IELTS 10 december 2005

Rol

New Member
:lol: Hoi allemaal, ik wilde even vragen of er nog andere members vandaag de ielts hebben gedaan in Utrecht!

Wilde wel een weten hoe je het hebt ondervonden!

Ik zelf heb er een  goed gevoel bij..............alleen bij lezen twijfel ik een beetje...... :|


Laat me maar weten.

Goed weekend en doei...........Rol  :up:
 
Mijn man heeft gisteren in Utrecht Ielts gedaan. Hij vond het luisteren redelijk pittig en het schrijven, maar dat laatste wist hij al.

Groetjes Miranda  :)
 
Maar had hij de general of academisch? Volgens mij heeft bijna iedereen tijd tekort bij het lezen? Of vergis ik me nu?

Voor mij was het schrijven deze keer (dacht ik) niet zo moeilijk. Had me goed voorbereid! Alleen dat lezen.......... :|

Okay, nog iemand anders?

Rol
 
Ik heb in maart de General gedaan en ik had met het lezen tijd genoeg. Volgend jaar moeten we opnieuw en ben benieuwd hoe het dan gaat, maar maak me geen zorgen. We hadden allebei een overall score van 7.
 
wij hebben (ik en mijn vriendin) ook de general ielts gehad in utrecht op 10 dec.
Ik had wat moeite met luisteren (zenuwen)
Maar lezen en schrijven had ik tijd genoeg en heb ik voor mijn gevoel ook best lekker gedaan.
Alleen het spreken was wel pittig voor iemand die maar een timmerman is.
Ik moets praten over water technologie :-o en in mijn topic moest ik kiezen tussen een zee een meer of een rivier en daar moest ik er een van uitkiezen die mij het meest aansprak en vertellen waarom :?
Maar heb het er toch wel goed van afgebracht (volgens mij)
Mijn vriendin had Wat moeite met lezen.
Zij moest spreken over welk onderwerp ze over zou schrijven als ze zelf een boek moest schrijven.

Maarja binnen twee weken weten we meer.

Had in ieder geval wel tijd genoeg voor alles dus........

Groeten marcel
 
Het leuke van dat spreekgebeuren is dat je het altijd een eigen wendign kunt geven ;) Het gaat ze helemaal niet waar je over praat, maar hoe je praat :)
Als ik over water technologie zou moeten praten zou ik zeggen dat ik niet zou weten of ik voor de zee moest kiezen of voor een meer, omdat je in allebei wel lekker kunt zwemmen, mits er niet te veel zeewier in zou zitten ;) En je kunt ook op allebei lekker zeilen. Alleen is de zee soms wat ruiger en dan kan het gevaarlijk zijn met een kleine zeilboot. Mijn ouders hebben een zeilboot van ongeveer 8.5 meter en daarmee kun je wel de zee op, maar het wordt er niet leuker op als het stormt :)

Kijk... Ik zit nou al een heel lulverhaal te vertellen. Het heeft helemaal nix te maken met watertechnologie :)

Ik moest eerst vertellen waar ik vandaan kwam en daarna werd me gevraagd of ik vond dat jongelui op het platteland minder plezier hadden dan jongelui in de grote stad.... Op het platteland is er vaak minder te doen dan in de grote stad.  Blablabla... Ik geloof dat ik over pretparken heb gepraat en over alle dingen die je in de grote stad kunt doen, maar dat het op het platteland juist weer lekker rustig kan zijn... blablabla :)
 
wilden toch even zeggen dat we allebei boven de 6 zaten maar het is toch tegen gevallen.
Ik had voor luisteren 7.0 - lezen 6.5 - schrijven 6 - spreken 6 moet wel zeggen dat het punt voor spreken me wel mee valt, maar het punt van lezen valt me wat tegen. :up:

Mijn vriendin had voor lezen 8.0 - lezen 6.0 - schrijven 7 - spreken 6 :up:

dus het komt allemaal wel goed denk ik :up:
Op naar de volgende stap: aanvragen sponsering south australia
 
Hey Marc-el,

:congrats:

Ondanks dat het tegen viel, hebben jullie het wel gehaald en daar gaat het om!
Super, joh :up:.
En zoals je al zei: "Op naar de volgende stap"! :)
Heel veel succes en houd ons op de hoogte.

Groetjes,
Mel
 
Hoi, ik ben een beetje de weg kwijt want het lukt me niet om voor schrijven een 7 te halen bij de test. :-( Moet ik halen voor academisch.

Ik heb al erg veel geoefend........en geoefend........en goefend.......maar iedere keer een 6. Ik heb op de opbouw gelet, spelling, grammatica enz. Maar om een of andere reden is het niet goed genoeg. Laatste keer had ik er een goed gevoel bij en hup......weer een 6.

Ik had al opheldering gevraagd maar die geven ze niet. Ik denk nu dat ik de tekst niet formeel genoeg maak en te persoonlijk maak. Dacht ik........ :|

Ik wil dus iedereen die echt goede en duidelijke tips heeft vragen om deze naar mij te sturen via het forum of via rolandsm@hotmail.com. IK ben niet de wanhoop nabij maar iedere keer drie maanden opschuiven begint nu echt vervelend te worden.

Papieren enzo liggen klaar maar alleen die @#$*% test!!!!!


So, please any help would please me!!!!! :up:

Alvast bedankt..........Rol :cry:
 
Hallo Rol,

Heel erg vervelend voor je!!!!!!

Ik (Ellen) wilde en hoopte in één keer te slagen. Ik heb in november de intensive preperation course voor de academic gevolgd aan het BLTC te Amsterdam. Dit zijn vijf lesdagen a €395,- Veel geoefend o.a. met schrijven.
Ik haalde hierna voor mijn academic een overall 7 die ik als verpleegkundige nodig heb om mij in Australië te laten registreren.

Misschien heb je hier al over nagedacht maar ik vond deze cursus voor mij erg nuttig!!


Veel succes!!!!!!!!!!!!

groeten Ellen
 
Hoi Ellen,

Bedankt voor je reactie.  :up:Ik overweeg om deze 5 dagen misschien te gaan doen. ( hoe krijg ik hiervoor vrij?)

En anders misschien op een andere manier....................??? Als iemand andere suggesties heeft?!

Ik neem even een bedenktijd van 5 dagen.  Tijd om te schrijven! :-D

Gr Rol
 
Back
Top