IELTS speaking, wat een eikel van een vent....!

geerjap

XPdite Sponsor
He piepels,

Gister hebben mijn meissie en ik de IELTS gedaan in amsterdam...ging allemaal redelijk goed tot het speaking gedeelte.
Ik had me daar toch een eikel van een vent, volgens mij had ie een enge ziekte waardoor hij zijn spieren in zijn gezicht niet meer kon gebruiken...het was net of ik een kwartier tegen een houten pop aan zat te ouwehoeren, dit hielp niet echt om lekker ontspannen te praten....
Dan het onderwerp van het tweede deel....ik had iets verwacht van vertel iets over je meest waardevolle bezitting of hoe ziet je ideale vakantie eruit en waarom....maar nee...mijn opdracht: vertel eens iets over iets wat je verloren bent...sorry?!?!?!? dan de volgende vraag, waarom verliezen mensen dingen??!??!?
Omdat die eikels niet opletten waar ze hun troep leggen...!!!!

Ik denk dat jullie wel begrijpen dat de speaking test in ieder geval naar mijn idee niet best ging....nu 10 werkdagen wachten. De uitslag volgt.

Voor mij meissie ging het praten niet beter dus wat dat betreft zal de score aardig overeen gaan komen van ons twee....

GroetZ GEERJAP
 
Volgens mij gaat bijna niemand daar heel positief weg......................

Mijn topic toendertijd...welke boeken ik in mijn kindertijd heb gelezen, welke schrijvers enz.
Dat wist ik dus echt niet meer. Heb het topic verdraaid, als kind las ik geen boeken, pas de laatste jaren. Ja, en dan is het iets makkelijker. Volgens mij maakt het niet uit wat voor antwoord je geeft, als je engels maar goed is.

Eerst de 10 dagen maar eens afwachten, misschien valt het mee  :up:

Groetjes Jolanda.
 
Ach het zal uiteindelijk wel meevallen.
Ik had destijds de vraag wat voor mij binnen Nederland de meest ideale plek was om te zwemmen en waarom. Vervolgens moest ik zeggen hoe het zat met de veiligheid voor kinderen op deze plek. Moet zeggen dat ik op dit laatste nou niet echt let maar daar draait het volgens mij niet om....
Volgens mij wordt je beoordeeld op het feit of je de vragen begrijpt en of dat je meer dan Ja/Nee kan verzinnen als antwoord.
M.a.w. het zal straks allemaal reuze mee vallen!

Groetjes Chantal
 
Tja, ik geloof dat de meesten met een kater weggaan uit het "speaking" gedeelte. Inderdaad gaat het erom dat je je best doet er een samenhangend verhaal van te maken dus wie weet valt het allemaal wel mee.
 
Ik zou me voorlopig niet te druk maken.
Ik had ook zoiets van "volgens mij heb ik het op het eind behoorlijk verkl..t".
Miranda had er ook niet zo'n lekker gevoel over.
Maar het viel alleszins mee, we scoorden beide een 8.

Bart
 
[quote author=geerjap link=topic=7793.msg101301#msg101301 date=1192963774]

...het was net of ik een kwartier tegen een houten pop aan zat te ouwehoeren...

[/quote]

Ook geen neus die groeide of zo? Gewoon helemaal nix dus?

;-)

Zoals de rest al zei, 't gaat niet om het onderwerp maar hoe je je er uit lult.... :-D

Duimen!
 
Mijn speaking opdracht, hoe kan een bedrijf zich beter profileren dan het andere en waarom doen ze dat en in welke branches.
Lag mijn zweet daar trouwens nog op de stoel?
Ik dacht werkelijk dat ik voor alle vakken gezakt was alsook mijn vrouw, maar wat blijkt ruim voldoende geslaagd.
Ik hoop voor je dat het allemaal wel meevalt, maar wachten is lastig.
Over wachten gesproken, op je visum wachten das pas lang.

Veel succes

Groetjes Kees
 
Hoi

Kan alles beamen wat de anderen schrijven, ik dacht ook dat ik er niks van gebakken had.
Gelukkig was de uitslag een 7 voor speaking en dacht zeker nog geen 5 te hebben.
Dus hopelijk voor jullie valt het ook mee :up:

Sterkte met wachten
 
De eerste keer dat we de IELTS gingen doen moest ik vertellen hoe jonge mensen op het platteland zicht vermaakten en hoe jonge mensen in de stad zich vermaakten. Of jonge mensen uit een klein dorpje anders zouden zijn als mensen uit de stad blabla... Weet ik veel! Heb nooit in een klein dorpje gewoond.

De afgelopen keer IELTS had ik ook zo'n vrouw die absoluut niet op mij leek te letten, maar bezig leek met haar agenda ofzoiets. Ik moest vertellen over een activiteit in de openlucht die ik graag deed. "Mag dat ook onder water zijn?" vroeg ik en heb toen een paar minuten over het duiken gekletst. Daarna moest ik ook nog praten over de prijslijsten in restaurants. Of ik vond dat de prijzen in restaurants de laatste 10 jaar erg verandert waren. Ik ben 26 nu. Tien jaar geleden ging ik echt nog niet uit eten... Ja, heeeel soms met m'n ouders, maar toen lette ik echt niet op de prijs... Heb het zo verdraait dat ik het alleen over de laatste paar jaar hoefde te hebben.

Soms kun je echt niets met een onderwerp, maar als je je daar dn al kletsend uit weet te redden is dat ook goed.

Ik hoop voor jullie dat de uitslag toch hee erg meevalt en dat jullie een mooie voldoende hebben!
 
Precies ik en m'n vriendin zijn ook inmiddels geslaagd (in Amsterdam :evil:) m'n vriendin spreekt en schrijft veel beter dan ik  (Englisch) :lol:, zij kreeg ook een onderwerp bij het gesproken gedeelte waar ze niks mee kon ( mensenrechten in Australie en Bloemen).

Wat de mensenrechten aangaan dat is prive dacht ik zo of moet ik echt vertellen hoe jullie de oorspronkelijke bewoners behandelen!!! dus niet maar je kan je er makelijk uitlullen het volgend onderwerp net zo, het gaat er om dat je je kan verweren/ kan behelpen.

Zij moest academisch doen ge geslaagd met overall score van 8 of hoger dacht ik zo, terwijl ze dacht dat ze gezakt was :up:

Ik moest later m'n ielts doen daar ik op dat moment op Madeira werkzaam was, maar ik hoef ook maar genaral te doen omdat ik gewoon mee lift.

Zonder enige voorbereiding op naar Amsterdam en ik moet zeggen dat het allemaal mee viel, spreken was zowieso geen probleem maar schrijven is een stuk lastiger ( heb daar ook geen opleiding/cursus in gedaan) en luisteren ging zolang je maar je koppie er bij houd.

Maar ben ook geslaagd al was het schrijven met hakken over de sloot :roll: maar het was genoeg.

Dus het zal allemaal wel goed komen denk ik zo.

groetjes Bennie
 
Back
Top