IELTS Test

Mouderling

New Member
Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik zijn bezig om een visum te regelen voor Oz op basis van zijn opleiding. Ik ga dus mee als zijn partner. Moet ik dan ook een IELTS test doen of is het alleen nodig voor hem? Persoonlijk denk ik dat ik er ook een moet doen, maar weet 't niet helemaal zeker...

Graag hoor ik jullie reacties!

Oh, en graag zou ik ook best van mensen hun ervaringen willen horen m.b.t. de IELTS test. Is het goed te doen of toch wel pittig? Het gaat bij ons dan trouwens om een General Training.

Alvast bedankt!!

Groeten,
Marjolein
 
Hoi,

Welkom op het forum.
Ja jij zal ook IELTS moeten doen, je moet een 4.5 halen.
Er bestaat echter ook een mogelijkheid om het af te kopen, kost op dit moment 2680 AUD$.
Daarvoor krijg je dan Engelse les in Australie (510 uur)

IELTS is best pittig, concentratie en time management zijn key hierin.
Goede voorbereiding kan door een weekje cursus (zie www.bltc.nl) of online via http://www.scottsenglish.com/ielts/pages/home.asp

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust en veel succes met je aanvraag.
Groeten, Johan
 
Ik denk dat het heeel veel scheelt als je geoefend hebt en weet wat je te wachten staat. Ik ben zonder voorbereiding gegaan omdat ik 'toch maar' een 4.5 gemiddeld moest hebben (ook ik lift mee op visum partner) en ik schrok best van het tempo. Er wordt bij de luistertest ook niks herhaalt dus raak je de draad kwijt dan heb je pech. Ook 250 woorden schrijven over een - meestal - weinig prikkelend onderwerp is best pittig. En wat ik al zei vooral de tijdsdruk is lastig. Dus als je een paar keer oefent, er zijn ook oefenboekjes+ c.d te koop, dan komt het vast wel goed :up:

Marika
 
Ik mag ook lekker meeliften en hoefde dus ook niet hoog te scoren, maar weet altijd liever waar ik aan begin. We hebben dus een maandje geoefend op de site van Scotts English. Je oefent dan wel op Academic niveau, maar je krijgt een goed beeld van wat er van je verwacht word en dat scheelde mij enorm in de stress, gemiddeld een 7.5 kunnen halen!

Succes!

Sacha
 
Wij hebben em twee keer moeten doen, omdat het papiertje maar een jaar geldig was, maar beide keren niet geoefend en toch goede punten gehaald. Het is een beetje moeilijk om te zeggen of het meevalt of niet, want dat ligt geheel aan jezelf. Ons engels was al best goed en we zijn er gewoon heen gegaan en hebben alles over ons heen laten komen.

Wat ik het zwaarste vond was dat het allemaal zo lang duurt. Het spreekonderdeel komt als laatste en je wordt ingedeeld. Als je als laatste bent kun je wel eens tot een uur of 5 moeten wachten en dan zit je er dus al de hele dag. Eten en drinken meenemen is geen overbodige luxe ;)
De tweede keer was het helemaal een eitje. We wisten toen natuurlijk wat er van ons verwacht werd en allebei hadden we hogere punten. Het schrijven vond ik zelf het moeilijkste onderdeel en daar heb ik ook maar een 6 voor gehaald beide keren.

Je kunt, als "meelifter", de IELTS ook afkopen, maar dan moet je volgens mij 500 uur engelse les volgen in Australië en het kost ook een lieve duit om het af te kopen.
 
goede middag  allemaal

heb een dringende vraag i v m de ielts test.......
ben het hele form al over geweest en op verschildende sites geweest om de benodigde info te vinden,
maar tot mijn grote verbazing kan ik 1 ding  niet terug vinden nu hoop ik eigelijk dat jullie mij aan die info kunnen helpen of waar ik het kan vinden.
mijn vraag is dan ook van af welke leeftijd moet je de ielts test doen

al vast bedankt voor de hulp
greets claudia71
 
Hoi Claudia,
Ik weet het niet 100% zeker hoor, maar volgens mij ligt het gewoon aan het soort visum dat je aanvraagt of je de test wel of niet moet doen. (bij vakantie en werk/vakantie bijv niet). Als je een permanent visum aanvraagt moet je volgens mij altijd de test doen, welke leeftijd dan ook.
Maar ik zeg al, ik weet hetn iet zeker, dus hoop dat iemand kan bevestigen of wat ik zeg, klopt
 
hallo gwen

leuk dat je heb gereageerd maar mijn vraag was volgens mij niet al te duidelijk  sorry daar voor
maar waar het mij om gaat is dat ik wil emigreren met mijn twee kinderen heb een dochetr van nu 11 jaar en een zoontje van nu 7 jaar  de planning is over 4 tot 5 jaar weg te kunnen  dan zijn mijn kinderen 16 jaar en en 13 jaar moeten mijn kinderen dan ook die ielts test doen ???

