Ik ben in het verkeerde land geboren. Emigreren naar Australië maar hoe?

Shir1990

New Member
Hallo iedereen,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Shirley, ik ben 24 en op 7 December 2013 ben ik vertrokken naar Australië om mijn droom waar te maken met een working holiday visa. Rond reizen!!!Vanaf dag 1 ben ik verliefd op dit land en helaas loopt mijn visum binnenkort af. Één ding is zeker, ik wil hier wonen en oud worden. Ik riep toen ik klein was al, ik Ben in het verkeerde land geboren, waarop mijn ouders verbaasd reageerden maar nu aan mijn fotos en videos zien dat het ook echt zo is. Ik heb me nog nooit zo thuis gevoeld. Het is bijna niet te beschrijven in woorden, wat mn hart mij verteld. Nu is de vraag Alleen ..Welke mogenlijkheden zijn er?
Ik werkte thuis in de gehandicapten zorg en weet dat dit een baan is die makkelijk te krijgen is hier. Alleen mijn papieren zijn Nederlands. Bedrijven waren blij met mn cv maar vertelde dat ik toch echt een australisch erkend diploma nodig heb. Dus hoopte ik een online opleiding te kunnen doen in NL. Dit kan helaas niet want ik Moet hier voor in Australië zijn en een visum Hebben van minimaal 2 jaar. Daar naast heb ik Geen familie hier wonen. Ik heb veel Bedrijven en organisaties gebeld maar telkens val ik weer dat stapje terug. Maar opgeven zal ik zeker niet! Ik ga over 10 dagen terug Naar Nederland maar hoop in feb/ maart weer terug te kunnen.(misschien erg snel , maar als er een mogenlijkheid is ...
Waar een wil is , is een weg!
Iemand enige tips??

Alvast heel erg bedankt!

Hoi Shirley,

Eigenlijk hoort jouw post in de rubriek 'even voorstellen', maar dat kan nog wel geregeld worden door de administrator.

Mooi dat je zo enthousiast bent. Voor zover ik weet is er voldoende vraag in dat vakgebied. Zolang je nog daar bent kan ik je alleen maar aanraden zoveel mogelijk contacten te leggen, ergens een voet tussen de deur zien te krijgen.

Gezien je leeftijd ga ik ervan uit dat je een diploma op middelbaar niveau hebt. Onze ervaring is dat dit onvoldoende is om een (independent) visum te krijgen. In dat geval zul je of terug moeten in de schoolbanken voor een hoger niveau, of een andere route proberen. Bijvoorbeeld studeren in Australië.

Het is misschien ook de moeite waard te proberen toch ergens een baan met sponsoring te krijgen. Je kunt je diploma's laten vertalen en erbij vertellen wat je in NL mag doen met je diploma. Wie weet lukt dat. Op afstand (vanuit NL) geloof ik daar niet zo in. Als je kiest voor een studie in Australië, dan mag je ook 20 uur per week betaald werken.

Succes ermee!

Hoi Shirley,

Eigenlijk hoort jouw post in de rubriek 'even voorstellen', maar dat kan nog wel geregeld worden door de administrator.

Mooi dat je zo enthousiast bent. Voor zover ik weet is er voldoende vraag in dat vakgebied. Zolang je nog daar bent kan ik je alleen maar aanraden zoveel mogelijk contacten te leggen, ergens een voet tussen de deur zien te krijgen.

Gezien je leeftijd ga ik ervan uit dat je een diploma op middelbaar niveau hebt. Onze ervaring is dat dit onvoldoende is om een (independent) visum te krijgen. In dat geval zul je of terug moeten in de schoolbanken voor een hoger niveau, of een andere route proberen. Bijvoorbeeld studeren in Australië.

Het is misschien ook de moeite waard te proberen toch ergens een baan met sponsoring te krijgen. Je kunt je diploma's laten vertalen en erbij vertellen wat je in NL mag doen met je diploma. Wie weet lukt dat. Op afstand (vanuit NL) geloof ik daar niet zo in. Als je kiest voor een studie in Australië, dan mag je ook 20 uur per week betaald werken.

Succes ermee!

(Oeps sorry verkeerde rubriek)

Bedankt voor je reactie,

Ik hoop dat een vertaling van mijn diploma genoeg is, er werdt tegen mij gezegd dat ik een cert 3 behaald moet Hebben ,wat waarschijnlijk gelijk is aan mijn mbo diploma. Zoals het er nu uit ziet kan ik enkel op een student visa terug komen. Maar dat geeft niet, het is een optie!

Back