Ideetje: database van brieven / assessments enz....

geerjap

XPdite Sponsor
Piepels,

Zoals de meeste mensen die regelmatig op dit forum lezen nu misschien wel weten ben ik druk mijn CDR en bijbehorende papierwinkel aan het opstellen.
Ik ben daarbij enorm geholpen door de voorbeelden die ik van diverse forumleden toegezonden heb gekregen.
Is het misschien een idee om een sticky topic te openen waar je per onderdeel je voorbeelden kunt uploaden, zodat ze voor iedereen toegankelijk zijn?

Ik denk aan:

- papier winkel voor de Skills assessments per skill soort of beoordelende instantie
- voorbeelden van referentiebrieven
- voorbeelden van resume's
- enz...

Het is een idee.....wat vinden jullie hiervan  :dunno:

Groet Jasper

p.s. Het is natuurlijk aan eenieder vrij om bestanden te plaatsen, je kan altijd de namen van de bedrijven en jezelf verwijderen of vervangen voor fake....

Heel goed idee zelfs, ik heb ook heel veel moeite moeten doen om het een en ander bijelkaar te krijgen. Ik vind het een goed idee.

Ja en nee, ben helemaal niet te beroerd om iemand te helpen (bv met een voorbeeld), maar ik ben toch ook wel van mening dat je zelf ook wel enigszins moeite mag doen, ipv een kant en klaar voorbeeld van het forum te halen, relevante data/gegevens aan te passen en deze op te sturen...

Overigens is het per persoon ook weer verschillend wat er nodig is en wat in bv een referentiebrief komt te staan. Voor skills assessment lijkt het me helemaal moeilijk om daar voorbeelden voor te plaatsen omdat bv werkervaring heel persoonlijk is. Zelf heb ik een RPL moeten schrijven voor de ACS, en het is uiteindelijk een heel persoonlijk document geworden waarin ik mijn werk- en theoretische ervaring beschrijf.

Ik denk dat er hier genoeg mensen op het forum zijn die eventueel al gemaakte documenten willen bekijken en daar eventueel op- of aanmerkingen op willen maken, misschien dat dat handiger is? Een draadje waarin mensen om input vragen over de documenten die ze voor de DIAC of de skills assessment hebben...

Groetjes,
Lela

Moet zeggen dat ik het wel met Lela eens ben.
Daarbij komt dat bij het plaatsten van deze hele papier winkel we ook wat in het vaarwater van migratie bureau's komen te zitten. Indien je zelf je aanvraag plaatst kun je natuurlijk wel af en toe wat advies vragen voor het opstellen van brieven e.d., maar het meeste zal je toch echt zelf moeten uitzoeken.

Groetjes Chantal

p.s. advies vragen mag natuurlijk altijd!

Ook van mij kan iedereen alle hulp krijgen die ik kan geven, en zoals Lela al zegt als ik van mening ben dat iemand wat aan mijn specifieke documenten heeft, zal ik die met alle plezier mailen (heb ik al een aantal malen gedaan!), maar ik vind het niet nodig om ze hier openbaar op het forum te zetten zodat ze voor iedereen toegankelijk zijn (ook niet forum leden)

Groetjes Wilbert

Back