IELTS academic&general

Status
Not open for further replies.

Heleen1985

Active Member
G'day!

Over iets meer dan een half jaar gaan we de aanvraag voor het visum doen (jaaa eindelijk!), en het enige buiten het sparen om wat ik nu al kan, en moet doen, is oefenen voor de (academic) IELTS test. Ik heb op internet een hoop verschillende oefentests gevonden, dus daar kan ik al mee aan de slag. Nu is mijn vraag, klopt het dat je voor de academic test dezelfde listening & speaking opdrachten doet als voor de general? Ik kan namelijk alleen voor de writing & reading speciale academic oefeningen vinden!

Brrr ik moet een 8 gemiddeld halen en ik merk dat mijn Engels bijzonder hard achteruit is gegaan sinds de havo bijna 15 jaar geleden... dus mocht iemand nog goeie tips hebben om te oefenen... (het legendarische bestandje van @Gwen heb ik al... thnx nogmaals!)

Dank!!
 
Je kunt ook podcasts van de BBC op een USB stickie of je telefoon zetten. Kun je luisteren naar echt Engels in de auto of zo. Als je veel goed Engels om je heen hoort neem je automatisch zinnen en woorden in je op. Die je dan op het moment suprême (pardon my French) kunt inzetten.

Succes!
 
Als je veel goed Engels om je heen hoort neem je automatisch zinnen en woorden in je op. Die je dan op het moment suprême (pardon my French) kunt inzetten.

Helemaal mee eens. Wij hebben veel Engelse series en films gekeken zonder ondertiteling, ook dat helpt. Ga boeken lezen in het Engels en spreek desnoods thuis af dat je tijdens het diner ook alleen maar Engels spreekt of babbel Engels met iemand die het wel vloeiend spreekt. Dan komt je Havo Engels zeker wel weer boven borrelen. En veel oefenen voor de schrijftest, dat blijft voor velen een struikelblok.
Succes!
 
"You will receive 30 hours of free Road to IELTS access when you book IELTS online with the British Council. Road to IELTS includes listening tests, reading and writing exercises and mock tests.

You can access Road to IELTS as many times as you like, from the day you receive your Confirmation Email until 7 days after your IELTS test date

Note: You can only access Road to IELTS if your application has been approved and paid for in full."


Je krijgt dus 30 uur gratis oefenmateriaal bij het reserveren van je IELTS. (Is voor General en Academic hetzelfde)
 
"You will receive 30 hours of free Road to IELTS access when you book IELTS online with the British Council. Road to IELTS includes listening tests, reading and writing exercises and mock tests.)

Ohh dat wist ik niet, thnx! Ga ik definately gebruik van maken :up:

Ik heb nu in ieder geval een boek van de bieb geleend met daarin woordenschat, voegwoorden en voorzetsels + bijbehorende oefeningen. Ingedeeld op level, van A1 t/m B2. Is de academic IELTS meer level B2 of meer richting C1?
 
Het antwoord op de gestelde vraag is gegeven en er zijn al veel topic's over dit onderwerp.
Om het overzichtelijk te houden op het forum gaat er een slotje op dit topic ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top