Ielts test.....zijn er meer Forum Gangers die 29 maart naar Utrecht gaan?

marjet

XPdite Sponsor
Zaterdag 29 Maart gaan mijn man en ik naar Utrecht voor de Ielts test. Zijn er toevallig nog meer XPDITERS  die  ook op deze datum gaan?

Er was trouwens nog voldoende plaats voor diegene die misschien nog moeten. Wel snel zijn want ik heb begrepen dat je soms maanden van tevoren al moet boeken.

Groetjes Mariette

Wij hebben 29 maart als eerste voorkeur opgegeven. Alleen op het formulier wat we hebben ingevuld staat dus geen optie voor Amsterdam of Utrecht. We doen het via BLTC.nl, daar staat dit:

# Na ontvangst van een correct ingevuld formulier en uw betaling verstuurt de BLTC een bevestiging van uw aanmelding, waarbij de examendag, het tijdstip en de locatie van het examen worden vermeld. Als de gevraagde examendag reeds vol is, neemt de BLTC contact met u op om een andere dag te prikken.

# U komt naar Amsterdam en legt het examen af. Het examen wordt door twintig mensen tegelijk afgelegd. Het is daarom van groot belang dat u op de examendag op tijd aanwezig bent (9:15 uur).

Wij zijn 19 januari gegaan...

Ik vond het allemaal nogal behoorlijk amateuristisch.

We begonnen te laat...
Op het briefje dat op mijn bureau lag stond dat mijn speaking test 13:00 zou zijn. (dat gingen we dus al niet meer halen)

Er werd slecht gecommuniceerd (studentjes die het voor een studiepunt doen ofzo?). Zo was volledig onduidelijk wanneer de speaking test nu wel zou zijn.

Bereid je voor de rest maar voor op:
-Listening
-Reading
5 minuten pauze (Dit is rond 12:00. Waarom we brood mee moesten nemen??)
-Writing
Als het gaat zoals bij ons; een onbekende hoeveelheid wachten...+ chaos
-Speaking

Nu ga ik het speaking gedeelte afkraken:
Er waren 3 nederlandse tantes die het speaking afnamen. Wij 2 hadden allebij dezelfde...
In ons geval was ze irritant "ja" aan het knikken en ze gaf je niet de kans om een zin fatsoenlijk af te ronden voordat ze met de volgende vraag kwam.
Verder was er van een dialoog geen enkele sprake. Ze stelde de ene vraag waarop je een antwoord moet geven, nadat ze het einde van mijn zin onderbrak gaf ze vervolgens compleet een andere vraag (die niks met jou antwoord te maken heeft)
Hierdoor kan je niet echt lekker engels gaan praten.
(het feit dat ik een praatje moest houden over "an interesting old person i have met", hielp ook niet mee)

Persoonlijk vond ik het ergste
- dat het speaking gedeelte was met iemand die overduidelijk Nederlands is. (hierdoor had ik de hele tijd de neiging om nederlands te gaan praten)
- Van 10:00 tot 13:00 met maar 5 minuten pauze (eigenlijk echt schandalig!)

Mijn punten zijn gelukkig nog goed genoeg voor mijn skilled visum maar dat was absoluut niet te danken aan de wijze hoe deze IELTS werd afgenomen. Mijn vriendin heeft meer moeite met vermoeidheid en was echt helemaal kapot na de eerste 3 onderdelen. Ze haalde daarom maar een 6.5 voor de speaking.

Ik zeg dit niet om je zenuwachtig te maken!! Maar zodat je je kan voorbereiden op het ergste. (dan valt het altijd mee :))

laatste tip:
De koffieapparaten werken met chipknip :)

ps. Compleet geen correct antwoord op je post maar blijkbaar had ik nog hangende frustraties

@Luuk: BLTC zit volgens mij ook in Amsterdam. Wij doen de test bij IDP en dat is in Utrecht

@ n2go: Frustraties mogen ook geventileerd worden hoor. Kunnen wij ons er alvast een beetje op voorbereiden. Maar wel hoogst irritant. Was dit trouwens in Amsterdam of in Utrecht? Ik heb namelijk een paar keer gebeld met Utrecht en dan krijg ik alleen maar engels sprekende mensen aan de telefoon.
Maar je bent in ieder geval wel geslaagd......waren de omstandigheden beter geweest misschien met hogere punten, maar ja.  :?

