Ideeen om geld te besparen

Simone

XPdite Hero
http://www.ozpiggybank.tk/

Dit is een nieuw forum, waarbij tips worden uitgewisseld om geld te besparen, op allerlei dingen, zoals bank rekeningen, home loans, boodschappen, telefonie etc etc.

Het is nog een beetje stil, maar zal vast net als dit forum snel groeien!  :-D

Heeeel praktisch, maar ook wel heeel nederlands!
Ben wel benieuwd wat er allemaal uitkomt.
Leuk initiatief!

Ja dat is een goed idee!
Bellen vanuit Australie bijvoorbeeld, kan je doen met Teleone. voor maar 4 cent Au p/M
Vanuit Nederland met 1649 3.5 c/pm en vaak on special voor 1 c/pm (info www.bel1649.nl)
Hoop dat iemand er wat aan heeft.
Ps. Ik vertrek woensdag, tot eind mei, moet dan  weer in Nederland zijn voor werk.
Groet
Gerrit

He, het is niet mijn idee hoor!
Maar idd een goede!

Het is door iemand van het british expats forum opgezet. Blijkbaar hebben ze in Engeland ook zo'n forum, die heel populair is.

Da's een goede Gerrit, goede reis idd!

:)

Met je Ned pinpas kan je gratis geld uit de muur halen, Max. $800,-- per dag.krijg je ook de middenkoers,  en binnen gratis op je Aus rekening zetten.

Bij grote bedragen misschien wel lastig, maar het kost je niets.

Gr. Ton en Ineke :wink:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=1315.msg11162#msg11162 date=1110893258]
Met je Ned pinpas kan je gratis geld uit de muur halen, Max. $800,-- per dag.krijg je ook de middenkoers,  en binnen gratis op je Aus rekening zetten.
[/quote]

Dat ligt er aan bij welke bank je zit. Postbank is bijv. niet gratis.

Bellen met Unidial Supersaver (http://www.supersaver.com.au/) kost je slechts 2.9 cts per minuut.
Er is wel een flagfall van 29 cts voor de eerste verbinding, maar daarna kun je uren blijven kletsen voor bijna niets.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

[quote author=Sander link=topic=1315.msg11842#msg11842 date=1111901850]
[quote author=Ton en Ineke link=topic=1315.msg11162#msg11162 date=1110893258]
[/quote]

Dat ligt er aan bij welke bank je zit. Postbank is bijv. niet gratis.
[/quote]
Volgens mij is dat bij geen enkele bank gratis. Als dat wel zo is wil ik heeel graag weten welke dat is. Geld overmaken is best duur (understatement).

[quote author=wilco link=topic=1315.msg11865#msg11865 date=1111927135]
rabobank is gratis (wereldwijd). Is volgens mij de enige bank.
[/quote]
idd als je pint in het buitenland dan moet je betalen. Visa card is het goedkoopste, moet je wel eventjes je spaargeld op de card zetten. Als je aan het krediet komt ga je dokken. 1 nadeel max. 500 eurie per dag geld opnemen.  Rabobank is het goedkoopsten

abn---
Opname via geldautomaat in vreemde valuta *     
Met Wereldpas EUR 2,25 + 1,2% valutakoersopslag

postbank---
Hoeveel kunt u opnemen met de Giropas in het buitenland?
U kunt per dag circa € 750 opnemen in het buitenland (maximaal 3 transacties per dag), bij alle geldautomaten met het Maestro-logo. In Eurolanden* is geld opnemen gratis. In overige landen betaalt u € 1,82 per transactie. Heeft u een BetaalPakket of RoyaalPakket, dan is geld opnemen wereldwijd gratis.

visa---
Visa Card Services berekent u geen transactie- en/of provisiekosten bij betaling met uw Visa Card in het buitenland!!
Als u met de Visa Card spaart, kost het opnemen van contant geld met de Card u 1% met een maximum van € 1,50 (indien het spaarsaldo op uw Card het opnamebedrag dekt). In alle andere gevallen betaalt u voor een geldopname 4% over het opgenomen bedrag.

edit:
rabobank:
Wereldwijd gratis pinnen
Met de Europas van de Rabobank kunt u wereldwijd pinnen in winkels. En u kunt gratis geld opnemen bij geldautomaten, in het binnenland tot een maximumbedrag van € 1.250,- per week. In het buitenland is het maximumbedrag € 500,- per dag, voor zowel opnemen bij geldautomaten als betalen bij betaalautomaten herkenbaar aan het Maestro-logo. Gaat u naar het buitenland en heeft u net een nieuwe Europas ontvangen? Pin, betaal of chip dan minstens één keer in Nederland met deze pas. Anders werkt hij in het buitenland niet.

