iemand ervaring met sponsorship?

werner

New Member
hi mates,

ik ben vorig jaar september, voor een jaar, naar Perth/ Australie gekomen op een working-holiday visum.
althans een jaar dat was de bedoeling. maar ik vind het hier zo te gek, dat ik echt wel langer wil blijven en waarschijnlijk
uiteindelijk voor mijn permanent residence wil gaan.
ik heb mijn eigen appartement, bankrekening, taxfilenr, en werk nu al bijna 4 maanden bij een bedrijf als vrachtwagenschauffeur.
nu kan ik op dit visum maar 6 maanden werken voor dezelfde werkgever.
heeft iemand ervaring met een spronsership of weet iemand welk soort visums er nog meer zijn, zodat ik niet in september terug
moet naar NL, want dat wil ik NIET!!!!

groetjes werner

ps: kan niet voor mijn 2e WHV gaan, want ben al 31!

Hoi Werner

Wij zijn hier ook op een sponsorship. als je baas je wil sponsoren dan kan hij dat aanvragen. Je kan kiezen uit een permanent of een tijdelijk visum . Permanent duurt langer in aanvraag weet niet of je dat redt voor september gezien de wachttijden  van iedereen. je kan altijd als je je tijdelijke visum hebt een permanente visum aanvragen.
Onze aanvraag voor een permanente visum duurde vorig jaar 6 maanden. Had in 4 maanden gekund door omstandigheden duurde het iets langer. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Succes :up:

hey,

alvast bedankt voor de info. ik wist inderdaad niet dat je ook meteen voor je permanent visum kunt gaan.
ik neem aan dat je dan voor een bepaalde tijd voor dat bedrijf moet werken he????
en als die periode voorbij is, heb je dan je permanent residance? dus je australisch paspoort?
ik hoorde ook dat als je voor je permanent visum gaat, je 2 jaar onafgebroken in Australie moet blijven. klopt dat?
voor hoelang zijn jullie nu dan al in Australie?
vragen genoeg dus haha, maar alvast bedankt voor jullie moeite.
het zou zonde zijn als ik dit prachtige land in september moet verlaten...

groetjes werner

Hoi Werner

Inderdaad zitten er voorwaarden aan vast aan een gesponsorde visum. Wij worden door het Royal perth Hospital gesponsord en Jan moet er 3 jaar blijven werken. Al werd wel gezegd als je weg wilt is er niemand die je kan tegen houden, weet niet in hoever dit geldt. Één jaar zit erop en is voorbij gevlogen.
Over een Australische paspoort kan je zoeken met de searchknop,  als je citizen in toetst dan krijg je hier alle informatie over.

succes :up:

Permanent resident heeft op zich niets te maken met Australisch paspoort. Je kunt een PR zijn met een nederlands papsoort (zoals waarschijnlijk de meeste PR's). Besluit je om enig moment toch citizen (=Australier) te worden (en slaag je voor de test ;-) ) dan ben je vanaf dat moment Australier. Kun je een Australisch paspoort aanvragen en geen Nederlands paspoort meer (Nederland staat geen dubbele nationaliteiten toe :-( ).

Hi Werner,

Toen wij op een WH visum zaten hebben we een bridging visa gekregen totdat het temporary
visum inging. Misschien is dit ook het geval als je van temporary naar permanent gaat.
In ieder geval succes.

[quote author=shelley2 link=topic=8214.msg108680#msg108680 date=1200982514]
Hi Werner,

Toen wij op een WH visum zaten hebben we een bridging visa gekregen totdat het temporary
visum inging. Misschien is dit ook het geval als je van temporary naar permanent gaat.
In ieder geval succes.
[/quote]

hey shelley,

jullie temperary visum kregen jullie via een sponsorship? en het bridging visum is dus voor de tijd tussen het WHV en je sponsorshipvisum??
begrijp ik het zo goed?

@ perhtpete: bedankt voor je info. nu begrijp ik dat verschil ook.

het gaat me vooral om, dat ik na mijn WHV, dat in sept afloopt, langer kan blijven. op wat voor manier dan ook.

groetjes werner

Back