IELTS partner

gerard

New Member
Beste forumbezoekers

Wie kan mij helpen?
Laat me eerst even uitleggen, momenteel wacht ik op mijn TRA-uitslag en deze kan elk moment binnenkomen. De 30 dagen zijn al verstreken, dus heel spannend!!! Ik heb net mijn uitslag van de IELTS binnen en ik moet erbij vertellen het was niet gemakkelijk, ik ben met de hakken over de sloot geslaagd!!!
Nou is het zo dat mijn vrouw ook examen moet doen, maar haar cijfer moet een 4.5 zijn (ik had een overall band score van 6.5) omdat ik straks met DIMIA moet beginnen wordt het een probleem om haar examen te laten doen om reden ook dat zij heel wat aan haar Engels moet werken.

Nou heb ik gelezen dat het volgenden mogelijk is;

she will have to score at least 4.5 to demonstrate a functional skill in English. In the event that she fails to score 4.5 on the IELTS test, you will have to pay what is known as a Second Instalment Visa application charge (currently 2,690.00 Aus. Dollars) and pre-purchase English language tuition for her.

Wie heeft hier ervaring mee en weet wat dit inhoud?
Alvast bedankt, groetjes Gerard :up:

Je vrouw moet inderdaad een 4.5 op alle onderdelen halen. Haalt ze dat niet dan kan ze second installment betalen. Dat is een bedrag waarbij je de IELTS af kan kopen. Alhoewel ze is dan wel verplicht om in Australie engelse lessen te volgen. Maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet. Maar er is genoeg over geschreven op dit forum. En de vrouw van Bear heeft ook een second installment betaald. Zij weten er zeker meer over te vertellen. Maar ze mag de IELTS ook overdoen hoor!

Je overal bandscore is overigens minder belangrijk dan de cijfers op de individuele onderdelen. Ik weet niet voor wat voor visum je precies gaat, maar uit je verhaaltje kan ik opmaken dat je score een 5 moet zijn op ieder onderdeel? Heb je er nu op eentje een 4.5  en de rest hoger waardoor je op die 6.5 uit komt ben je niet geslaagd voor de IELTS. Helaas is dit ook zo in ons geval. Sander komt een half puntje tekort op reading....  :x :x Waardoor wij weer vertraging op hebben gelopen want San gaat het 25 februari overdoen!

Groetjes Lin

Hoi Lin
Bedankt voor je snelle reactie.Ik wil op het skilled independent (136 ) binnen komen.Voor mijn IELTS heb ik dus 15 punten gekregen.Ik had een 5.5 voor mijn reading,laagste en was voor mij ook het pittigste, en een 8 voor speaking.
Met 15 punten kom ik nu op 120 punten in totaal,had ik een 6 voor reading was ik voor mijn gevoel iets ruimer binnen.Mijn probleem is dat mijn beroep staat nog op het MODL lijst waardoor ik extra punten krijg die ik heel erg nodig heb,vandaar die haast.Ik ben bang dat het lijst veranderd en dan kan ik het vergeten.Mijn vrouw heb nog geen examen gedaan want ik wou eerst effe kijken hoe het was en dit viel dus vies tegen, als ik voor haar het examen moet aanvragen duurt dat weer ruim een dikke maand. Vandaar dat ik denk laat ik maar betalen, maar als ik dat hele bedrag kwijt ben, zet me dit wel even aan het twijfelen. !k dacht dus als wij in Australie zijn en zij slaagt daar voor haar examen dat wij het geld terug krijgen, een soort motivatie om toch daar door te zetten.

Groetjes en alvast bedankt Gerard

Ik begrijp je haast en je twijfels. Maar je kan de aanvraag met jouw resultaten alvast insturen, dan is hij maar binnen. En kan daar niets meer aan veranderen. In de tussentijd kan je vrouw de IELTS test gaan doen en eventueel veel oefenen. Er gaat toch zeker een maand of 6 overheen voor je aanvraag medicals binnen zijn. En dan heeft zij ruim de tijd voor de test en eventueel ook tijd genoeg voor herkansingen. Vanaf 1 mei hoef je geen 90 dagen meer te wachten alvorens op te gaan voor een tweede ronde!

Hartstikke bedankt voor jullie reakties
Wij hebben de knoop door gehakt!!!!! Mijn vrouw ( Brechtje ) gaat er voor en jullie hebben gelijk,zak ze, dan kan ze snel weer door voor een tweede ronde.Ik heb dat stukje van bear ook gelezen en dat schrik me wat af.Maar goed,Brechtje heeft de reakties gelezen en was blij met het stukje van Linda :up:
Ik zou haar dit afgelopen weekend aanmelden maar ja,druk,druk,druk.Dan vanavond maar :|
Ik vind dit een mooie forum en als ik iemand helpen kan??????
groetjes Gerard en Brechtje

Er wordt hier ook wel eens IELTS oefenmateriaal aangeboden. Ik weet niet of jullie al zoiets hebben, maar dat kan voor je vrouw een goede oefenmethode zijn. Ook op internet kun je van alles vinden om IELTS te oefenen. Ik weet niet meer de precieze links, maar die kun je vast nog wel vinden als je met de searchknop gaat spelen ;)
Oefenen kan ook door dvd's te kijken zonder ondertitels of wat vaker naar BBC, CNN kijken. Desnoods naar kinderprogramma's ;)

Succes Brechtje! Geloof in jezelf en dan komt het vast goed!

gevonden!

"Hoi allemaal,

Ik heb m'n IELTS gedaan en gehaald in november j.l. - dus ik heb de boek & CD "specimen materials 2003 - updated January 2005 te koop voor € 10.00 incld.verzendkosten ..... Ik weet dat er al ooit hier over gesproken is op het forum - but I'll be darned if I could find it again .....

Dus is er iemand die interesse heeft?  First come - first served, 'cause I only got the one copy!

groetjes,
San"

Misschien iets voor je?

Is het aanbieden van ielts oefenmateriaal niet iets om een aparte topic van te maken. Bv.:Overname ielts materiaal?

:fish:

Annemiek,

Als het materiaal nog beschikbaar is, ben ik geinteresseerd; Ik stuur je zo gelijk een mailtje.

Gr. Wilco

Wilco,

Annemiek had het niet helemaal gequote, want zij heeft geen enkel IELTS materiaal in huis...en ik kan het weten, want ik woon al meer dan 2 jaar met haar samen :p...

Haar reactie was een stukje wat ze uit een ander topic had gevist. Er staat ook onder: Groetjes San..

Maar er zullen wellicht nog mensen hier zijn die IELTS oefenmateriaal thuis hebben en het niet meer gebruiken.

Verder zijn er ook nogal wat oefensites op internet beschikbaar, dus ik zou zeggen: Google ff op IELTS en je moet wel sites kunnen vinden

Back