IELTS vraagje

Beste allemaal,

Wij zijn aan het overwegen (nog steeds...) om een skilled sponsored visa aan te vragen. Leon gaat als hoofdaanvrager en ik als partner van hem. Als ik een Academic IELTS test doe, krijgen we daar dan ook extra punten voor?

Groeten,

Chantal (en Leon)
 
Volgens mij niet. Je moet gewoon de vereiste IELTS doen.
Maar ik weet het niet zeker.

Groetjes Lin
 
klopt Lin, academic of general maakt voor de visum aanvraag niet uit, voor een eventuele skill assessment wel.
 
Als partner van de hoofdaanvrager hoef je zelfs maar een lagere score te halen (4.5 overall) voor de general test. En zelfs al zou je die niet halen dan nog kan je emigreren, je moet dan wel extra geld betalen (voor de kosten van de engelse cursus die je dan moet volgen).

De hoofdaanvrager kan wel extra punten scoren door een 7 of hoger te scoren op alle 4 de tests. Maar ook dan is een academic niet nodig.

Sommige Assessment Authorities vragen wel om een academic IELTS test, maar lang niet allemaal en wederom geldt het dan dus ook weer alleen voor de hoofdaanvrager.

Natuurlijk is het wel zo dat als jij verwacht een baan te gaan zoeken in Australie waarbij het gewenst zou zijn dat je een Academic test hebt gedaan je die dan beter meteen kan doen als je dat niveau aankan, scheelt je weer geld.
 
Back
Top