ielts test

rademakers

New Member
hallo
Mijn man ik gaan deze test doen invm het visum.
Wie heeft deze test al gedaan en is deze zwaar?
gr moniek

ga je de general of de academic test doen?

Ik heb zelf de general test gedaan en het viel mij erg mee. Ik heb bijna nooit voldoendes voor talen, maar had een 6, twee 7's en een 8 (gemiddeld dus een 7). Als je het antwoord op een vraag niet weet blijf je concentreren (zeker bij de luistertoets, anders mis je meerdere antwoorden).
Succes :up:.

hallo
pff ja dat weet ik dus niet er werd ons gezegd dat we de ielts test moeten doe en ben dus naar een site gestuurd in utrecht.
maar ik weet dus niet welke we moeten doen.

Het is altijd goed eerst na te gaan welke je moet maken. Anders maak je straks de general test en is die niet geldig omdat je een academic test moet hebben (andersom kan ook, maar dan maak je het alleen jezelf wat moeilijker). Het ligt eraan in welk werkveld je in wilt gaan werken, welke ielts test je moet maken.
Succes in ieder geval  :up:

Ik moet de academic doen en ik vraag me af hoe pittig die is.Overigens hoef ik pas in de loop van 2008 maar ik wil me wel goed voorbereiden.

[quote author=Catkin link=topic=6652.msg82796#msg82796 date=1172826824]
Het is altijd goed eerst na te gaan welke je moet maken. Anders maak je straks de general test en is die niet geldig omdat je een academic test moet hebben (andersom kan ook, maar dan maak je het alleen jezelf wat moeilijker). Het ligt eraan in welk werkveld je in wilt gaan werken, welke ielts test je moet maken.
Succes in ieder geval  :up:

[/quote]
Ja dat is een goeie waar moet ik dat navragen?
Mijn man gaat voor een skilled visum hij is mastercarpenter en heeft dus al een score van 130 punten.
hij kan een visum krijgen maar voordat we hem aanvragen willen we de test al nu doen.
maar weet dus niet welke

@ Clair
Ik zie dat je de opleiding tot kok volgt.....met dit beroep hoef je toch geen acedemic IELTS te halen? Of mis ik nu iets?

@ Rademakers
Jullie kunnen beiden dus volstaan met de General test. Ik kan er zelf nog niets over zeggen (moet nog op) maar het oefen materiaal is best te doen hoor (met name lezen en luisteren is ok).

Succes Chantal

Bij de weg een score van 130 ...hier tel je de IELTS score (20?) dus al mee?

Kijk hier even voor extra info:
http://www.idp.com/nl/ieltstest/article164.asp

[quote author=tweety link=topic=6652.msg82819#msg82819 date=1172832890]
Bij de weg een score van 130 ...hier tel je de IELTS score (20?) dus al mee?

Kijk hier even voor extra info:
http://www.idp.com/nl/ieltstest/article164.asp
[/quote]

zoals ik begrepen heb zit die 20 punten er dan al bij in ja.
Waar vinden jullie oefen matriaal ?
dat zal namelijk wel heel fijn zijn.

Even the search button gebruiken.........en voila
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3739.0

De ielts test is best te doen. veel mensen hebben het meeste moeite met schrijven. Dit was overigens ook mijn laagste cijfer. Oefen materiaal is aan te raden, omdat je dan in ieder geval een idee hebt hoe het allemaal in zn werk gaat!

Nou Sorry maar ik en mijn vrouw vonden het gewoon erg pittig.
Ik wil niemand bang maken maar ik was er van overtuigd dat we gezakt waren maar uiteindelijk gewoon geslaagd.
Je moet je vooral af kunnen zonderen van storende factoren zoals een verkouden en snotterende chinees achter mij, een koreaan met een kriebelhoest naast mij, en dan de bewaking voor je of je niet spiekt of ook maar je hoofd durft te draaien.
Moeilijk is het niet zo het is de manier waarop je hem moet doen.
Inderdaad zoals iemand al zei je moet je blijven concentreren op het verhaal bij de luister toets anders raak je de draad kwijt.
bij de schrijf test moet je je wat in kunnen beelden en een verhaal kunnen verzinnen, zo heb ik opgeschreven dat mijn vrouw en dochter erg graag fietst maar ze hebben er in werkelijkheid een gloeiende hekel aan (je ze heeft zelf een auto die inmiddels te koop is trouwens)
Ga erheen met de gedachte we maken er het beste van en dit is gewoon om te kijken hoe het gaat slaag je dan dan heb je geluk.

