iemand ervaring met Australia Express Lines?

Katja

New Member
Hallo allemaal,

ik ben erg druk met het opvragen van offertes van de verschillende verhuisbedrijven die ik hier op het forum ben tegengekomen, maar ik heb eigenlijk nog niemand gezien die zijn spullen met AEL heeft verstuurd.
Is er iemand die me kan vertellen of ze ok zijn of niet? Ze zijn namelijk redelijk goedkoop, vooral als je zelf de inklaring in Australie doet, en ze hebben alles in 4 weken over, dat is de helft van de tijd die andere bedrijven er voor nodig hebben. Dan moet je natuurlijk wel nog wachten tot ze alles vrijgeven in Australie, maar dat moet je toch.

Ik hoor graag van jullie, groet, Katja.
 
wat ze ook zeggen is dat alle containers die persoonlijke spullen bevatten (dus huisraad) open moeten in Australie, om te kijken of er geen beestjes in zitten ergens. Kosten: 850 Aud. En dat je ook niet zelf je spullen mag ophalen in de haven, maar dat dat door een trucking bedrijf daar moet worden gedaan, dat wordt dan wel thuis afgeleverd. Kosten: 975 Aud...
Klonk wel logisch toen ik hem aan telefoon had (unions die hun mensen beschermen, in de haven zou dat zeker zo zijn), maar ik heb het hier nog nooit gelezen, weet iemand wat meer?

Groet, katja.
 
Hai Katja,

Heb geen info voor je, maar wel een vraagje!

Hoe gaat het met de container hier, moet je alles inpakken in twee uur en zo?
Want het is natuurlijk geen geld!
Nou, hoor het graag van je!

Mariette
 
hoi Katja, toevallig deze week ook een offerte van online shipping (australia express line ) aangevraagd en kreeg het volgende retour:
Hier volgen de kosten:

>Zeevracht Rotterdam-Brisbane Eur 1500,-
>THC Brisbane Aud 469,-
>Delivery Order Aud 75,-
>Uitpakken container depot Brisbane Aud 850,-
>Doorvoer Brisbane city limits Aud 975,-

Hier komen dan nog de truckingkosten bij, in mijn geval van Amsterdam naar Rotterdam (325 euro). Als je de container langer dan 2 uur nodig hebt, op de grond wil laten plaatsen etc, wordt het logischerwijs allemaal ook duurder. Gemiddeld komen hier dan nog 200 euro aan quarantaine kosten bij, maar kan ook 1500 euro zijn als je pech hebt......

al met al een sommetje van vrij omgerekend: 3100 euro, exl variabele quarantaine kosten. Hiervoor pak je en laad je dus zelf in en de rest wordt allemaal verzorgd. correct me if I'm wrong :wink:

Ik ben nog een beetje aan rekenen en aan het kijken hoeveel 30m3 nu is (inhoud 20ft container) maar de service van online shipping tot nu toe bijzonder vriendelijk en snelle respons (lees nl ook andere dingen hier op het forum)

jij ook succes met je keuze!
 
heb hun gastenboek gelezen en een van hun klanten gemaild voor meer info
zij waren zeer tevreden maar.. zijn enorm verschoten van de lokale (inklaring en duoane) kosten

wij hebben bij hun geboekt
ik hou jullie posted (kosten en service) als alles ter plekke is
 
Ik vind ze echt super vriendelijk en hulpvaardig aan de telefoon, ik kreeg binnen 1 dag een mailtje terug met alle kosten erin, als ik vragen heb hoef ik ze maar te bellen en ze nemen alle tijd voor je om antwoord te geven, kortom: prima service!
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk met AEL onze container sturen, we houden jullie op de hoogte!

Groet, Katja.
 
Back
Top