IELTS

Rol

New Member
:x, 15 mei IELTS gedaan in Utrecht, en net niet gehaald, had voor schrijven een 6 terwijl ik voor alles zeker een 7 nodig heb, Leerkracht babisonderwijs
Echt jammer! hopelijk 25 augustus wel.
Had nog gevraagd om inkijk te mogen hebben om te weten wat fout is gedaan. Maar dat kon natuurlijk niet! Bastards!
 
[quote author=RolandSm link=topic=1947.msg18492#msg18492 date=1119021307]
Echt jammer! hopelijk 25 augustus wel.
[/quote]

Balen is dat ja...

Waarom ga je pas weer op 25 aug en niet eerder?
 
dat is echt balen..bah!!! veel succes de volgende keer dan maar  :up:
en AJ: als je het niet haalt moet je 3 maanden wachten voor je weer mag!!

Mir  :)
 
Vraagje: heeft iemand zijn/haar IELTSboeken te koop?? Wij zijn op zoek naar materiaal die al dienst bewezen heeft!

alvast bedankt  :)
 
Kijk eens bij dit draadje
Emigratie naar Australië / Emigreren - Nieuws en Tips / Re: Free IELTS exam preparation
 
Dank je wel! :)  Deze heb ik idde gebookmarked.. bovendien nog wat kunnen plukken van russische sites EN het IELTSboek besteld! (nee hoor, ik ben GEEN onzeker tiepje  :-D )

... gauw oefenen!
 
Even nieuwsgierig: moet je nu alles opnieuw doen? Of mag je ook een deel doen? Heb je het nodig voor je visum? Ik heb hier een Engelse test gedaan. Maar dat kon omdat ik ben meegereisd op het visum van mijn partner  :-D. Ik heb vorige week een ISPLR (ofzo) test gedaan en had allemaal vieren en een vier plus voor spreken, op de schaal van 0 tot 5. Misschien is deze test anders wat voor jou? Het is veel persoonlijker dan IELTS. Het is een op een, heel ontspannen. Ik vond het in ieder geval een stuk prettiger dan een examen sfeer. Moet het visum-technisch maar net kunnen natuurlijk  :wink:. Deze ISPLR (?) is speciaal voor leerkrachten. Dus je krijgt ook allemaal onderwijs gerelateerde onderwerpen. Mijn spreken, lezen, schrijven het ging allemaal over het onderwijs. Moet zeggen dat het heerlijk is om te kletsen over je eigen vakgebied...

Succes met de tweede ronde! Het gaat vast lukken  :up:.
 
[quote author=jufrebekka link=topic=1947.msg19092#msg19092 date=1119609324]
Even nieuwsgierig: moet je nu alles opnieuw doen? Of mag je ook een deel doen? [/quote]
Was dat maar waar. Nee, je moet dus alles opnieuw doen en je moet ook nog eens 3 maanden wachten voordat je wettelijk een nieuw examen mag afleggen. Ik ben blij dat ik het gered heb. Maar ik had dan ook minimaal een 6 moeten halen voor alle onderdelen en ik moest general training doen.
 
[quote author=hawk link=topic=1947.msg19693#msg19693 date=1120202918]
[quote author=jufrebekka link=topic=1947.msg19092#msg19092 date=1119609324]
Even nieuwsgierig: moet je nu alles opnieuw doen? Of mag je ook een deel doen? [/quote]


Was dat maar waar. Nee, je moet dus alles opnieuw doen en je moet ook nog eens 3 maanden wachten voordat je wettelijk een nieuw examen mag afleggen.[/quote]

Weet iemand of deze info juist is, dat je dus 3 maanden moeten wachten als je voor je ielts zakt voor je weer examen mag doen!!

Groetjes Sander
 
deze info is helemaal juist sander..niet echt een geruststellende gedachte als je op de uitslag aan het wachten bent..zucht  :oops:

Mir
 
[quote author=blijpoppetje link=topic=1947.msg20989#msg20989 date=1121726943]
deze info is helemaal juist sander..niet echt een geruststellende gedachte als je op de uitslag aan het wachten bent..zucht  :oops:

[/quote]

Yup. Ik ben ook zo eentje die nu aan het wachten is.  :-o

Maar de drie maanden zijn wel logisch, want als je niet slagt heb je wel een hoop
tijd nodig om je beter voor te bereiden.
 
