ICT vraag...

alieNL

Well-Known Member
Iemand wat verstand van ICT...

Ik heb laatst een programma gemaakt met het programma Mediator (matchware - exe extensie). Mediator hoeft niet geinstalleerd te zijn op computers waar ik het programma op open. Ik heb zowel thuis als op school nog geen problemen gehad met het openen van mijn exe bestand (thuis wel mediator op comp op school niet). Echter, een van mijn collega's krijgt het thuis niet geopend. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Thanks in advance!
 
Wat voor een foutmelding krijgt je collega te zien als hij het wil openen?

Dat je het programma moet kiezen uit een lijst omdat het programma niet aanwezig is op de comp. Echter exe bestanden zouden volgens mij gewoon overal te openen moeten zijn, ook zonder het eigenlijke programma.
 
Zit er verschil in Linux, windows, ... ? Want daar dacht ik eerlijk gezegd ook aan. Wij werken met linux en voor een wordbestand dat ik doorkrijg moet ik hier ook een programma kiezen.

Heeft de collega het al eens proberen opendoen met een programma dat zij heeft om exe-bestanden open te doen?

Ik ben maar hardop aan het nadenken hoor. Mijn computerkennis (mijn man dus) is gaan werken nu, maar ik kan het hem deze avond wel vragen...

Hopelijk kom je er snel uit
 
Exe bestanden kun je alleen in Windows openen. Misschien draait je collega op een ander operating system (Linux, OS X)?
 
Dat zal het dan wss wel zijn. Ze heeft een apple (mac), dacht echt dat je exe overal kon openen. Weer wat geleerd. Thanks!!
 
Back
Top