IELTS

lucy xxxx

New Member
Hallo!

ik heb een vraag betreffende de IELTS test. misschien dat iemand mij advies kan geven die hiermee ervaring heeft?

het verhaal in het kort: Ik ben van plan om zo snel mogelijk te verhuizen naar australie, heb daar ook al een " sponsor"  gevonden, dus iemand die een baan voor me heeft. Ben super blij natuurlijk, maar het duurt allemaal zo lang en er zijn  veel dingen die geregeld moeten worden, waaronder de IELTS test.
Moet ik deze test wel doen? op de site www.immi.gov.au staat dat sommige personen de test moeten doen, maar dus niet iedereen. normaal gesproken zou je dus moeten wachten totdat je van de instantie hoort of je de test moet doen of niet, maar dan duurt het allemaal nog langer aangezien de testdata vrij snel volheboekt zijn.

Ik ben 31, ga daar werken als Sales Representative in ' a regional area'  dus geen hoofdstad.

heeft iemand advies voor mij?

alvast bedankt! cheers,

Lucy

Mijn advies  is dat je er vooral niet naar moet informeren om hem te doen, het schijnt nogal te variëren of je hem überhaupt moet doen.

Alle onderzoeken sowieso kun je beter op afroep doen.

Die wijsheid heb ik dan weer van iemand die ons voorging.

Hallo,

Of je een IELTS test moet doen voor een 457 visum is afhankelijk van wat je gaat verdienen, ga je meer dan 75000 A$ per jaar verdienen dan hoef je geen ielts test te doen, verdien je minder dan moet je hem volgens mij wel doen.

Groet Magda

Heb je de Ielts test gehaald dan is deze een jaar geldig,
Heb je na dit jaar geen visa aangevraagd bij DIAC dan mag je het nog een keer doen,

Just een wetertje :up:

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=8947.msg119426#msg119426 date=1213446542]
Heb je de Ielts test gehaald dan is deze een jaar geldig,

[/quote]

Zeg me dat dit niet waar is Jack, please!
Twee jaar toch? toch?

Volgens mij (2 jaar geleden in verdiept) wil de Government een uitslag die niet ouder is dan 1 jaar. De test zelf is wel 2 jaar geldig; maar voor "andere doeleinden" kreeg ik destijds als antwoord, had ik me ook in vergist...was 2 jaar van te voren al les gaan nemen om eerst de Ielts te doen alvorens de procedure te starten als we daar aan toe waren, maar dat kon niet; langer dan een jaar verschil er tussen mocht niet.
Carmen.

Omdat mijn IELTS test inmiddels bijna 2 jaar geleden afgenomen is heb ik op de site van de DIAC nagekeken of ik hem opnieuw moet doen en dit is wat ik er gevonden heb (rechtstreeks van de DIAC site dus en niet van de site van de test zelf):

Your test results must be from a test you sat no more than two (2) years before the day of making your application.

Het is dus 2 jaar ipv 1 jaar...

Ik denk dat dat sinds kort veranderd is. twee jaar terug bleek ook dat mijn IELTS test niet meer geldig zou zijn, en dat werd door de DIAC officieren zelf gezegd! Maar kan goed veranderd zijn hoor, tis al weer twee jaar terug en die mensen schijnen ook niet alles te weten.

Ik wist dat dit al eerder een issue was hier, dus heb even teruggezocht.
http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,8651.msg115344.html#msg115344

TWEE JAAR DUS  :up:

Werd even aan het twijfelen gebracht, fieuw.

Zei ik toch... :wink:  1 jaar.
Ik ben een carpenter en dat is general........

Sorry Dijnnas maar jij bedoelde voor academic en ik bedoelde uit mijn positie.
Goed dat we niet op dezelfde lijn zaten.

Cheers,

Jack :evil:

Het is beide 2 jaar. Ik heb vandaag mijn visumaanvraag ingevuld en daar stond ook de vraag of ik een IELTS test heb welke niet meer is dan 2 jaar. Tegenwoordig lijkt general of academic niet meer uit te maken en zouden ze, zoals nu op de diac site staan, beide 2 jaar geldig zijn.

[quote author=Jack link=topic=8947.msg120364#msg120364 date=1214823513]

Sorry Dijnnas maar jij bedoelde voor academic en ik bedoelde uit mijn positie.
Goed dat we niet op dezelfde lijn zaten.

[/quote]

Ook wij deden General, ben ik blij om  :smile:
Goed nieuws voor ons ook ja, hahaha.

Back