Groetjes Mariette

Ah, andere instelling dus. :) Oki :)

Wij kunnen ook kiezen tussen de papieren test en de computer test.

Wij zijn geweest in Utrecht

Over Amsterdam kan ik niet praten (dus doe ik dat ook niet :))

Ik heb hele andere ervaringen met Utrecht.

Er werd stipt op tijd begonnen. Inderdaad was er geen pauze tussen de eerste 3 onderdelen....behalve dan de 5 min plaspauze tussen reading en writing. Daarna ging het spraakgedeelte op volgorde van afstand, wat wil zeggen die mensen die de grootste reisafstand hadden mochten al eerste. Zelf had ik naar huis kunnen gaan maar heb er voor gekozen om rustig mijn brood en een kopje koffie te nemen. Inderdaad dat laatste is met Chipknip, net als in bijna alle onderwijsinstellingen tegenwoordig.

Alle mensen die ik van de IDP die dag tegenkwam waren toch echt engels sprekend en niets geen nederlands. Dat laatste was met name duidelijk aangezien ze 1 van de deelnemers 3x een nieuw score vel moesten geven.....ze hadden immers meerdere malen uigelegd en zelfs op het bord geschreven dat het met potlood ingevuld moest worden. Het zullen wel de zenuwen zijn geweest maar die ene deelnemer wou het maar niet begrijpen.

Bij het speaking gedeelte kam ik dus binnen met de woorden " goedemiddag" waarna ik bestraffend in het het Engels werd toegesproken dat we hier een engelse test deden :grin:

Kortom ook ik heb geen antwoord op je vraag maar ik was juist zeer te spreken over de manier waarop deze test ging  :wink:

Enne veel succes 29 maart!

[quote author=tweety link=topic=8367.msg110683#msg110683 date=1202660330]
Ik heb hele andere ervaringen met Utrecht.

Er werd stipt op tijd begonnen. Inderdaad was er geen pauze tussen de eerste 3 onderdelen....behalve dan de 5 min plaspauze tussen reading en writing. Daarna ging het spraakgedeelte op volgorde van afstand, wat wil zeggen die mensen die de grootste reisafstand hadden mochten al eerste. Zelf had ik naar huis kunnen gaan maar heb er voor gekozen om rustig mijn brood en een kopje koffie te nemen. Inderdaad dat laatste is met Chipknip, net als in bijna alle onderwijsinstellingen tegenwoordig.

Alle mensen die ik van de IDP die dag tegenkwam waren toch echt engels sprekend en niets geen nederlands. Dat laatste was met name duidelijk aangezien ze 1 van de deelnemers 3x een nieuw score vel moesten geven.....ze hadden immers meerdere malen uigelegd en zelfs op het bord geschreven dat het met potlood ingevuld moest worden. Het zullen wel de zenuwen zijn geweest maar die ene deelnemer wou het maar niet begrijpen.

Bij het speaking gedeelte kam ik dus binnen met de woorden " goedemiddag" waarna ik bestraffend in het het Engels werd toegesproken dat we hier een engelse test deden :grin:

Kortom ook ik heb geen antwoord op je vraag maar ik was juist zeer te spreken over de manier waarop deze test ging  :wink:

Enne veel succes 29 maart!
[/quote]

Klinkt een beetje zoals mijn man en ik het ervaren hebben (beide op verschillende data).

Ik had ook goede ervaringen in Utrecht hoor. Tis gewoon een lange dag en neem gewoon een flesje water en een boterham mee in de zaal, daar kon gewoon.

