Ideetje voor de moderators................

Mariken

New Member
Ik merk op dat veel nieuwkomers (zoals ik een maand geleden) vragen of het wel of niet zinvol is om een bureau in te schakelen.

Nu zag ik dat we al op de 72 members zitten!! DAt kan handige info opleveren.

Is het een idee dat jullie als moderator een korte oproep /tabel maken zodat members kunnen aangeven of ze:
1 wel of niet een bureau hebben ingeschakeld,
2 (eventueel) welk bureau, (in NL of in OZ),
3 voor welk visum ze gaan,
4 en vooral met welke reden ze een bureau inschakelen (bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5 wat het bureau doet (evt. ervaringen met het bureau)

zo krijgen we een klein overzicht van hoe men het over het algemeen aanpakt.

Er hoeft geen gedetaileerde info in zoals kosten of zo, het is gewoon om te kijken hoeveel van de members die met een aanvraag bezig zijn 'n bureau inschakelen. Misschien komt er uit dat bij een bepaald type visa er vaker een bureau wordt ingeschakeld dan bij een ander visa...

groet, Mariken
 
Mariken said:
Ik merk op dat veel nieuwkomers (zoals ik een maand geleden) vragen of het wel of niet zinvol is om een bureau in te schakelen.

Nu zag ik dat we al op de 72 members zitten!! DAt kan handige info opleveren.

Is het een idee dat jullie als moderator een korte oproep /tabel maken zodat members kunnen aangeven of ze:
1 wel of niet een bureau hebben ingeschakeld,
2 (eventueel) welk bureau, (in NL of in OZ),
3 voor welk visum ze gaan,
4 en vooral met welke reden ze een bureau inschakelen (bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5 wat het bureau doet (evt. ervaringen met het bureau)

zo krijgen we een klein overzicht van hoe men het over het algemeen aanpakt.

Er hoeft geen gedetaileerde info in zoals kosten of zo, het is gewoon om te kijken hoeveel van de members die met een aanvraag bezig zijn 'n bureau inschakelen. Misschien komt er uit dat bij een bepaald type visa er vaker een bureau wordt ingeschakeld dan bij een ander visa...

groet, Mariken

ik denk mischien een faq maken voor deze site net als britishexpats. dat kan voor heel veel mensen handig zijn. Ik biedt mijn hulp als nodig hebt. Toch niks te doen dan wacht voor bericht van DIMIA
 
badri said:
Mariken said:
Ik merk op dat veel nieuwkomers (zoals ik een maand geleden) vragen of het wel of niet zinvol is om een bureau in te schakelen.

Nu zag ik dat we al op de 72 members zitten!! DAt kan handige info opleveren.

Is het een idee dat jullie als moderator een korte oproep /tabel maken zodat members kunnen aangeven of ze:
1 wel of niet een bureau hebben ingeschakeld,
2 (eventueel) welk bureau, (in NL of in OZ),
3 voor welk visum ze gaan,
4 en vooral met welke reden ze een bureau inschakelen (bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5 wat het bureau doet (evt. ervaringen met het bureau)

zo krijgen we een klein overzicht van hoe men het over het algemeen aanpakt.

Er hoeft geen gedetaileerde info in zoals kosten of zo, het is gewoon om te kijken hoeveel van de members die met een aanvraag bezig zijn 'n bureau inschakelen. Misschien komt er uit dat bij een bepaald type visa er vaker een bureau wordt ingeschakeld dan bij een ander visa...

groet, Mariken

ik denk mischien een faq maken voor deze site net als britishexpats. dat kan voor heel veel mensen handig zijn. Ik biedt mijn hulp als nodig hebt. Toch niks te doen dan wacht voor bericht van DIMIA
Die FAQ komt er aan! Ik heb hem al vertaald ;)

Ja, Mariken, het is een goed idee!
Ik zou niet weten hoe we een tabel kunnen maken, maar we kunnen wel een topic maken en dat iedereen alleen die 5 vragen beantwoord?
Dan schuif ik deze topic naar 'Dit forum', en begin ik een nieuwe met die vragen...
Ja, ik ga het meteen doen!
En als men toch gaat 'discussen' in die thread, zal ik die berichtjes naar een nieuwe topic verplaatsten(jaaaa, dat kan allemaal!!).

ok, daar ga ik!
 
Nou, hup, allemaal invullen!!! :D

Ik heb hem sticky gemaakt!

er zijn trouwens best veel mensen met een Australische partner hier op het forum. Het zou mij verbazen als zelfs maar 1 van die een bureau heeft ingeschakeld.

Bij de skilled independent wisselt het heel erg.
En veel andere visums zijn er eigenlijk niet, en komen niet echt vaak voor.(business en skilled sponsored dan misschien nog, maar volgens mij nog niemand op dit forum???)

Ik ben wel benieuwd naar redenen enz. en wat ze doen. Want ook al heb je een bureau, verzamelen doe je zelf. Vooral alles controleren aan het eind denk ik. En van te voren adviseren. En uiteraard bij ingewikkelde situaties helpen. We zien wel!
:)
 
Back
Top