IELTS voortaan 3 jaar geldig!

Gwen

XPdite Sponsor
Hello Xpditers,

Geen idee of dit al bekend was bij de meeste van jullie, maar ik zat deze week aan de telefoon met DIAC omdat ik wat vragen had, en zij vertelden mij dat sinds kort de IELTS 3 jaar geldig is, ipv 1 jaar!!

Misschien niet voor iedereen heel boeiend, maar voor mij wel omdat dat betekend dat ik in principe nu alvast mijn test kan doen om te kijken of ik een 8 kan halen zodat ik genoeg punten heb voor mijn Skilled Independent, en zo niet, dan kan ik alvast gaan kijken welke visa's dan nog zouden kunnen. Ik kan mijn visum niet binnen het jaar aanvragen omdat ik nog niet genoeg geld heb, maar dan kan ik nu al wel alvast weten of dat visum uberhaupt mogelijk is. Dus voor iedereen die in zo'n soortgelijke situatie zit: De IELTS is nu dus 3 jaar geldig! :up:

Hello Xpditers,

Geen idee of dit al bekend was bij de meeste van jullie, maar ik zat deze week aan de telefoon met DIAC omdat ik wat vragen had, en zij vertelden mij dat sinds kort de IELTS 3 jaar geldig is, ipv 1 jaar!!

Misschien niet voor iedereen heel boeiend, maar voor mij wel omdat dat betekend dat ik in principe nu alvast mijn test kan doen om te kijken of ik een 8 kan halen zodat ik genoeg punten heb voor mijn Skilled Independent, en zo niet, dan kan ik alvast gaan kijken welke visa's dan nog zouden kunnen. Ik kan mijn visum niet binnen het jaar aanvragen omdat ik nog niet genoeg geld heb, maar dan kan ik nu al wel alvast weten of dat visum uberhaupt mogelijk is. Dus voor iedereen die in zo'n soortgelijke situatie zit: De IELTS is nu dus 3 jaar geldig! :up:
Dat is inderdaad goed nieuws. Maar hoe kom je aan deze info? Op ons IELTS Test Report Form staat dat het 2 jaar geldig is...

Dat is inderdaad goed nieuws. Maar hoe kom je aan deze info? Op ons IELTS Test Report Form staat dat het 2 jaar geldig is...
http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/189.aspx
> Points Test
> English Language Ability

"Your IELTS or OET test results must be no older than three years immediately before the day on which you lodge your visa application."

Plus, dit vertelde DIAC aan de telefoon. Maar het staat dus ook op hun website nu.

Heel goed bericht! Ik heb de test gisteren voor de eerste keer gedaan, ben heeeel benieuwd naar de uitkomst. Moet helaas nog tot 22 november wachten, spannend...

Ik heb Academic gedaan en moet op elk onderdeel een 7 of hoger scoren...
Ah hetzelfde als mijn vrouw dus. Spannend. Fingers crossed! Helaas moeten wij nog een keer, zij had op alles een 6,5 en speaking was 7,5. Net te weinig dus.

Ah hetzelfde als mijn vrouw dus. Spannend. Fingers crossed! Helaas moeten wij nog een keer, zij had op alles een 6,5 en speaking was 7,5. Net te weinig dus.
Ja, en het meeste balen is dan dat je alles opnieuw moet doen... Ik wacht gespannen af...
Succes met poging 2!

Ik heb de test gewoon in één keer gehaald, kan het nog niet geloven! Een 9 op luisteren en lezen. Een 7 op schrijven en spreken! De eerste hindernis is dus genomen :)

Ik heb de test gewoon in één keer gehaald, kan het nog niet geloven! Een 9 op luisteren en lezen. Een 7 op schrijven en spreken! De eerste hindernis is dus genomen :)
Zo he!!! Gefeliciteerd! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Nog tips?

Zo he!!! Gefeliciteerd! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Nog tips?

Dankje :) Ik heb veel geoefend. Het boek 'Grammar for IELTS' helemaal doorgenomen, en oefentesten gedaan via de IELTS inlogsite van Britisch Council (hiervoor moet je je eerst aanmelden voor een test). Ook schrijven veel geoefend, en spreken gewoon doen met partner :) Ik ben een week voor de IELTS nog een weekje in de USA geweest, dus toen ook nog veel kunnen oefenen!

Back