iemand ervaring met een van deze universiteiten?

sweetlovely

Member
Ik ben aan het twijfelen om mijn master op een van deze universiteiten te doen:
  • Queensland Uni of Technology in Brisbane
  • Curtin University in Perth
Bij de Queensland Uni of Technology worden internationale studenten zover ik weet goed opgevangen en hebben een goed balans tussen de praktijk en de theorie.
Bij de Curtin University heeft veel voor de internationale studenten en ligt in een hoofdstad van Australië.

Mijn vraag is welke zouden jullie aanraden of waar hebben jullie ervaring mee?

Nee, geen ervaring. Kijk vooral ook even goed naar wat de kosten voor buitenlandse studenten zijn.

Ik ben aan het twijfelen om mijn master op een van deze universiteiten te doen:
  • Queensland Uni of Technology in Brisbane
  • Curtin University in Perth
Bij de Queensland Uni of Technology worden internationale studenten zover ik weet goed opgevangen en hebben een goed balans tussen de praktijk en de theorie.
Bij de Curtin University heeft veel voor de internationale studenten en ligt in een hoofdstad van Australië.

Mijn vraag is welke zouden jullie aanraden of waar hebben jullie ervaring mee?

Onderzoek heeft onlangs meen ik aangetoond dat Sydney DE wereld-studentenstad is, heb je daar ook al gekeken naar een Universiteit? :)

De kosten in Brisbane zijn lager dus dat zou wel mijn voorkeur hebben, op financieel gebied . Ik doe het via een organisatie en die hebben wel verschillende universiteiten waar ze je mee helpen bij aanmelden. Ik kon waar mijn master wordt gegeven uit drie kiezen. De derde is Melbourne. Ik heb volgende week vrijdag een gesprek met de organisatie omdat ik nog een aantal vragen heb.

Ik werk bij QUT, en vind het een prima universiteit. Ze hebben super veel support faciliteiten voor studenten, relaxte sfeer, alles is goed (en efficient) geregeld.. alle colleges worden opgenomen dus dat kun je altijd nog terug kijken. Veel internationale studenten hier. En door de locatie en bereikbaarheid hoef je niet midden in de stad te wonen:) geen objectieve bijdrage misschien, maar dit zijn mijn indrukken

Ik werk bij een universiteit in Adelaide en we komen uiteraard ook volk tegen uit andere uni's. QUT komt op mij over als een moderne uni met goede faciliteiten maar wel een laid back attitude. Het lijkt me een prima plek om te zitten...
Curtin ken ik niet.

QUT hoor ik altijd goede verhalen over. Ik weet niet of Griffith Uni jouw master aanbiedt? Schijnt dat zij een van de goedkopere universiteiten zijn, zitten ook in Brisbane/Gold Coast.

Ik werk bij een universiteit in Adelaide en we komen uiteraard ook volk tegen uit andere uni's. QUT komt op mij over als een moderne uni met goede faciliteiten maar wel een laid back attitude. Het lijkt me een prima plek om te zitten...
Curtin ken ik niet.
dankjewel voor je hulp

QUT hoor ik altijd goede verhalen over. Ik weet niet of Griffith Uni jouw master aanbiedt? Schijnt dat zij een van de goedkopere universiteiten zijn, zitten ook in Brisbane/Gold Coast.
ik heb gekeken, ze hebben de master wel wat ik zoek maar vind alleen nergens de kosten ervan. de organisatie die ik heb doet deze niet ondersteunen dan dien ik alles zelf te doen bij aanmelden en zo.

Ik werk bij QUT, en vind het een prima universiteit. Ze hebben super veel support faciliteiten voor studenten, relaxte sfeer, alles is goed (en efficient) geregeld.. alle colleges worden opgenomen dus dat kun je altijd nog terug kijken. Veel internationale studenten hier. En door de locatie en bereikbaarheid hoef je niet midden in de stad te wonen:) geen objectieve bijdrage misschien, maar dit zijn mijn indrukken
dankjewel voor jouw mening maar dat maakt het wel al makkelijker kiezen maar ik heb misschien een vraag aan jouw.
Als ik de master bij qut volgt krijgt ik dan meer kans om later een visuim/baan te krijgen in Australia in de zorg

Omdat jij denkt aan emigreren zou ik vooral kijken WAAR in Australië je zou willen wonen, en dan dus ook daar naar de uni gaan.. Australie is giga groot en er zitten grote verschillen tussen Brisbane en Perth. Misschien dat een jaartje WHV echt geen verkeerd plan is, en daarna pas beslissen of emigreren echt is wat je wil, en dan kiezen waar je wilt studeren.

Garantie? hihi....zeg maar even tussendoor Is het niet gewoon prijzig om als "buitenlander" in Oz te studeren?

Het is al prijzig om als Australier in Australie te studeren, van de prijzen voor buitenlanders val je helemaal van je stoel ;)

En de volgende NLer die aan een ozzie universiteit werkt, meldt zich nu :). In Australie wordt voor toelating de zgn ATAR score gebruikt, dat is zeg maar een soort CITO-score zoals in NL op lagere scholen wordt gebruikt. De ATAR zegt iets over het niveau van studenten dat wordt toegelaten en dus ook over de populariteit. Bij ons is de ATAR om aangenomen te worden 95 en dus heb je als student met lagere score geen kans. Een andere universiteit heeft dezelfde opleiding en daar kom je met een ATAR van 66 binnen. Dat houdt is in dat die tweede univesiteit lager staat aangeschreven bij studenten (minder aanmeldingen resulteert in een lagere score). Dus als je twijfelt tussen twee uni's en de ene heeft een ATAR van 70 en de andere heeft er een van 90, zou ik voor de tweede kiezen. De benodigde ATAR score kan je opvragen bij de uni.
Ik hoop dat deze post enigzins kant/wal raakt :). Succes met je keuze!

In Queensland gebruiken ze de OP score voor schoolverlaters en GPA voor 'mature age' studenten (GPA is een score gebaseerd op resultaten van een vorige studie). OP is denk ik vergelijkbaar met ATAR?

Back