ielts en medische keuring voor een australisch paspoort?

marymary

XPdite Sponsor
ik vraag me af of ik een ielts test beter hier kan doen, als ik wil werken in Australie? Ik heb een paspoort. Het is geen vereiste, maar zou het i.v.m werk toch niet handig zijn en een medische keuring? Volgens mij hoef ik dat helemaal niet te doen. Ik en mijn partner willen samen naar Australie. Volgens mij is het enige geregel van wat er moet gebeuren, om het visum van mijn partner heen. Of zie ik dat verkeert, moet ik ook nog zaken regelen, of lijkt het inderdaad zo simpel?[wat mij betreft dan]

volgens mij is jouw gedeelte inderdaad het meest simpele. Je hoeft in ieder geval geen IELTS of een medische keuring te doen. Jouw partner moet inderdaad een spouse visum aanvragen. Daar komt wel weer de medische keuring bij kijken.

Hoi,

Wie is er australisch jij of je partner? (heb net gelezen dat jij australische bent, dus geldt onderstaande allemaal voor Roel)

Wanneer jij Nederlandse bent dan hoef je geen ielts test te doen wanneer je voor het spouse visum gaat.
Verder ben je verplicht een medische keuring te ondergaan (degene die niet australisch is).

Groeten,
Koen

hoi Koen

Ik begreep uit eerdere discussies, dat je dan in Australie een Engelse cursus moet doen, wat duurder is. [voor Roel]Dus beter hier een ielts.

Wat werk betreft hoef je dus geen ielts te doen? Zullen ze gewoon kijken hoe goed je engels is?

Hoi Mary,

Ik heb net mijn visum gehaald, en ik heb gewoon functioneel engels, ik hoef geen engelse cursus te doen.
Ik denk dat het afhankelijk is van hoe goed Roel engels kan praten, of jij.

Verder is het zo dat wanneer Roel geen functioneel engels spreekt hij inderdaad een engelse cursus kan doen in Oz tegen een immigranten tarief. meer hier over kan je vinden op http://www.immi.gov.au

Gr.Koen

ik dacht dat een cursus verplicht was, als je geen ielts test hebt gedaan. dan heb ik vast wat opgevangen van een skilled visum ofzo.

als je meelift op een skilled visum moet je inderdaad IELTS doen, met een spouse visum hoeft dat niet.

begrijp ik dit goed, Als ik meelift met mijn man op een skilled visum moet ik dan ook een ielts doen en zo ja wat moet je dan scoren? :? (we zijn allebei nederlanders en mijn man probeert op deze manier daar werk te krijgen)

gr. Astrid  :fish:

ja Groentje, dat begrijp je goed. Ik geloof dat je voor de test een 4,5 moet scoren dus dat lijkt me wel te doen.

Nou dat wordt dan toch nog even flink in de engelse boeken zitten, want zo goed is dat bij mij niet, spreken niet, schrijven al helemaal niet en ik heb gemerkt dat het tempo  "aardig hoog" is. (voor mij dan, proefpakketje thuis laten komen) Bedankt voor de info!

:fish:

Back