help mij heir mee ik kan het echt nergen vinden of ik heb er over heen gekeken hier op het forum wie oh wie weet waar ik het kan vinden

fijne avond  nog allemaal en vast bedankt
graats claudia
 
Hoi Claudia..
ooh nee sorry zo had ik het inderdaad niet begrepen.
Goeie vraag! Ik heb tot nu toe op het forum eigenlijk alleen gelezen dat de visum aanvrager en de partner de IELTS hebben gedaan... Maar het kan inderdaad goed zijn dat kinderen vanaf een bepaalde leeftijd dat ook moeten.
Anders even de Ambassade van belgie of duitsland mailen?? Als je dat vanavond nog doet heb je waarschijnlijk vanacht antwoord. Ik zou zelf duitsland mailen. Die hebben het denk ik minder druk dan belgie.
 
goede moregn gwen

dank je wel voor de info  ik ga straks een mailtje sturen naar duitsland in mijn beste engels :?
en dan maar afwachten  wat hun antwoord is

fijne dag verders ben weer surfen op het net  voor nog meer info

greets claudia

p.s.  als ik het antwoord heb zal ik eht wel op het forum melden mischien hebben anderen er ook wat aan
 
http://www.iargel.com.au/Portals/Iargel/articles/philstarenglish.pdf said:
The IELTS has two modules, Academic and General. Both modules consist of four
(4) components: reading, writing, speaking and listening.
Generally, English Test is required under the following circumstances:
• Before their profession can be recognised in Australia, most health
professionals (e.g. nurses, pharmacists physiotherapist, dentists, doctors and
radiographers) are generally required to pass the Occupational English Test
(OET) or the IELTS academic module (not just the general module).
• Tradespersons or skilled workers (carpenters, fitters, dressmakers,
hairdressers, technicians, mechanics, electricians) who have not completed 2
years of college education where all the subjects were conducted in English
are required to pass the IELTS general module in order to complete the points
test.
• Points tested permanent resident visa applicants under independent or
Australian Skilled Migration, subject to some exemptions, are required to take
the IELTS general module in order to score 20 or 15 points in the points test.
• Applicants for Regional Skilled Migration must score 4.5 in each of the 4
components of the IELTS general module.
• The spouse or children over 18 years old of visa applicants under Skilled
Migration must have Functional English, in order to obtain a waiver of the
second instalment charge of about A$2,485.00 subject to yearly adjustment.

Alles boven de 18 dus :)
 
hallo zwerver

dank je wel voor die info heeft mijn dochter weer geluk ze is dan net 16 jaar als wij weg kunnen
komt het dus alleen op aan om die test te gaan halen

greets  fijne middag en avond allemaal

claudia
 
Wij hadden er allebei niets aan gedaan van te voren, maar vonden het makkelijk te doen.
 
Ik vind het toch raar,
Ik lees overal op dit forum dat diegene die meelift met zijn partner OOK de Ieltstest moet doen.
Mijn man heeft naar de ambassade gebeld, vorig jaar, en hier naar gevraagd. En dat mannetje zij dat ik GEEN Ielts test hoef te doen..mijn man is Australier...en ik kon gewoon mee..
Ik vertrouw het nu dus niet meer, en ben bang dat dat mannetje een fout heeft gemaakt..
 
Ik had het er vanavond nog over met mijn man, en dat idee hadden wij ook. maarrrrrrrrrrr er zijn hier toch meer mensen die op dit visum Australie binnen zijn gekomen en die hebben de ielts test ook moeten doen....nou ja, tzt zullen we nog eens een belletje gaan geven naar de ambassade, want wil er wel even het fijne van weten
 
Als je op een Spouse Visum Australië binnenkomt dan hoef je GEEN ielts te doen....

Ik denk dat de voornaamste reden hiervoor is dat, omdat je een relatie hebt met een Australiër, zij er vanuit gaan dat je ook met deze persoon communiceert. En ze zullen daar ongetwijfeld van uitgegaan zijn dat dan de engelse voertaal is. Dus ze gaan er vanuit dat jouw engels gewoon voldoende moet zijn, daar een relatie misschien niet lang stand houdt als je elkaar niet kunt verstaan?

Lees anders gewoon de juiste booklet door voor een spouse visum. Daarin staat wel beschreven wat je allemaal wel/niet moet doen om voor een spouse-visum in aanmerking te komen.....
 
Ik heb 2 weken geleden de ielts gemaakt, en het was wel goed te doen.
Maar hoe goed je niveau ook is, ik zou zeker grondig voorbereiden. Dat scheelt echt een hoop...
dat je iig weet wat er van je gevraagd wordt en hoeveel tijd je hebt enzo.
 
Hoi allemaal!

Bedankt voor alle reacties! :up:

Wilde jullie even laten weten dat ik de test gehaald heb!!! Gemiddeld een 7,5!! Ben er erg blij mee.

Ik heb me uiteindelijk toch niet heel erg goed voorbereid, omdat ik toch maar een 4,5 hoefde te halen..Dat heeft dus toch goed uitgepakt! Ik vond het reading/writing/listening gedeelte heel erg meevallen, maar het speaking gedeelte viel me erg tegen. Niet omdat ik nou zo slecht Engels spreek, maar meer omdat ik een rot onderwerp had! Dan is het al lastig om in het Nederlands te antwoorden, laat staan in het Engels! Maar goed, uiteindelijk had ik hier nog een 6,5 op gehaald, dus dat was wel redelijk oke..

Nu een aanvraag voor sponsorship in SA..dat wordt weer even afwachten!!!

Groetjes!
 
Back
Top