Zet 'm op !  :up: :up:

[quote author=Luuk link=topic=8367.msg110690#msg110690 date=1202665678]
Iemand ervaringen met BLTC in Amsterdam?
[/quote]
Ja hoor, gewoon goed!

Bart;
Listening 9.0
reading 9.0
Writing 7.5
Speaking 8.0
Overall band score 8.5

Miranda;
Listening 8.0 (tja, naar mij luistert ze ook nooit  :p)
reading 9.0
Writing 7.5
Speaking 8.0
Overall band score 8.0

Niets mis mee dus.

Omdat we redelijk dichtbij wonen, hadden we wat extra tijd tussen het writing en het speaking deel.
Die tijd hebben we opgevuld met een bakkie cappucino buiten de deur, een bezoekje aan the American Bookshop aan de overkant en wat gekeuvel met onze medekandidaten.

Bart

Goed dat wij het daar doen, dan halen we ook deze cijfers..  :up:

Was dat Academic of General?

Mijn studie is gedeeltelijk in het Engels.. kijk altijd films zonder ondertiteling. Moet General doen. Moet ik dan nog oefenen?

Het kan nooit geen kwaad Luuk.......al is het maar dat je even goed alle tips op het internet doorleest. Zoals:
*Namen e.d. altijd met een hoofdletter (klinkt logisch maar als je alleen een naam moet opschrijven vergeet je het al gauw) Schrijf je: "My Aunt Abigail......" of "My aunt Abigail" ?
* Dagen van de maand en week, holidays etc ook met hoofdletters.
* Wanneer schrijf je "a" en wanneer "an". Is het "a union" of toch "an union" ?????
*Heel beleefd zijn ( could you please, may I,  thank you for your time etc etc)
*Bij het schrijven echt goed het aantal  woorden tellen want je wordt gestraft als je tekort schrijft maar ook als je weer te veel doet
*Als je een gesprek moet voeren over iets waar je echt niets van weet geef dit dan direct aan zodat ze een andere topic kunnen geven

Kijk even op:

http://www.ielts-blog.com/index.php/home/

Deze is ook wel nuttig:

http://owl.english.purdue.edu/handouts/grammar/

Kijk, je hoeft maar een 4,5 te hallen Luuk, maar het zoutoch leuk zijn als je allemaal negens haalt, of niet soms? :grin:

Van wat ik hoor is het reading gedeelte het lastigst, vind ik zelf ook. Dus ik oefen nog maar even door.

Groetjes Mariette

Mijn ervaringen met Utrecht zijn ook positief, net als gemeld door tweety. Onze test was wel in november 2006, dus effe geleden alweer. Het kan natuurlijk zijn dat er in de tussentijd veel veranderd is.

[quote author=marjet link=topic=8367.msg110704#msg110704 date=1202683597]
Van wat ik hoor is het reading gedeelte het lastigst, vind ik zelf ook. Dus ik oefen nog maar even door.
[/quote]

Mmm... uit de reacties op dit forum maak ik eerder op dat men schrijven en spreken het lastigst vindt. Mij hoogste scores (2 x 9.0) waren ook voor lezen en luisteren. Voor schrijven en spreken iets lager (2 x 8.0). Het probleem bij schrijven is (denk ik) dat je niet alleen correct engels moet schrijven maar ook dat de indeling van je brief cq opstel goed is.

Hoe zo "denk ik"? Heb je nog geen bevesting gekregen? Wij hadden 2 dagen later een brief in huis met alle details.......ik zal anders toch maar even bellen als ik jou was.

Gr Mariette

[quote author=marjet link=topic=8367.msg113094#msg113094 date=1204753987]
Hoe zo "denk ik"? Heb je nog geen bevesting gekregen? Wij hadden 2 dagen later een brief in huis met alle details.......ik zal anders toch maar even bellen als ik jou was.

Gr Mariette
[/quote]

Ik had nog niet betaald.. ;) Maar ondertussen bevestiging! 29 maart it is!

Oké........ik vond het al vreemd.

Nou, het beste 29 Maart. Maak er wat moois van.

Mariette

Back