IELTS General writing tips

remieo

XPdite Sponsor
Hallo,

Heb nu twee keer IELTS general gedaan. Laatste keer twee negens, een 8,5 maar een 7 voor schrijven. Het probleem is dat ik voor ieder onderdeel een 8 moet hebben. Het schrijven was de eerste keer ook al het probleem. Heeft er iemand nog goede tips voor sites, cursussen oid die me op dat gebied kunnen helpen?

Had deze keer het idee dat het beter ging dan vorige keer maar scoorde 0,5 punt lager...:(. Kan dus wel wat hulp gebruiken.
Bedankt alvast!
PS: het document van Gwen heb ik al ;)
 
@Katjavdl Remark is een beetje veel voor een heel punt denk ik. Welke andere testen zijn er dan? En heeft iemand daar ervaring mee? Bij voorkeur iets waarbij het schrijven minder zwaar telt ;)
 
@Katjavdl Remark is een beetje veel voor een heel punt denk ik. Welke andere testen zijn er dan? En heeft iemand daar ervaring mee? Bij voorkeur iets waarbij het schrijven minder zwaar telt ;)

Bij ons heeft de remark wel geholpen voor een heel punt .. maar dat is natuurlijk een beslissing die je zelf moet maken. Mijn partner wou vooral alles proberen om te vermijden dat hij de IELTS opnieuw moest doen ;)
 
Als het puur voor punten is, kan je ook Pearson (PTE-A), Cambridge (CAE), TOEFL en OET doen (http://www.border.gov.au/Lega/Lega/Form/Immi-FAQs/how-can-i-prove-i-have-superior-english)
Ik heb zelf PTE al 3 keer geprobeerd en mijn punten varieren echt heel erg (ik moet 79 halen om 20 punten te kunnen claimen) en voor schrijven is me dit maar 1 keer gelukt maar had toen net te wijzig voor lezen.. Veel mensen zeggen dat de beoordeling eerlijker is dan IELTS.
Ik heb net ook IELTS General voor de eerste keer gedaan en haalde een 7 voor schrijven. Maar als ik de 2 moet vergelijken vind ik IELTS General persoonlijk makkelijker omdat PTE academisch is en dus ook het schrijven zijn vaak 'moeilijkere' topics, maar dit is heel persoonlijk natuurlijk!
 
OET zou ik voor gaan, zeker met betrekking voor het schrijf gedeelte.
 
Ja, want misschien moeten we die eens gaan proberen. IELTS officieuze uitslag reading and speaking 7.5 listening 7 and writing 5.5 :(
balen, geen goed resultaat en nog steeds geen akkoord van immi om te werken, bah, moed zakt even in de schoenen
Is dat een optie? Die OET? Iemand?
 
Ja, want misschien moeten we die eens gaan proberen. IELTS officieuze uitslag reading and speaking 7.5 listening 7 and writing 5.5 :(
balen, geen goed resultaat en nog steeds geen akkoord van immi om te werken, bah, moed zakt even in de schoenen
Is dat een optie? Die OET? Iemand?
Pff, kan me voorstellen. Ok nog geen nieuw 457 visum? Wachten duurt lang, maar geef nog niet op! Heb geduld, het komt goed! Hoeveel moest Max halen voor writing?
 
Writing moest ook een 7 zijn. Ik had dat zorgverhaal ook ergens gelezen, maar dat zou raar zijn. Het is een officieel erkende engelse test.
En ik word nog niet heel veel wijzer op de site van TOEFL.
 
Merel heeft de TOEFL gedaan, maar ik heb geen idee meer wat de score was. In elk geval genoeg, want ze is aangenomen bij de universiteit. Volgens mij is de TOEFL meer gebruikelijk onder studenten. Ik weet niet in hoeverre deze toets vergelijkbaar of anders is dan de IELTS.
 
op dit moment heb ik eerlijk gezegd geen idee wat slim is om te doen. Max is dyslectisch en dat is het struikelblok. Als je de rest 7 of meer scoort en met schrijven niet boven de 5.5 in 3 testen.....ik weet niet hoor. :(
 
Heb je daar officiele diagnose en verklaring van? Kan me herinneren dat je sowieso meer tijd kreeg (dacht ik!). Weet niet of dat het enige is.
 
Back
Top