ielts test

Ed en Hanneke

New Member
hallo allemaal,wij zijn nieuw op het forum .
aangezien wij evt mei of juni starten met al het papierwerk om te gaan naar australie en ik hanneke de ielts tests moetdoen wil ik weten hoe goed?! moet mijn engelse taal zijn om mijzelf erdoorheen te worstelen?

we hebben erveel zin ,het krijgen van een skilled visum is geen probleem aangezien mijn beroep.
Dus graag advies of een helpende hand voor studie materiaal.
Oja als we gaan dan gaan we met zijn 5''n ed hanneke  lara 6 berend 3 en liesl 1.

Hallo Ed en Hanneke,

Van mij even een welkom op dit forum en veel succes met alle papierwerk.

Heb jullie al een idee waar jullie je willen gaan vestigen?

Groetjes Lisette

Welkom op het forum.
Even goed zoeken met de search knop. Op dit moment lopen er een paar topics over de ielts test.

Groetjes Jolanda  :up:

Je moet eerst uitvinden op welk niveau (General of Academic) je welke cijfers moet halen.

Mijn vriendin gaat ook voor een skilled (lerares), die moet 7'ens halen op Academic. Ik lift mee, en mag 4,5-en halen op General.

Hoi ,

Gewoon Academic level doen joh, is niet echt moeilijk. We zijn afgelopen zaterdag geweest, en de test was verrassend makkelijk te doen. Had verwacht dat het academic level wel moeilijker zou zijn. Het is niet SUPERsimpel, dus als je geen engels spreekt, dan kan het moeilijk zijn, maar als je VWO engels hebt, dan is dit echt geen enkel probleem.

tip : Google -> IELTS.Pack torrent

good luck !

Als general voldoende is zou ik echt het risico niet lopen de test op academisch niveau te doen. Maar goed, ben dan niet zo goed in mijn talen...

Als je ooit wilt studeren in Australia heb je academic nodig, daarnaast vragen werkgevers ook academic IELTS , en sommige SOL skills hebben ook academic nodig. 3 goede redenen om nu iets harder je best te doen zodat je het dadelijk makkelijker hebt of surprises tegenkomt.

Lang niet alle werknemers vragen om een academic test. Maar goed dat is aan ieder om dat te beslissen.

[quote author=Scamp link=topic=8711.msg120807#msg120807 date=1215437945]
Als je ooit wilt studeren in Australia heb je academic nodig, daarnaast vragen werkgevers ook academic IELTS , en sommige SOL skills hebben ook academic nodig. 3 goede redenen om nu iets harder je best te doen zodat je het dadelijk makkelijker hebt of surprises tegenkomt.
[/quote]

Hoezo vragen werkgevers academic? Is echt de eerste keer dat ik dit hoor. Als dat zo zou zijn ga ik er vanuit dat onze migration agent dat ook had aangegeven en had toch iedereen academic gedaan? Of zie ik ze nou  :flying:

En of je voor de SOL academic nodig hebt kun je vooraf uitzoeken, is voor mij geen reden om academic te doen. En tja, studeren...Ben blij dat ik ben afgestudeerd en ga niet naar Australie om dat nog op te pakken. Cursussen kun je zonder IELTS doen lijkt me. Ik ben iig blij met mijn general papiertje  :up:

[quote author=Dijnnas link=topic=8711.msg120812#msg120812 date=1215447526]
Hoezo vragen werkgevers academic? Is echt de eerste keer dat ik dit hoor. Als dat zo zou zijn ga ik er vanuit dat onze migration agent dat ook had aangegeven en had toch iedereen academic gedaan? [/quote]

Dit is voor mij ook nieuw en ik moet zeggen dat ik het met een behoorlijk grote korrel zout neem.
Ik mag toch aannemen dat een werkgever aan de hand van je solicitatiebrief en het gesprek wel kan beoordelen of je engels in het vakgebied beheerst.

Ik ga zelf aan de uni werken en er is niemand die ook maar enige belangstelling in mijn engels heeft....

Of zie ik ze nou  :flying:[/quote]
Ik zeg niks  :prop:

Als ze het op de Uni al niet vragen, weet ik genoeg...
Beetje ons op de kast proberen te jagen he Scampie  :lol: Ben wel benieuwd waa je die info vandaan hebt.

[quote author=tweety link=topic=8711.msg120815#msg120815 date=1215449199]
Of zie ik ze nou  :flying:[/quote]
Ik zeg niks  :prop:
[/quote]

:naughty:

Er heeft nog nooit iemand naar mijn test uitslag gevraagd hier in Australie...is volgens mij echt een immigratie ding. (en voor uni en voor een aantal bepaalde beroepen, zoals speech therapist,  :p)

Henriette

[quote author=henriette link=topic=8711.msg120862#msg120862 date=1215497520]
Er heeft nog nooit iemand naar mijn test uitslag gevraagd hier in Australie...is volgens mij echt een immigratie ding. (en voor uni en voor een aantal bepaalde beroepen, zoals speech therapist,  :p)

Henriette
[/quote]
Als werknemer op de uni (researcher) is het ook niet nodig, denk dat het meer voor studenten is....

Chantal

Aangezien je een test moet doen voor je emigratie (en je anders niet kan emigreren) zullen de meeste werknemers er ook vanuit gaan dat het goed is.
Daarnaast zijn er bepaalde beroepen waarbij ze het wel belangrijk vinden, maar die wilen al het resultaat van de academische test zien bij de skills assessment. Hoef je daar geen academische test te overhandigen, zou ik gewoon de general test doen.

Back