Voor carpenter heb je volgens mij de general nodig
De visum aanvrager voor alles minimaal een 5
De partner/echtgenoot gemiddeld over alles een 4.5

Ik weet dit dus niet zeker!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb hem trouwens gedaan in amsterdam
Als je daar ook naartoe gaat en je wil je auto voor de deur kwijt houd dan met hetvolgende rekening
Parkeren kan makelijk als je vroeg bent (wij om half acht)
Zorg dat op je chipknip meer dan 26 euro staat
Contant geld kan maar je kan er maar 25 euro in gooien terwijl een dag kaart 26.40 euro kost

Alvast heel veel succes toegewenst
Groetjes Kees

allebei Academic gedaan. Vond het indeed BEHOORLIJK pittig, ookal vielen de cijfers me achter mee! Schrijven moet je echt voorbereiden, voor zowel general als academic. Het leesgedeelte van academic was overig ook een hele kluif, maar ja.. het verschilt uiteraard ook per examendatum. Sometimes you're lucky, sometimes you wish you were..

Als er iemand nog behoefte heeft aan oefenmateriaal: wij hebben nog 3 boeken!

- INSIGHT into IELTS
- IELTS Specimen materials - update January 2005
- IELTS Practice tests PLUS

interesse? stuur even PM

John n Cat

Heb de general gedaan (ik lift mee met m'n Britse man die het uiteraard niet moest doen).
Viel op zich wel mee, vond het alleen erg vermoeiend om zo lang geconcentreerd te blijven (hele voormiddag).
Het schrijfgedeelte is wel het lastigste, vond ik zelf, net iets te weinig tijd.
Alleszins veel succes!

Groetjes,
An

Ik vond het ook pittig hoor, maar ik was ook te slecht voorbereid.
En dan die zenuwen.... :lol:

Bij het mondeling moest ik iets over parken vertellen,
en ik vertellen over een park waar we vaak op zondag
gingen wandelen met het gezin en de hond (is echt zo).
Hoe dat park heette wist ik helemaal niet meer, ik kwam
er maar niet op.
Eenmaal uit die kamer zei ik, oh ja het Vondelpark, hahaha.

Rob was zo ziek als een hond, die heeft meer in de toilet gezeten
dan in die kamer. Hij had dan ook een halve punt tekort en heeft
het een keer over gedaan.

Ik was in één keer geslaagd, en dat had ik nooit verwacht.

Groetjes van Jolanda

P.s. Wij hebben het ook in A'dam gedaan en hadden een bekeuring van 50 euri.
      De parkeerschijf was verkeerd ingetoetst door Rob z'n baas.

Ondanks dat ik het achteraf inderdaad mee vond vallen, dacht ik in eerste instantie ook dat ikw as gezakt en wel op spreken. Bleek daar achteraf het hoogste cijfer (8) voor te hebben. Inderdaad; je antwoorden hoeven niet op waarheid te berusten (dat weten hun toch niet), als je er maar wel (zowel bij schrijven als spreken) een goed verhaal van kan maken  :up:

Kookaburra:ik heb je een pm gestuurd.

Tweety:ja klopt,als kok is general genoeg maar omdat ik hospitality management wil gaan studeren,moet ik de academic doen.
Ik heb te weinig werkervaring om voor een skilled visum te gaan,daarom ga ik op studentenvisum.

Voor wie geinteresseerd is: ik heb nog een ielts oefenboek met cd, stuur maar een PM dan kun je hem krijgen. Wel voor 21 november 2007 want anders zijn we al richting aussie....
Ingrid

Ik moest de General doen maar heb de Academic gedaan omdat de General al vol zat ;) Ik vond het vrij goed te doen; maar aangezien ik bij een internationaal bedrijf werk schrijf en spreek ik al de hele dag Engels dus dat speelt wel in mijn voordeel.

Back