IELTS test en het doorsturen van testresultaten

Mariken

New Member
Ik was gister bij het BLTC in Amsterdam waar ze de IELTS test afnemen.
Op het inschrijvingsformulier moet je invullen naar welke instellingen ze de resultaten moeten opsturen. In mijn geval moet dat naar het skill assessment centrum :AEI NOOSR. Maar omdat ik de rest van mijn papieren nog niet bij elkaar heb, en het samen met de spullen/test van mijn vriend wil opsturen, vroeg ik of je dit ook nog later mag opgeven.

Dat mag.
Ik kreeg de info dat je tot een maand na je testdatum bij hen adressen kunt aangeven waar ze het heen moeten sturen. Daarna brengen ze kosten in rekening.
Zelf krijg je 1 exemplaar. Het versturen naar officiele instanties moet nu via het BLTC zelf, omdat ze teveel fraude hebben ondervonden....

Overigens staat op het IELTS formulier een keus: wil je een Pen and Paper Test of dezelfde test op de Computer.
De computerversie van de test schijnt echter nog niet te bestaan (althans niet bij het BLTC)

Mariken
 
volgens mij is er een hoop verandert. Wij hebben de resultaten nog thuisgestuurt gekregen. en een computer mogelijkheid was er ook niet. en dit is pas een half jaar geleden.
 
Er is niet een hoop veranderd, maar zo nu en dan wordt er het een en ander veranderd. Kijk regelmatig op de sites die voor jouw van belang zijn ivm emigratie. In ieder geval verandert er iets om de 3 maanden.
 
Het later laten opsturen kost maar een paar Euro. Voor het bedrag dat BLTC de testresultaten naar Australie opstuurt maakt de gemeente bij ons 1 kopietje (oplichters :evil: :evil:)

Vergeet niet dat je ook nog de testresultaten naar DIMIA moet laten sturen voor je visumaanvraag. Ergo, je zult toch moeten betalen aan BLTC :?
 
aha, ik dacht dat je alle papieren die je voor de skill assessment opstuurt, na afloop terug krijgt en dat je die hoop papieren, dan weer mee moet sturen met alle andere spullen die naar DIMIA moeten. DAt las ik in een van de info booklets....mmmmm. Ik dacht: da's mooi, dan zit die IELTS test daar ook bij. Maar goed, ik betaal BLTC wel om het heel Oz rond te sturen als dat me aan het visum helpt :lol:
 
"Mariken said:
aha"]alle [/b]papieren die je voor de skill assessment opstuurt, na afloop terug krijgt en dat je die hoop papieren, dan weer mee moet sturen met alle andere spullen die naar DIMIA moeten. DAt las ik in een van de info booklets....mmmmm. Ik dacht: da's mooi, dan zit die IELTS test daar ook bij. Maar goed, ik betaal BLTC wel om het heel Oz rond te sturen als dat me aan het visum helpt :lol:

Nee,
Jij krijg niks terug van skills behalve een papie met resultaat. Voor DIMIA alle papier moet nog een keer sturen ook de skills papieren.... :(
 
[quote="badri Jij krijg niks terug van skills behalve een papie met resultaat. Voor DIMIA alle papier moet nog een keer sturen ook de skills papieren.... :( [/quote]

Tenzij je een verzoek indient.
 
Mmm, dan zal ik maar een verzoek indienen dat we al onze diploma's, brieven en stempeltjes weer terug krijgen. Anders moet je voor DIMIA dus weer van voren af aan beginnen. DAn zit ik echt in de ...

Heeft iemand hier ervaring mee, dat je na verzoek je spullen weer terug krijgt?
 
Wat ik uit het verhaal van Mariken begrijp is dat je IELTS uitslag ook meetelt voor je Skills Assessment en of je het de points test haalt.

Ik dacht namelijk dat dat los stond van elkaar. Die twee uitslagen dus ielts en skilled ass. dat moet meegestuurd worden met de ECHTE visumaanvraagformulieren.

Ik ben een beetje verward hierdoor....kan iemand mij vertellen hoe het nu echt is ?

BVD

Amy
 
TEAM said:
Wat ik uit het verhaal van Mariken begrijp is dat je IELTS uitslag ook meetelt voor je Skills Assessment en of je het de points test haalt.

Ik dacht namelijk dat dat los stond van elkaar. Die twee uitslagen dus ielts en skilled ass. dat moet meegestuurd worden met de ECHTE visumaanvraagformulieren.

Ik ben een beetje verward hierdoor....kan iemand mij vertellen hoe het nu echt is ?

BVD

Amy

Hoi Amy,

Sommige skills assessments organisaties eisen ook een IELTS test (bijvoorbeeld voor onderwijzer). Je moet dus een IELTS test meesturen met je skills assessment.

Voor je visumaanvraag moet je ook een IELTS doen. Meestal zijn de eisen voor een skills assessment hoger dan voor het visum zelf. DIMIA eist dat het IELTS test rapport direct vanuit de BLTC naar hun wordt gestuurd.

Wij hadden geen IELST nodig voor de skills assessment. We hebben de orginele reports van het BLTC met de aanvraag meegestuurd. In de acknowledgement van DIMIA zat het verzoek om een report door het BLTC direct te laten sturen. Dat hebben we gedaan (koste een paar Euro per report). En klaar was Kees.

Jeroen
 
In ons geval:

Wij hebben voor de skills assessment de originele IELTS moeten opsturen. Direct het verzoek gedaan om dit originele document met de resultaten terug te sturen, vanwege de aanvraag voor het visum. Geen probleem. We hebben alle documenten die we naar IEAUST hebben gestuurd gekopieerd (dit moeten we straks meesyuren met voor de visumaanvraag) en daarbij moeten we ook het originele document van de IELTS meesturen.
 
Jeroen said:
In ons geval:

Wij hebben voor de skills assessment de originele IELTS moeten opsturen. Direct het verzoek gedaan om dit originele document met de resultaten terug te sturen, vanwege de aanvraag voor het visum. Geen probleem. We hebben alle documenten die we naar IEAUST hebben gestuurd gekopieerd (dit moeten we straks meesyuren met voor de visumaanvraag) en daarbij moeten we ook het originele document van de IELTS meesturen.

Je kunt ook een gewaarmerkt kopie opsturen naar DIMIA. Ze willen toch ook dat je een origineel door het BLTC laat opsturen.

Jeroen
 
Bedankt Jeroen voor je reactie.
Wij gaan de skills assess. doen via de TRA dus dat zal dan anders gaan.

Weet jij misschien wie van de forumleden de skillsass via de Tra al afgerond heeft ?
Dan kan ik die persoon misschien even vragen hoe dat moet betreffende de IELTS.

Groetjes

Amy
 
TEAM said:
Bedankt Jeroen voor je reactie.
Wij gaan de skills assess. doen via de TRA dus dat zal dan anders gaan.

Weet jij misschien wie van de forumleden de skillsass via de Tra al afgerond heeft ?
Dan kan ik die persoon misschien even vragen hoe dat moet betreffende de IELTS.

Groetjes

Amy
Als de TRA een origineel IELST rapport wil hebben dan vraag je er toch 2 bij de BLTC. Dat moet geen probleem zijn.
 
klopt, klopt: Amy, Jeroen: wij doen IELTS omdat dat voor het skills assessment moet, bij NOOSR (leerkracht basisonderwijs). De eisen liggen bij NOOSR hoger dan voor DIMIA (waar je je IELTS uitslag ook weer heen stuurt) .
 


OFX
Back
Top