IELST test

Pieta

New Member
Hoi,

Kan iemand mij vertellen of de IELST test verplicht is ? En of het erg moeilijk is......

Alvast bedankt voor de info  :up:

Groetjes, Pieta

idd verplicht

Wij zagen er allebei heel erg tegenop, vooral moi met mijn mavo engels. Maar het is goed afgelopen, met een gemiddelde van een 7. Maar wij hoefden alleen maar de general test te doen met voor allen onderdelen min. 5.5

Hoi Pieta,

De test is te doen, maar denk er niet te makkelijk over. Je kunt jezelf goed voorbereiden door oefenmateriaal aan te schaffen (of even zoeken op internet: genoeg te vinden).
Ik had zelf op de HAVO net een zes voor Engels. Moet zeggen dat het me toen ook geen r**t interesseerde  :oops:
Bij de IELTS haalde ik uiteindelijk goede punten (ik dacht een zeven, zeveneneenhalf, zes en een acht) In ieder geval ruim voldoende om aan de eisen te voldoen.  :)

Succes  :up:

Roel

Ik begrijp hier dus uit dat als je wat voor 'n aanvraag (spouse visa / skilled workers visa or whatever!) ook doet om naar autralië te gaan je altijd zo'n test moet doen?

Niet juist:
Voor skilled visa moet alleen de hoofdaanvrager een IELTS doen, voor hun partner is het niet verplicht maar wel aan te raden, om zo de zogenaamde second installment (ruim $2500) niet te hoeven betalen.
Voor spouse visa is voor zover ik weet geen IELTS nodig.

Toch is het voor mij in ons geval nog steeds niet duidelijk! wij gaan voor een Skilled–Designated Area Sponsored visum Nou is het zo dat de skill assesment op mijn naam staat, maar het is Linda haar vader die onze sponsor is,en aangezien je een blood relative moet zijn zal Linda dus de  hoofdaanvrager van het visum worden.Moet ik nou wel of niet de Ielts doen?En zo ja moet ik dan de score van min 4.5 halen. Als iemand het antwoord weet dan hoor ik het graag  :-D

Groetjes Sander :up:

Voor spouse visa is voor zover ik weet geen IELTS nodig.

'Mijn bureau' gaf inderdaad aan dat dit 'at the discretion of the case officer' was. Dus haar advies 'gewoon afwachten'. Trouwens dat is dus omdat ik als 'spouse'  meelift op het visum van mijn man. 

Wat een wirwar van regeltjes allemaal zeg.

Groetjes Miranda

[quote author=M5 link=topic=1651.msg15199#msg15199 date=1116233754]
Toch is het voor mij in ons geval nog steeds niet duidelijk! wij gaan voor een Skilled–Designated Area Sponsored visum Nou is het zo dat de skill assesment op mijn naam staat, maar het is Linda haar vader die onze sponsor is,en aangezien je een blood relative moet zijn zal Linda dus de  hoofdaanvrager van het visum worden.Moet ik nou wel of niet de Ielts doen?En zo ja moet ik dan de score van min 4.5 halen. Als iemand het antwoord weet dan hoor ik het graag  :-D

Groetjes Sander :up:
[/quote]Ok, dit is een lastige...  :? In dit geval lijkt het me dat niet de hoofdaanvrager, maar degene wiens skills "gebruikt" worden, de IELTS moet doen (met minimaal een 5.0 voor alle 'bands'). Immers, iemand is pas 'skilled' als hij/zij aan alle basic requirements voldoet, waaronder dus functional English of beter. Dus Sander, ik denk dat jij de pineut bent, en dat Lin slechts gemiddeld een 4.5 hoeft te halen. Maar helemaal zeker weten doe ik dit niet, dus misschien effe navragen bij een professional.

Hoi Sander,

Leuk zeg, wist niet dat jullie ook voor een S-DAS visum gingen!

Wij hebben de test beiden moeten doen, de general en op alle onderdelen een 4.5.

Dit kregen we als verzoek in de brief die we kregen ter bevestiging van ontvangst v/d aanvraag.

Back