ideetje.....

KC

Member
Ik lees altijd met veel belangstelling de vorderingen van iedereen, hoe het staat met de visum aanvraag, de verhuisperikelen, het nieuwe leven in Oz. Maar het valt me op dat die verhalen kris kras door elkaar staan.
Misschien is het een idee om een onderwerp te openen in de trend van: De laatste stand van zaken. Op het Canada forum ( http://www.mowi.nl/indexbb.htm ) hebben ze dat ook en dat leest veel makkelijker....

Was zomaar een ideetje.....

KC
 
Mmm... lijkt mij wel een aardig idee. Ik ben benieuwd hoe de rest hier over denkt?
 
De bedoeling is om daar een nieuwe rubriek voor aan te maken waar je al dat soort berichtjes kwijt kan.
 
Wij zitten nog steeds in de molen, de post-july-applications zijn daar de schuld van (jullie begrijpen wel wat ik bedoel he :wink: )
 
Vooropgesteld, het idee is helemaal niet slecht, maar ik zou ook in die rubriek een wirwar verwachten. Ik loop al een paar dagen met de volgende gedachte:

We doen met elkaar heel wat ervaringen op en leren er iets van. Ik zie bijvoorbeeld in 2 of 3 regels een inleiding met een tip of advies en een link naar een wat uitgebreider verhaal.

Als voorbeeld: We hebben een lap grond gekocht, het is betaald, maar nog niet officieel van ons, we MOETEN bouwen.
En dan krijg je een verhaaltje waarom je MOET bouwen, en daar zou je op kunnen reageren of aanvullen.

Een andere mogelijkheid is een soort van favorieten-lijst; een link naar een topic die je wilt volgen die bijvoorbeeld knippert als er iets nieuws aangevuld is.

Nogmaals het idee is helemaal niet slecht, maar ik denk dat de wirwar niet te vermijden is.
 
Als ik het goed begrijp (en verbeter me dus als het niet klopt) bedoel je dat er een apart forum gedeelte komt met ieders eigen verhaal. Maar als iedereen nou het kopje maakt met zijn naam en plaats waar ze heengaan ofzo, dan is het toch niet zo onoverzichtelijk. En als er dan weer wat nieuws te melden is, dan zet je dat zelf bij je eigen naam. Dan komt het berichtje weer helemaal bovenaan op de lijst toch? Met zo'n oranje blaadje erbij? Dan kan iedereen weer zien dat er nieuws is en reageren als ze willen. Of is dat een heel slecht idee? ik heb er verder weinig verstand van.... :? Just an idea...
 
[quote name='"jufrebekka"]Als ik het goed begrijp (en verbeter me dus als het niet klopt) bedoel je dat er een apart forum gedeelte komt met ieders eigen verhaal. Maar als iedereen nou het kopje maakt met zijn naam en plaats waar ze heengaan ofzo' date=' dan is het toch niet zo onoverzichtelijk. En als er dan weer wat nieuws te melden is, dan zet je dat zelf bij je eigen naam. Dan komt het berichtje weer helemaal bovenaan op de lijst toch? Met zo'n oranje blaadje erbij? Dan kan iedereen weer zien dat er nieuws is en reageren als ze willen. Of is dat een heel slecht idee? ik heb er verder weinig verstand van.... :? Just an idea...[/quote']

Ik vind het een prima idee, en zo blijft het ook overzichtelijk. :)
 
[quote name='"jufrebekka"]Als ik het goed begrijp (en verbeter me dus als het niet klopt) bedoel je dat er een apart forum gedeelte komt met ieders eigen verhaal. Maar als iedereen nou het kopje maakt met zijn naam en plaats waar ze heengaan ofzo' date=' dan is het toch niet zo onoverzichtelijk. En als er dan weer wat nieuws te melden is, dan zet je dat zelf bij je eigen naam. Dan komt het berichtje weer helemaal bovenaan op de lijst toch? Met zo'n oranje blaadje erbij? Dan kan iedereen weer zien dat er nieuws is en reageren als ze willen.[/quote']

Ja, dat is nou precies wat ik bedoelde

KC
 
Yep goed idee!

Ik probeer het altijd een beetje in dezelfde topic te houden, maar het zijn er nu al 2 dacht ik... (de laatste dat ik een nieuwe baan heb).

Ja, het is altijd kris kras door elkaar!!

En soms post ik dingen op BE en email naar huis, en dan vergeet ik het hier ook te doen! :roll: :shock:

Website moet ook nodig worden geupdate!!! :roll:

Ik vind het niet nodig hier een apart forum voor aan te maken...

Ik vind Emigratie - Australie algemeeen het geschikst (ik vind Kletsdoos meer voor zaken die niks met Oz en niks met Emigratie te maken hebben)
 
Simone said:
Ik vind het niet nodig hier een apart forum voor aan te maken...
Ik vind Emigratie - Australie algemeeen het geschikst (ik vind Kletsdoos meer voor zaken die niks met Oz en niks met Emigratie te maken hebben)
Goed, we zijn het er allemaal wel over eens dat het idee goed is. Nu bespeur ik echter twee kampen:
1. alle berichten met de laatste stand van zaken moeten in een nieuwe rubriek "De laatste stand van zaken"
2. alle berichten met de laatste stand van zaken moeten in de bestaande rubriek "Emigratie - Australië Algemeen"

Je kunt stemmen via deze link:
http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?p=4743

(Dat maakt het wat overzichtelijker :D).
 
Nou de aftrap + goede voorbeeld staat erop! Het eerste topic is geopend. Nu de rest er nog bij en alles komt helemaal goed! :wink:
 
Back
Top