Iemand nog SBS gekeken gisteren?

David

New Member
Nou weet ik niet welke zenders er in de rest van Australie is te ontvangen, maar hier in Sydney heb je o.a. de zender SBS (niet te verwarren met het Nederlandse SBS 6!). Nou is dat de zender wat betreft internationale films, en 'filmhuisfilms'. Ik zapte er gisteravond langs en zag opeens een Nederlandse film. 'Grimm', een volledig absurde film met acteurs die ik nog nooit eerder had gezien (behalve Kees Prins dan, die had een hele korte rol). Erg grappig om te zien. Dit is al de 3e keer dat ik een Nederlandse film op SBS zie (in de 2 jaar dat ik hier woon), ieder keer een film waar ik nog nooit eerder van had gehoord.
Jaren geleden, toen ik mijn vriendin nog maar net kende, vertelde ze me al eens over een Nederlandse film die ze had gezien op SBS, over een asociale familie.... Flodder dus!
Lang leve SBS! :)
 
Hoi

Ik heb gisteren een stuk ervan gezien.  Van het moment dat ze de kleding van de dame in de wc afnam tot dat hij gewond in het 'western' dorp in bed lag.

Geen idee eigenlijk waar het overging.

Kan jij dat toelichten?

Sidonia
 
Het was zwarte humor, bizar, niet echt een diepgaand verhaal. SBS omschreef het als een 'modern hans en grietje' verhaal. Vandaar misschien de naam Grimm? (van de gebroeders Grimm).
Maar het lag wel in mijn straatje wat humor betreft. Bijvoorbeeld een spanjaard die Nederlands leert, maar niet weet wat het is: 'Iek - ben - een - Bokkeloel'. Erg grappig. Of nog een scene: het tweetal (nog in Nederland) heeft net een man doodgeslagen.
- Is 'ie dood?
Ja ik denk het wel.
- Weet je het zeker?
Nee
- Hou een spiegel voor z'n mond!
Een spiegel voor z'n mond?
- Ja, als het beslaat dan leeft 'ie nog!
[De jongen loopt naar een auto, probeert de spiegel eraf te trekken, maar het lukt niet. Vervolgens pakken ze hem samen beet, slepen hem naar de auto, en tillen hem op om z'n mond voor de spiegel te houden.]
- Ja, hij's dood.
:-D

Jammer dat ik niet vooraf wist dat het op tv was, ik heb de eerste 20 minuten gemist.
 
Helemaal gemist! Helaas....

In de afgelopen jaren hebben we inmiddels wel wat Nederlandse films gezien

- Flodder
- Jezus is een Palestijn (met Hans Teeuwen)
- de zakkenroller (weet niet zeker of dat de titel was maar het is een kinderfilm en gaat over een jongetje die door twee grotere jongens gedwongen wordt om geld te stelen)
- All Stars!!
- De Lift

dan nog een paar vage films, eentje met Acda (geloof ik, heet 'ie zo??) en het gaat over een soort new breed of Gladiators??

Misschien SBS eens een verzoek lijstje sturen :up:
 
He wat jammer dat ik die gemist heb...

Op Foxtel Worldmovies zijn ook regelmatig Nederlandse films, maar jammer genoeg altijd degene die ik wat minder vind. Onlangs hadden ze 'Ja zuster, nee zuster'.... Tja, dat doet het niet voor me.

Zou graag wel wat andere films willen zien, iets van Alex van Warmerdam ofzo.  Of meer films in het genre van Jezus is een Palestijn.
 
Vorige week of zo (zondag of maandag, om 23 uur ongeveer!!) was Shouf Shouf Habibi op SBS! he he!
Ik moest alleen naar bed, en had geen zin  om het op te nemen.
Ik had em nog nooit gezien, maar leek wel grappig van de eerste tien minuten!
Heel grappig ook om de bekende Nederlanders te zien, Bridget, en die Winston Gedinges.
Ook hoe het vertaald werd in de ondertiteling was erg grappig.
 
Bridget & Winston & Shouf Shouf Habibi....hihi....allemaal nog nooit van gehoord BN-ers van de laatste paar jaar zeker?

Alex van Warmerdam, ook nog nooit van gehoord is dat een beetje zelfde genre als "Jezus..."?

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=3112.msg35916#msg35916 date=1131675374]
Bridget & Winston & Shouf Shouf Habibi....hihi....allemaal nog nooit van gehoord BN-ers van de laatste paar jaar zeker?

Alex van Warmerdam, ook nog nooit van gehoord is dat een beetje zelfde genre als "Jezus..."?

Groetjes
Syl
[/quote]
he he
Bridget Maasland die op TMF begon, en nu bij BNN.
Winston Gedingeniets(!) begon denk ik bij een soap, misschien goede tijden?

Shouf Shouf Habibi is een grappige film van misschien 2 jaar geleden, over een Marokaanse familie.
Bridget en Winston hebben alleen maar bijrollen, ik weet de namen niet van de hoofdrolspelers.

Ha, hier hij is zelfs op www.imdb.com te vinden(beste film site ter wereld trouwens ;) )
http://www.imdb.com/title/tt0341578/
Tanja Jess zit er ook in, maar die ken je vast ook niet  :lol:
 
Zijn er nog mensen die zin hebben in een belgische mini-serie?
SBS heeft een 10-delig drama op de vrijdagavond uit Belgie, vorige week deel 1. Het is om 10u05 PM tot 11pm, en heet 'Sex trade':

This is a new ten part drama series on the global trade and trafficking of innocent young girls by ruthless gangsters. Each year hundreds of women are taken from their homes and forced into a life of prostitution and sexual slavery and this is the story of ten of them.

Ik had de ondertitels hard nodig in ieder geval :)
 
Nee, de serie op SBS heette : russian dolls
Op ABC heette zo'n zelfde serie(die er echt verdacht veel op leek qua verhaal) Sex trade.
 
[quote author=BlizzardofOz link=topic=3112.msg35913#msg35913 date=1131671841]
Zou graag wel wat andere films willen zien, iets van Alex van Warmerdam ofzo. [/quote]

Jaaaaaaaa! Alex van Warmerdam!!! Heeft er nog iemand in de buurt van BrisVegas een DVD-tje liggen van hem?  :lol:

Samen kijken?  :)
 
[quote author=Syl link=topic=3112.msg35910#msg35910 date=1131669623]
- de zakkenroller (weet niet zeker of dat de titel was maar het is een kinderfilm en gaat over een jongetje die door twee grotere jongens gedwongen wordt om geld te stelen)

dan nog een paar vage films, eentje met Acda (geloof ik, heet 'ie zo??) en het gaat over een soort new breed of Gladiators??

[/quote]

Ik denk dat je "de tasjesdief" bedoelt, met Olivier Tuinier. En die met Thomas Acda was "Lek". Ik heb ze allebei in Nederland gezien.
 
Ik zit in Coober Pedy, Outback SA en via de satelliet ontvang ik hier de Nederlands-talige satelliet zender BVN  http://www.bvn.nl/index.html
.... da's heel vreemd om hier midden in de "middle of F...ing nowhere" Nederlandse programma's te zien.  :-o


Willem
 
Back
Top