IELTS

Familie S

XPdite Sponsor
Vandaag het boek over de IELTS binnen gekregen, het wordt zwaar voor mijn man, maar ik heb een "is dit alles??" gevoel.
Volgens mij onderschat ik de moeilijkheid van de test.
wink.gif
(Havo 5 niveau.)
Heeft iemand nog tips of zijn er meer mensen die op de gok zonder oefenen er naar toe gegaan zijn en geslaagd zijn?
smiley.gif

Zou wel een paar keer oefenen (practise makes perfect.. nietwaar..) maar het inderdaad net een HAVO 5 examen, dat gevoel hadden wij toen ook.

Raar is dat, wij hadden beiden een heel ander gevoel, vond het echt lasiger dan ik had verwacht, vooral de schrijftest (wij hebben beiden VWO gedaan met Engels), ik heb daarna zelfs nog internationaal secretaresse gedaan en jaren lang in een internationaal bedrijf gewerkt met voertaal Engels. Wel moest ik voor IELTS minimaal 4 x 7 halen dus de druk ligt dan hoog.

Lezen en luisteren zijn ons inziens makkelijk, alleen dus dat schrijven....Wij hebben als voorbereiding een week IELTS training bij het BLTC in Amsterdam gedaan, echt een aanrader.

Misschien gaat het jullie heel makkelijk af maar dan weet je in ieder geval ook onze ervaring....

Succes!
Annemarie

Amsterdam is voor ons zo ver, anders hadden we dat ook gedaan.
wink.gif

Een goed alternatief kan ik nog niet echt vinden...

Oei, dat is inderdaad niet te doen zeg. Volgens mij is er in het zuiden van het land ook een mogelijkheid maar dat is zelfs nog lastiger voor jullie te bereiken.

Tja we hoeven op de General maar een 6 te halen, maar toch, het zou fijn zijn om even een cursus te volgen.
smiley.gif

En LOI is niet te betalen!

Balen voor jullie. I.v.m. de kids is het waarschijnlijk ook niet haalbaar om er een weekje Amsterdam van te maken...

Veel succes met oefenen en die 6 slepen jullie vast binnen!

Goed idee!
afro.gif

Misschien 1 voor 1 weekje Amsterdam en leren in een hotel.
rolleyes.gif

Is het examen dan aansluitend??

Family S, het is jammer dat de search functie niet zo heel makkelijk werkt maar probeer het toch eens, voer IELTS in en je krijgt heeeeeel veel tips.
Hier is n.l al heel veel over geschreven, jammer als er weer een heel nieuw topic over verschijnt.
Mijn ervaring: redelijk goed te doen hoor , zeker general ( hadden wij ook, en je ziet in onze handtekening de resultaten , p.s mind you, wij hadden allebei maar 2 jaar Engels op VMBO niveau gekregen )Rimko heeft helaas wel 2 x nodig gehad om te slagen maar hij had ook echt nul spreek en schrijf ervaring.
Als je maar een 6 moet halen hoef je niet een hele Engelse opleiding te doen hoor!
Op dit forum staan heel veel site's om te oefenen, ik zal er vast een noemen die ons heel veel geholpen heeft omdat de oefenningen op schrijven precies zo zijn zoals tijdens de echte test.
www.ielts-exam.net

Succes :up:

Dan ga ik zoeken, bedankt!
Nog 1 vraagje stiekem:
eusa_think.gif

Als je alleen voor praten zakt (ik heb soms afasie
embarassed.gif
), moet je dan alles weer over doen of alleen dat stukje??

Dan ga ik zoeken, bedankt!
Nog 1 vraagje stiekem:
eusa_think.gif

Als je alleen voor praten zakt (ik heb soms afasie
embarassed.gif
), moet je dan alles weer over doen of alleen dat stukje??

je mag altijd een vraagje stelle hoor, hoeft niet stiekum :wink:
Maar helaas, Alie zei het al : als je op 1 ding niet genoeg haalt, moet alles opnieuw....

Goed idee!
afro.gif

Misschien 1 voor 1 weekje Amsterdam en leren in een hotel.
rolleyes.gif

Is het examen dan aansluitend??
Misschien is het niet nodig maar wij vonden het heel nuttig (ook i.v.m. emigreren zelf). De leraren zijn native, we hebben een super leuke, interessante, leerzame week gehad! En weer eens heel wat anders dan werken, echt wennen. Het zit middenin de stad dus lekker tussen de middag de stad in etc. Wij denken erover deze zomer weer een week Engels te doen daar....

Overigens kun je, als je op tijd bent, het examen zo plannen dat het aansluitend is, bij ons lukte dat toen jammer genoeg niet. Je zit er namelijk wel echt lekker in die week. Overigens wel handig om te weten: behalve les van 9 tot 3 moet je daarnaast nog veel thuis oefenen diezelfde dag (schrijftesten inleveren etc), daar hadden wij geen rekening mee gehouden (misschien achteraf wat dommig, maar ja...).

Kijk maar, ons is het in ieder geval heel erg bevallen.

Hoi familie S,

Ik denk dat als jullie inderdaad oefenen met het materiaal dat te vinden is op het forum , het wel goed komt. Schrijven over een onbenullig onderwerp is lastig, de voorbeelden op ielts-exam.net hebben me wel geholpen.
Suc6,
Mien

General is goed te doen, maar de Academic Test is echt een stuk lastiger. Vooral als je op elk onderdeel minimaal een 7 moet scoren. Als je dan drie achten en een 6 hebt, moet de hele test overnieuw.
Onderschat het niet, het is een hele heftige dag, althans, zo vond ik het. Vooral met het luisteren moest ik er even inkomen, omdat dat best snel ging.
Succes, Marja

De general test is inderdaad goed te doen (kijk maar naar mijn signature).
En mijn opleiding bestaat uit 2 MTS diplomas, dus geen Engels op hoog niveau.
Ik zou vooral eens zo'n thuistest doen. Je weet dan wat je kunt verwachten en dat maakt het veel makkelijker.
Vooral de luistertest kan vervelend worden, als je niet weet wat je kunt verwachten.
Je moet invullen terwijl je luistert, geen tijd om er later nog even over na te denken.

Bart

Back