IELTS academic band 7, studietips HELP!

Geeta

New Member
Hi!
Ik moet voor een MA opleiding minimaal 4 x 7 scoren voor IELTS academic.
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer qua voorbereidings- en studiemateriaal.:confused:
Ik ben in elk geval van plan om 'Official ielts practice material' vol 1 en 2 te bestellen. Maar hier staat alleen maar oefenmateriaal in en dus geen inhoud (grammatica, vocabulaire, waar ik op moet letten bij de test, etc.).
Wie kan mij helpen?!
Ik ben op zoek naar titels, websites. ALs ik boeken kan overnemen dan heeeeel graag; ze zijn best prijzig....

Please help!

Groetjes,
Geeta

Hi!
Ben aan het leren voor mijn general IELTS exam en vraag mij af of ze je bij de general ook een 'discussion essay' kunnen laten schrijven? Ik dacht dat bij general alleen een 'agree' of 'disgree essay' gevraagd werd maar nu ga ik toch twijfelen.
Is er iemand die dit weet?
Thanks!
Amy

Als je 200 € teveel hebt kun je de test gewoon een keer doen.
Als je 7 haalt => joepie
Als je geen 7 haalt => je weet nu wat je kan verwachten de volgende keer en je moet geen studietijd verspelen aan een onderdeel waar je nu al 7 of meer op haalde.
:(;)

En zeg nu zelf, in verhouding tot het totale bedrag dat de meeste uitgeven voor ze in Australië zitten, valt een extra 200 € nog wel mee hé :).

Hi!
Ben aan het leren voor mijn general IELTS exam en vraag mij af of ze je bij de general ook een 'discussion essay' kunnen laten schrijven? Ik dacht dat bij general alleen een 'agree' of 'disgree essay' gevraagd werd maar nu ga ik toch twijfelen.
Is er iemand die dit weet?
Thanks!
Amy

Hoi,

Dit mag je verwachten:

"The General Training Writing test is 60 minutes long.

It has two writing tasks of 150 words and 250 words.

In Task 1, candidates are asked to respond to a situation, by writing a letter for example, requesting information or explaining a situation.

In Task 2, candidates write an essay in response to a point of view, argument or problem."

En voorbeeldopdrachten vind je via onderstaande link.
http://www.ielts.org/test_takers_information/test_sample/general_training_-_writing.aspx

Veel succes!

Back