Hi Jan,
bedankt voor de informatie: vind hier onder het bericht wat ik heb ontvangen gisteren van de afkoopregeling...
maar als ik het zo eens overdenk dan denk ik dat het laten staan tot 65e wellicht het voordeligste uitwerken zal omdat ik weinig zin heb hier belasting over te betalen terwijl ik verder geen inkomsten en aftrekposten heb in NL en dus ook geen belastingaangifte doe in NL Overigens ben ik 34 en heb NL in 2008 verlaten.
Onze ecxuus voor het te laat reageren op uw mail.
Hierbij de antwoorden op uw vragen;
-Wij kunnen het bedrag uitkeren naar een Australische bankrekeningnummer.
-Over het bedrag moet wij belasting inhouden.Het bedrag is een eenmalige uitkering en het wordt als loon gezien. Daarover moet belasting betaald worden en dat is ongeveer 40% en ongeveer 60% krijgt u netto uitgekeerd van ons.
- Als u kiest voor geen afkoop dan blijft het bedrag tot uw pensioendatum staan. Op de pensioendatum zal het ook eenmalig aan u uitgekeerd worden, omdat het een laag bedrag is. U kunt op elke gewenste moment een verzoek indienen om het af te kopen.
-Uw vraag over hoe het bedrag is berekend, hieronder heeft u een uitleg over het bedrag is berekend.
Bij de berekening van de afkoopwaarde speelt het element 'sterftekansen' een rol. De sterftekansen zijn gebaseerd op waarnemingen van het sterfteverloop van de Nederlandse bevolking in de periode van 1976 tot en met 1980. De gegevens hiervoor zijn verzameld door het Centraal Bureau voor de Statistiek en zijn door dit bureau verwerkt tot tabellen, waarin het gemiddelde sterfteverloop wordt aangegeven.
De combinatie van het berekende sterftekansen en de in onze tarieven toegepaste rekenrente van 4% levert de factor ter bepaling van de koopsom voor een kapitaalverzekering op. De factor is leeftijdsgebonden. Per 1 juni 2012 bent u 33 jaar en 0 maanden. De bij deze leeftijd behorende factoren zijn 0,2678 en 0,0242.
De afkoopwaarden berekenden wij door de verzekerde bedragen en de som betaald premies met bovengenoemde factoren te vermenigvuldigen.
Op de pensioendatum van 1-06-2042 is er een bedrag van€ 4.553,29 verzekerd.De betaalde premies van de werkegever tot 31-12-2007 bedraagt € 1.109,98.
De afkoopwaarde, zoals vermeld in onze brief van april 2012 is dan ook als volgt berekend:
Verzekerd bedrag van € 4.553,29 * 0,2678=€ 1.219,37
Sombetaalde premies € 1.109,98* 0,0242 = € 26,86
Totale afkoopwaarde € 1.246,23
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,