----Ik geloof er helemaal niets van. Er zal wel een addertje onder het gras zitten. Er staat ook nadrukkelijk, automaten met het  Maestro-logo en er staat niks over vreemden valuta's waarschijnlijk ga je dan flink dokken. of je moet iets anders betalen.
Ik ga het nog verder uit pluisen. En anders ga ik idd voor dat ik down under ga naar de rabo bank  :)

edit2: kijk daar komt de eerste aap al--->
Het Rabo TotaalPakket
De Europas is onderdeel van het Rabo TotaalPakket. Met het Rabo TotaalPakket kunt u al uw dagelijkse bankzaken in één keer, en op een voordelige manier regelen. Dit pakket biedt naast alle mogelijkheden van de betaalrekening een aantal gratis extra's (zoals Rabo Internetbankieren, Rabocard en Rabo Interhelp Extra) en faciliteiten tegen een aantrekkelijke korting. De kosten voor dit pakket bedragen slechts € 8,80 per kwartaal.
nu nog die anderen uit de mauw schudden. :evil:

Ik vind dit laatste niet echt een addertje onder het gras, je betaald voor een bepaalde service, waaronder de eurocard 'slechts' 8,80 per kwartaal! Daarmee zijn alle kosten dan ook gedekt, zonder verdere verassingen want wat er staat klopt verder wel.

PS ben natuurlijk wel bevooroordeeld omdat mijn vrouw bij de RABO werkt :-D

[quote author=Wilbert67 link=topic=1315.msg11874#msg11874 date=1111948079]
Ik vind dit laatste niet echt een addertje onder het gras, je betaald voor een bepaalde service, waaronder de eurocard 'slechts' 8,80 per kwartaal! Daarmee zijn alle kosten dan ook gedekt, zonder verdere verassingen want wat er staat klopt verder wel.

PS ben natuurlijk wel bevooroordeeld omdat mijn vrouw bij de RABO werkt :-D
[/quote]

Ik heb verder niks meer kunnen vinden. Dus rabobank staat nu op nr1 als goedkoopsten in het buiteland cash opnemen. Als andere mensen nog iets anders weten dan hoor... Uhhh lees ik het graag  :wink: :up:

De ABN-AMRO heeft een expat service. Voor mensen die voor een bepaalde tijd naar het buitenland vertrekken. Je kunt dan een lokaal nederlands nummer bellen om je bankzaken te regelen. Maar ik heb er helemaal niets aan gehad. Alles wat ik via dat nummer wilde regelen liep op nits uit...

Nu zit ik bij de postbank (of eigenlijk, ik ben erbij gebleven). En internetbankieren (mijn postbank.nl) is bij deze bank 24 uur per dag beschikbaar: hoe zit dit bij andere banken? Anders wel lastig vanuit Aus. Martijn heeft zijn rekening bij de Fortis bank. En is er niet heel ontvreden over.

Ik heb bij de postbank het betaalpakket. Dan betaal ik idd geen opname kosten voor pinnen in het buitenland. Ik heb al het spaargeld op de spaarrekening heb staan, boek het direct over met mijnpostbank.nl en kan het hier gelijk, gratis, uit de automaat halen. En als ik wil gratis storten op onze Australische rekening. Geen overboekkosten op die manier.

Maar ik vond het eerlijk gezegd wel een heel gedoe om uit te zoeken welke bank de meest gunstige aanbiedingen had. Bij de ene krijg je goedkoper je pas, bij de andere betaal je niets voor internetbankieren. Een lekkere vergelijking is lastig te maken...

(Laatste off topic tip  :|: machtig je ouders of hele goede bekenden. Wij hebben met overboeken al een probleem gehad. En toen kon de moeder van Martijn naar de bank in Nederland om het op te lossen! Scheelt heel veel telefoonverkeer en slapeloze nachten!)

Wat Rabobank betreft is internetbankieren vanuit de hele wereld geen enkel probleem en kostenloos!

Gr Wilbert

Back