ielst

trees

New Member
Hoi hier even een paar vragen van Trees (waarschijnlijk ben ik de 19.999 die deze vraag stelt maar ja
:lol:)
Mijn man wil een skilled visa aanvragen, hij is werkzaam in de IT sector. Weet ieman uit eigen ervaring op mijn man nu een general ielst test kan doen of een academic (ik weet dat ik via het acs antwoord kan krijgen, maar misschien is er iemand op het forum met dezelfde opleiding (HTS-E) die al een ielsttest heeft gedaan.

Moet ik als ik op het visa van mijn man meelift ook een ielst-test doen. Ik wil in australie als we eenmaal "gesettled" zijn een bewegingsstudio beginnen. Wat heb ik dan nodig.

:|
 
Hoi Trees,

Als je 'meelift' op het visum hoef je niet persé ielts te doen. Volgens mijn agent bepaalt je case officer die je visumaanvraag uiteindelijk behandelt of je je ielts moet doen of niet. Houdt er wel rekening mee, dat als je het niet doet en je niet kunt aantonen (met bijvoorbeeld een universitaire studie in het Engels) dat je Engels voldoende is je een second instalment moet betalen bij je visum van zo'n dacht ik AUD 1500 (of iets minder).

Succes ermee.

Groetjes Miranda  :)
 
[quote author=tum link=topic=2363.msg24791#msg24791 date=1124637673]
een second instalment moet betalen bij je visum van zo'n dacht ik AUD 1500 (of iets minder).
[/quote]

1500AUD :x  :x  :x Was het maar zo'n feest het is 2630AUD als het al niet duurder is geworden. Dat geld is trouwens voor een cursus engels die je dan verplicht moet volgen in Australie..... Dus als je denkt dat je de IELTS kan halen dan moet je het zeker doen....
 
[quote author=Bear link=topic=2363.msg24793#msg24793 date=1124645038]
[quote author=tum link=topic=2363.msg24791#msg24791 date=1124637673]
een second instalment moet betalen bij je visum van zo'n dacht ik AUD 1500 (of iets minder).
[/quote]

1500AUD :x  :x  :x Was het maar zo'n feest het is 2630AUD als het al niet duurder is geworden. Dat geld is trouwens voor een cursus engels die je dan verplicht moet volgen in Australie..... Dus als je denkt dat je de IELTS kan halen dan moet je het zeker doen....
[/quote]

Surry surry (zelfs met een 'beetje meer' had het niet geklopt)  :humble: :humble: :monkey: :eek:ops!:

Greetz Miranda (PS al bij de efteling geweest??!! effe  :eek:fftopic:)
 
[quote author=tum link=topic=2363.msg24797#msg24797 date=1124649325]
Greetz Miranda (PS al bij de efteling geweest??!!)
[/quote]

Sorry, sorry, sorry eventjes mega offtopic!!! Alhoewel het is een topic in "kletsdoos" dus we moeten toch wat te kletsen hebben :evil:
jaja en het was zeer gezellig. De volgenden dag belde me moeder dat me zusje het heel erg naar haar zin heeft gehad. Aankomend weekend wordt het weer een dollen boel. Dan krijgen we 4 knderen over de vloer :roll: Om het nog erger te maken zijn er 3 van de 4 lekker aan het puberen. Hoope op mooi weer dan gaan we eventjes lekker met ze alle bbq :cool:
:eek:fftopic::eek:fftopic:
 
Mijn vriend (Maluka) wil ook een skilled independent visum aanvragen en hij zit ook in de IT. We hebben allebei een General IELTS gedaan. Als je meelift (wat ik dus ook doe) moet je minimaal voor alle 4 de delen een 4.5 halen (lezen, schrijven. luisteren en spreken) Op General niveau is dat heel goed te doen. Ik heb op de mavo engels gehad en 2 jaar op het MBO (spreek zelf vrij weinig engels) en ik had voor lezen een 7, voor luisteren een 8, voor schrijven een 6.5 en voor spreken een 6 (als ik het nog goed uit mijn hoofd weet ;) ) Wij hebben verder ook niet geoefend, maar er is wel IELTS oefenmateriaal verkrijgbaar.
Een Academic IELTS moet je doen als je leraar bent, of een academisch beroep uitoefend dacht ik. Hoe dat dat zit weet ik niet precies.
 
General nivo is voor de meesten meer dan afdoende. Alleen wanneer je inderdaad les wilt gaan geven, studeren of een medisch beroep in Australie wilt gaan uitoefenen is bij mijn weten een academic nivo verplicht.

Voor de meesten van ons (correct me if I am wrong ;-) ) blijkt de IELTS test een stuk eenvoudiger te zijn dan verwacht. Ik denk dat dat ook voor de Nederlander in zijn algemeenheid geldt....

M.vr.gr.

Perthpete.
 
Volgende week zaterdag zijn wij aan de beurt!  :unsure: Voelde me niet zo onzeker over die test, Sander daarentegen des te meer. Maar nu begin ik 'm toch ook wel een beetje knijpen  :-D
Gezonde zenuwen!

Groetjes Lin
 
relax, de test is makkelijker dan je denkt, en nadat ik Sander zijn engels verleden week op tv heb gehoord wordt dat een eitje  :-D  :-D  :-D
 
[quote author=trees link=topic=2363.msg24787#msg24787 date=1124637188]
Mijn man wil een skilled visa aanvragen, hij is werkzaam in de IT sector. Weet ieman uit eigen ervaring op mijn man nu een general ielst test kan doen of een academic (ik weet dat ik via het acs antwoord kan krijgen, maar misschien is er iemand op het forum met dezelfde opleiding (HTS-E) die al een ielsttest heeft gedaan.
[/quote]

Ik weet wel zeker dat je man een general test kan gaan doen. Ik zit zelf namelijk ook in de IT sector en heb deze al voltooid. Op General training niveau.
 
Back
Top