04-2010

Gwen

XPdite Sponsor
Gisteren avond rond half 12 dacht ik even dat het huis bijna omvergeblazen werd!
Ik riep naar mijn huisgenoot wat zij aan het doen was.. Misschien haar kamer aan het verbouwen ofzo!?
shocked.gif

Zij vroeg zo ongeveer hetzelfde aan mij..
Even later zei ze dat op een nieuwswebsite stond dat er een earth tremor was geweest in Adelaide.
Dat hadden we dus gevoeld!
Het epicentrum lag in Mount Barker, wat 28 km rechte lijn van ons huis vandaan is. Zelfs in Salisbury is het gevoelt! Wat in de 30 km verderop ligt in rechte lijn. 3,2 op de schaal van richter.

Ongeveer een seconde na de 'aardbeving' is er al een facebook groep aangemaakt, die binnen een uur al meer dan 5000 leden had! Allemaal mensen die zich afvroegen wat er net gebeurd was, en om door te geven in welke suburb ze wonen.
Ongeveer een half uur na de tremor stonden er al linken op die facebook groep waar je tshirts kan bestellen met de tekst 'i survived the adelaide earthquake 16-04-2010'.

Ik vind het allemaal hilarisch, dus ik dacht, ik zal het eens even met jullie delen
wink.gif
Ik vond het wel grappig om een keer een kleine beving te voelen. Had het nog nooit eerder meegemaakt.

Nog anderen hier in Adelaide die de aardbeving hebben beleefd en overleeft?

Cool!! Heb je al een T-shirt besteld???? Da's pas een gaaf souvenir!!

Nu maar hopen dat er geen echte schade is aan mensen en huizen, dat zou wel heel vervelend zijn...

Ik heb het op het nieuws gelezen, maar daar zeiden ze niets over schade. Het was ook maar een bevinkje van 3 punt iets en dat is net genoeg om flink te schrikken, maar niet om goedgebouwde huizen te laten instorten. Ik heb een jaar of 20 geleden zo'n bevinkje meegemaakt in Nederland. Ik kan het me nog goed herinneren. M'n bed ging heen en weer alsof het een schommelwieg was. Middenin de nacht in de hele straat de lichten aan. :smile: Dat was dus voor het internettijdperk, dus we moesten allemaal wachten op het nieuws de volgende ochtend.
Maar dat was wel zo'n rare ervaring dat ik het nu nog weet.
Trouwens wel eng, zoveel aardbevingen er de laatste tijd zijn in deze regio. De platen zijn flink aan het schuiven en ik vraag me af wat er nog meer gaat gebeuren.

Groetjes,
Rixta

@ Sacha,
Geen schade voor zover ik weet. Het was ook totaal niks ernstigs hoor.
Er is wel een fonds opgesteld om geld in te zamelen voor alle Koala's die uit bomen zijn gedonderd..
Ik moest zo hard lachen toen ik het las! Hoop natuurlijk dat alle Koala's okay zijn, maar toch grappig.

@ Sacha,
Geen schade voor zover ik weet. Het was ook totaal niks ernstigs hoor.
Er is wel een fonds opgesteld om geld in te zamelen voor alle Koala's die uit bomen zijn gedonderd..
Ik moest zo hard lachen toen ik het las! Hoop natuurlijk dat alle Koala's okay zijn, maar toch grappig.

grin.gif
grin.gif
grin.gif
grin.gif
LOL!!
grin.gif
grin.gif
grin.gif
grin.gif

Schrikken zeg. Wel grappig met dat Facebook gebeuren, straks nog een Facebook spelletje "Catch the Adelaide koalas". :p

..........maar niet om goedgebouwde huizen te laten instorten..........

Groetjes,
Rixta

Dus de meeste huizen liggen plat ?? Goedgebouwde huizen is een beetje een zeldzaamheid (hier in Queensland in ieder gaval)

@ Gwen, je was toch van plan een tattoo te laten zetten. Misschien "I survived the Adelaide earthquake" op je enkel.

groetjes Johan

En de xpditers in Nederland een tattoo van," we kunnen niet naar Australia vliegen want we hebben met een vulkaanuitbarsting te maken".

Het mot niet gekker worden.
What's next?.

Jack :evil:

Nog anderen hier in Adelaide die de aardbeving hebben beleefd en overleeft?

:lol: tja lastig reageren als dat niet het geval is :evil:

Ik heb er idd ook ooit eens een in NL en een in Italie meegemaakt. In beide gevallen laat op de avond. Idd een aparte beleving, maar beide keren zonder al te veel schade e.d.

tja door de beving in NL heb ik heen geslapen, was op een zondag nacht.... lag knock out ivm een hoeveelheid aan alcohol. :lol: de volgende ochtend hing alles schots een scheef in huis.... vroeg mezelf toen af of mijn vrienden een grapje hadden uitgehaald met me, vond het wel coole streek.....maar op mijn werk kwam ik dus achter de echte reden. :cool:

I survived the Adelaide earthquake
Past zelf op maatje 31.
Anders initialen D.K. .

Heb je een probleem of pijn moet je bij Jack zijn....

Jack :evil:

Back