Wij zijn 19 januari gegaan...
Ik vond het allemaal nogal behoorlijk amateuristisch.
We begonnen te laat...
Op het briefje dat op mijn bureau lag stond dat mijn speaking test 13:00 zou zijn. (dat gingen we dus al niet meer halen)
Er werd slecht gecommuniceerd (studentjes die het voor een studiepunt doen ofzo?). Zo was volledig onduidelijk wanneer de speaking test nu wel zou zijn.
Bereid je voor de rest maar voor op:
-Listening
-Reading
5 minuten pauze (Dit is rond 12:00. Waarom we brood mee moesten nemen??)
-Writing
Als het gaat zoals bij ons; een onbekende hoeveelheid wachten...+ chaos
-Speaking
Nu ga ik het speaking gedeelte afkraken:
Er waren 3 nederlandse tantes die het speaking afnamen. Wij 2 hadden allebij dezelfde...
In ons geval was ze irritant "ja" aan het knikken en ze gaf je niet de kans om een zin fatsoenlijk af te ronden voordat ze met de volgende vraag kwam.
Verder was er van een dialoog geen enkele sprake. Ze stelde de ene vraag waarop je een antwoord moet geven, nadat ze het einde van mijn zin onderbrak gaf ze vervolgens compleet een andere vraag (die niks met jou antwoord te maken heeft)
Hierdoor kan je niet echt lekker engels gaan praten.
(het feit dat ik een praatje moest houden over "an interesting old person i have met", hielp ook niet mee)
Persoonlijk vond ik het ergste
- dat het speaking gedeelte was met iemand die overduidelijk Nederlands is. (hierdoor had ik de hele tijd de neiging om nederlands te gaan praten)
- Van 10:00 tot 13:00 met maar 5 minuten pauze (eigenlijk echt schandalig!)
Mijn punten zijn gelukkig nog goed genoeg voor mijn skilled visum maar dat was absoluut niet te danken aan de wijze hoe deze IELTS werd afgenomen. Mijn vriendin heeft meer moeite met vermoeidheid en was echt helemaal kapot na de eerste 3 onderdelen. Ze haalde daarom maar een 6.5 voor de speaking.
Ik zeg dit niet om je zenuwachtig te maken!! Maar zodat je je kan voorbereiden op het ergste. (dan valt het altijd mee
)
laatste tip:
De koffieapparaten werken met chipknip
ps. Compleet geen correct antwoord op je post maar blijkbaar had ik nog hangende frustraties