[quote author=jassian link=topic=1947.msg21019#msg21019 date=1121756961]
Maar de drie maanden zijn wel logisch, want als je niet slaagt heb je wel een hoop
tijd nodig om je beter voor te bereiden.
[/quote]

Ik vind drie maanden dus niet logisch. Als je examen middelbare school doet en je hebt voor 1 of 2 vakken een herexamen krijg je ook niet 3 maanden de tijd om je beter voor te bereiden.

Maar Sander: jij gaat het helemaal halen en wel in 1 keer!
 
[quote author=Maluka link=topic=1947.msg21020#msg21020 date=1121757079]

Ik vind drie maanden dus niet logisch. Als je examen middelbare school doet en je hebt voor 1 of 2 vakken een herexamen krijg je ook niet 3 maanden de tijd om je beter voor te bereiden.

[/quote]

Is waar. Maar dan heb je het over een examen waar ze je op voorbereid hebben.
Dus je weet al bijna alles wat je moet weten. Als je de IELTS doet doe je het op je eentje.
En als je dan niet slaagt is de kans groot dat je nog "a long way to go" hebt.
Dan moet je vaak nog extra lessen nemen.

Ook is de IELTS duidelijk dieper dan een school examen.
En het gaat erom of je de taal in het dagelijkse leven kan gebruiken.
Dat is moeilijker om te leren dan in school examens te slagen.
(school Engels is vaak op zeer laag niveau)
En op school heben ze het hele jaar tijd om te zien of je goed genoeg bent,
hiet moeten ze het binnen 3 uur doen. Dus de test situatie zelf is al moelijker,
daar kunnen oefening ook goed helpen, en daar heb je ook tijd voor nodig.


Daarom vind ik dat de 3 maanden wel realistisch zijn, je kan er een hoop in doen,
en dat moet vaak. Misschien zijn die ook op ervaringwaardes gebaseert.

Wat misschien nog een idee zou kunnen zijn is dat mensen die net niet slagen
ietsje eerder aan bod mogen komen.
 
Ik vind het gewoon een schande dat als je zakt 3 maanden moet wachten, want dit houd gewoon in dat mensen zoals wij gewoon 3,5 maanden moeten gaan zitten wachten met 10 vingers in je 2 neugaten voordat je je visum aanvraag op kan sturen.
 
Hoi!

Is een voorbereidend boek (en voorbereiding) volgens jullie echt noodzakelijk?
Ben altijd goed in Engels geweest, studeer aan Australische universiteit (inclusief juridische vakken - pfffffff da´s soms heavy) en had de indruk dat het doen van de IELTS , voor mij althans, toch echt wel goed te doen zou moeten zijn.
Maar tuurlijk wil ook ik alle risico´s uitsluiten, dus graag hoor ik hoe ik me hierop zou moeten voorbereiden......

groet, henriette
 
Hoi!
Is een voorbereidend boek (en voorbereiding) volgens jullie echt noodzakelijk?
Ben altijd goed in Engels geweest, studeer aan Australische universiteit (inclusief juridische vakken - pfffffff da´s soms heavy) en had de indruk dat het doen van de IELTS , voor mij althans, toch echt wel goed te doen zou moeten zijn.
Maar tuurlijk wil ook ik alle risico´s uitsluiten, dus graag hoor ik hoe ik me hierop zou moeten voorbereiden......

Hoi Henriette
Nou als ik dit zo lees wordt die IELTS dus een makkie voor je :-D Maar zo'n oefen boekje kan nooit kwaad. Dan ben je nl gelijk bekend met hun vragen vorm. Scheelt weer uitzoek tijd op de test. Vooral bij de luister test. Geloof me ik spreek uit ervaring :wall: Ik wist dat het luister gebeuren mijn sterkste kant is dus heb ik eigelijk niet veel ge-oefend. Kwam ik ineens een raar stukje tegen op de test. Dat heeft mij helaas punten gekost. Ik wilde heel graag een 8 of zelfs een 9 score is uit eindelijk een 7 geworden. Echt aleen maar door dat ene stukje. Ik moest nood gedwongen zeker 8 vragen open laten. Wist gelukkig weer snel de draad op te pakken anders was het misschien nog erger geweest,......... 
groetjes en succes :up:
 
Hoi allemaal,

Wie weet hoelang een "positieve" uitslag van IELTS geldig is??

Het zal vast wel ergens op het forum staan, maar ik kan het echt niet vinden, sorry :|.

Gr. Mel
 
Back
Top