IELTS, DIMIA, ASCO .... Please help me

outbacknick

New Member
Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje op dit forum aan het rondneuzen en hoewel ik nog geen concrete emigratieplannen heb op dit moment, is het zeker een mogelijkheid voor de toekomst. Terwijl ik alle jullie stukjes zit door te neuzen kom ik een hooop termen tegen, zoals:

IELTS
skill assess. IEAust
(DIMIA
ASCO
MODL
SIR
ISTL

En dus ben ik het nu even kwijt :?

Wie kan me vertellen waar ik kan vinden wat dit allemaal betekent? Ik weet uiteraard dat het allemaal met je toelating tot australie te maken heeft, maar wat is nou precies wat?

Thanks.

Groeten Nick
 
Hoi Nick,

Kijk naar de DIMIA (Department of Immigration and Multicultural Affairs) website:

http://www.immi.gov.au/migration/index.htm
Lees ook Booklet 6:
http://www.immi.gov.au/allforms/books6.htm

En je zult veel vinden.

MODL: Migration Occupations in Demand List   (you get priority if your occupation is on this list)
SIR: Skilled Independent Regional Visa
ASCO: Australian Standard Classification of Occupations  (code of occupation for skilled migration)
IELTS: International English Language Testing System


Suc6.

Groetjes,
Susan
 
Ja, al die afkortingen zijn om gestoord van te worden. Een woordenlijst is een strak plan... hoeven we ook niet steeds iedereen het bos in te sturen!

IELTS International English Language Testing System
skills assessment Het vaststellen of jouw vakkennis overeenkomt met wat in Australie wordt gevraagd
IEAust De Australische ingenieursvereniging, vgl. met de Nederlandse KIVI/NRIA
DIMIAThe Department of Immigration and Multicultural and Indigenous Affairs, ministerie van immigratie
ASCOAustralian Standard Classification of Occupations
MODLMigration Occupations in Demand List
SIR Skilled - Independent Regional (Provisional) (subclass 495) visa
ISTLuhh...
 
Tip voor de moderatoren!!!

Ergens een topic met een slotje(zoadat de moderator wijzigingen aan kan brengen en niet iedereen) waarin alle termen op een rijtje staan.

Vast een toeging: CPA= Certified Practising Acountants= Organisatie de de skill assessment doet voor accountant, Controller en andere financiele beroepen in die richting.
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=3915.msg47962#msg47962 date=1139907299]
Ergens een topic met een slotje(zoadat de moderator wijzigingen aan kan brengen en niet iedereen) waarin alle termen op een rijtje staan.[/quote]

Your Wish Is My Command (en ik ben niet eens mod) hier moet je wezen.
 
Alvast bedankt voor de eerste input,

ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die het nogal een flinke lijst aan afkortingen vind. Het opzetten van een aparte lijst waar al zulk soort termen in opgenomen worden vind ik helemaal ideaal. Good thinking landmiles  :up:.

Ik zal de lijst zeker goed in de gaten houden.
 
Back
Top