Ik ben Lindsay, maar emigreren is niet simpel voor ons :-(

Lindsay

New Member
Hoi allemaal!

Ik kom me even voorstellen en hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik ben een alleenstaande mama met een dochtertje. Vader is niet ons leven. Ik zelf heb geen grote familie (enkel mijn moeder). Ik wil al heel lang naar Australië verhuizen en ik kom ook in aanmerking voor een visum wegens mijn diploma. Mijn moeder (58 jaar) werkt in het secundair onderwijs (geeft Engels en Nederlands). Ik wil uiteraard niet alleen met mijn dochter naar Australië gaan en wil dus mijn moeder meenemen. Is dit mogelijk? Ik lees overal dat dat vanaf 50 jaar heel moeilijk is! Mijn moeder kan op pensioen gaan en dan krijgt ze haar pensioensuitkering waardoor ze niet afhankelijk is van Australië. Maar ze is ook bereidt om daar te werken als ze dat moet.
Moest ik een partner hebben, dan kon deze gewoon mee met mij, maar mijn moeder meenemen blijkt een hele zware opdracht te zijn...uiteindelijk blijft het toch hetzelfde en gaan er evenveel personen mee!
Weet iemand of hier een achterpoortje is of toch een mogelijkheid om mijn moeder mee te laten gaan?
Alleen naar daar gaan is echt geen optie! Stel dat ik ziek ben, dat ik moet werken,...wie vangt mijn dochter op dan?

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen!

Groetjes,
Lindsay

• Like
Reactions: FOL
Oh nog iets vergeten...maakt het iets uit wanneer ik mijn moeder hier in België 'ten laste' neem? Zou zij dan wel kunnen mee emigreren op mijn visum?

Groetjes

Hallo Lindsay, ik weet alvast dat er een visum bestaat voor ouders die 50 % van hun kinderen in australia hebbn wonen! Er staat op de site wel dat je een dependant relative kan meenemen op een skilled visum maar wat ze daar exact mee bedoelen weet ik niet , misschien kan je best eens polsen bij een emigratieburo die hier echt wel beter op de hoogte van zijn! ikzelf werk met M2A contactpersoon is Rob Breumelhof

Hoi
Ben het met het bovenstaande eens. Ik zat inderdaad aan hetzelfde te denken. Als je moeder alleen is en jij bent haar enige kind zou dat geloof ik wel mogelijk kunnen zijn. Even Rob Breumelhof bellen. Het feit dat zij Lerares is helpt wellicht?
Success

Hallo,

Na heel wat opzoekingswerk en contacten met emigratiebureaus blijkt dat mijn moeder niet in Australië geraakt :-( Ze zou heel veel geld moeten investeren voor een Retirement Visum :s een andere optie is er niet...pfff

groetjes

Hi Lindsay, wat balen zeg! Zou je iets meer van je bevindingen met ons kunnen delen? Want ik had ook de hoop dat ik mijn moeder ooit zou kunnen meenemen.
Alvast bedankt!

• Like
Reactions: FOL
Ja parent visa's is een verhaal apart, mijn man is ook enig zoon, vader is niet meer dus wij wilden graag dat zijn moeder bij ons komt wonen, zij komt uit Bulgarije, wij wilden haar sponsoren, in dit geval, dan heb je twee keuzes, je betaald 50.000 dollar en dan heb je met een jaar een visum, dat geld is gebasseerd op het feit dat zo een ouder nooit enige bijdrage heeft geleverd aan bv ziektekosten, en dan mag je in 1 keer ophoesten als het ware.
Nou dat doen we niet voor een 74 jarige,

Een andere optie is, visum aanvragen en op de wachtlijst gaan staan, zo een 18 jaar, je betaald je visum, en terwijl je 18 jaar wacht heeft de ouder een bridging visa en draag jij alle kosten zoals ziekteverzekering en je neemt haar in huis.
Dat laatste hebben we dus gedaan, mocht het visa komen, (la maar) dan moeten we weer 5000 dollar betalen als borg, na 2 jaar krijg je dat wel terug,(en dan hebben ze meer rechten) het is op zo een leeftijd goedkoper om dan maar op een bridging visa te verblijven, we betalen 100 dollar ziektekosten per maand voor haar, 1200 per jaar, ter vergelijking met die 50.000 dollar kunnen we dus 41 jaar vooruit, ze is 74 :) dus lekker bridgen. Er lopen duizenden oudjes in oz rond op een bridging visa, wat daar de lol van is snap ik niet zo, je bent hier op een skilled visa gekomen, ze hebben je dus nodig, maar je moeder motten ze niet, we betalen wel belasting, net als alle andere aussies die voor hun moeder zorgen, vind dat niet zo een mooi trekkie van oz, maar goed, not too bad

Dus als je zo'n parent visa aanvraagt, mag de betreffende parent meteen op een bridging visa naar Australië komen. Moet dan bij jou in huis wonen en jij moet alles betalen voor ze? Bij jullie niet van toepassing, maar zou ze mogen werken? Of gaat dan het sponsorverhaal niet meer op?

Back