ik ben sharon en dit zijn mijn plannen!

shazza2581

New Member
Hallo iedereen, kwam op deze site terrecht en heb nu al zo lang de wens down under te gaan maar mis hier en daar nog steeds informatie.
ik ben 26 jaar en heb 1 jaar gereist in dit waanzinnige land en het heeft me direct gegrepen, na jaren over de rest van de wereld gereist te hebben wil ik mijn droom waar maken. Ik wil alleen naar australie emigreren!
Graag wil ik aan de kust wonen want ik surf en daarnaast werk ik nu als persoonlijk begeleidster op een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke handicap. In Australie wil ik graag werkzaam blijven in de gezondheidszorg!
ik heb de opleiding MBO activiteitenbegeleiding / spw afgerond en zit met de vraag of ik nog een HBO sph studie zal gaan volgen.
Ik wil er dus alles aan doen om in dit uitgstrekte land met al zijn schoonheden te mogen wonen en werken.
hopenlijk met het aanmelden bij xpdite.net wat overigens mijn eerste keer is op een webforum zou ik graag mijn informatie willen verbreden mbt emigreren ect en heb ik al gezien dat er zoveeeeel meer mensen zijn die mij kunnen helpen.
tot mails
gr
sharon

hallo sharon,

welkom op het forum en succes met alles. weet je al waar je je wilt vestigen.

groetjes lisette

Hoi,
dit is de eerste keer op een forum is nog een beetje uitzoeken hoe ik alles moet doen.
ja ik heb wel een idee, ik dacht zelf byron bay, noosa heads ben nog een beetje zoekende. Ik zoek ook een beetje waar er voldoende werk is voor de sector waarin ik werkzaam ben (gezondheidszorg).
bedankt voor je mail
sharon

Hey Sharon :)

Heb je al gecheckt of er zulke instellingen rond Byron Bay en Noosa zijn? Het zijn beide pure vakantie-oorden (ik zou kunnen Googlen, maar mogelijk weet joe het allang).

Ireen :)

Hoi Sharon,

Welkom op het forum en succes met je plannen.

Heb je al gekeken of jouw beroep voorkomt in de MODL. Ik kan me niet herinneren dat deze er tussen staat. Een vervolg studie (HBO) in deze richting is dan misschien ook niet relevant. Wellicht is het de overweging en de investering waard om een studie in Australie te gaan doen. Iets als Nursing ofzo, die staat namelijk wel op de MODL en dan heb je gelijk je Ozzie registration te pakken. Hoef je ook niet meer door de molen van je nederlandse papieren geregistreerd te krijgen.
Op en studentenvisum mag je ook werken, dus dan kan je ook een deel van je studie financieren.

Groet

Sander

Hai Sharon,

Ook welkom. Ik onderschrijf het advies om eventueel in Australie verder te studeren. Met HBO-SPH wordt je in Australie welfare worker (geen social worker = minder salaris, minder kans op werk). Als je hier al verder wilt, mik op psychiatrisch verpleegkundige ofzo, daar zijn overal ter wereld tekorten in, en ook Down Under.
Een shortcut kan zijn om een 'trade' aan te leren dat hier op de lijst staat. Vaak zijn dat relatief korte opleidingen en dan ben je heel snel Australie in (soms met werk sponsoring). Wat je dan doet als je daar bent moet je dan zelf weten.
In en om Byron Bay wonen veel spirituele en creatieve mensen met vaak ook vrij veel geld. Banen in de
gezondheidszorg zijn zo weg, vergeven aan de locals (lees aanhang, partners van 'rijke' mensen die er wat werk bij doen). Naar ik zelf ervaren heb met solliciteren en ook een vriendin van mij die daar gewoond heeft (Australische) is het vrij lastig om in deze sector aan de slag te raken.
Ongetwijfeld maakt het lezen op dit forum voor jou helderder welke kant je op wilt/gaat... succes ermee.

Groet,
Fae

PS Je werkt toch niet toevallig bij Cordaan he?

[quote author=Hansie link=topic=8168.msg107311#msg107311 date=1199782279]
lees ook de thread van Femke http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5453.0even, ik zie wellicht enige overeenkomst met jullie werkervaring/beroep
[/quote]

Daar dacht ik idd ook aan... wel slim om die inderdaad even goed door te lezen ivm eventueel benodigde werkervaring en teleurstellingen te voorkomen :S

Ik zou natuurlijk ook eventueel een baantje daar kunnen zoeken die opleidingen aanbieden naast het werkveld. Of is dat een gek idee?
Studeren in australie is heel erg duur, en om nog 5 jaar hier de verpleegkundige hbo opleiding te doen heb ik eigenlijk gezegd niet zon zin in.

nou ik ben erachter, mijn beroep valt onder occupational therapist dit staat op de tekort lijst ander kan ik ook nog doorgaan voor social worker. heb inmiddels een goede kansbeoordeling gemaakt en Rob (move2australie) gaat me woensdag bellen om deze te bespreken.
toch best wel een beetje spannend.
Mocht het positief bevonden worden dan ga ik ervoor! anders overschakelen naar plan B
heb mijn vrienden in NSW gesproken en heb een huis en adres in Bilpin blue mountains, van daar uit wil ik gaan kijken waar ik werk en een huis kan vinden. zou graag tegen de grens van NSW en QLD willen gaan wonen en dan het liefst aan de kust.
maar heb nog een lange weg te gaan........
Ben in ieder geval al aan het oefenen voor de ielts test.

Hoi Sharon,

Welkom en heel veel succes, het kan af en toe moeilijk lijken maar ik ben er van overtuigt - geloof je in je droom, dan kan je hem waar maken!

Groetjes,
Dana  :smile:

Hoi Sharon,
Je geeft aan dat je Occupational Therapist bent....nu wil ik je niet ontmoedigen, maar als je MDGO-SPW hebt, dan ben je geen OT.
Een OT is een therapeut waar je bijv naar toe gaat als je herstellende bent van een handoperatie. Dit is alleen een voorbeeld en ze zijn in verschillende werkvelden werkzaam, maar helaas moet je daar iets meer qualificaties voor hebben dan een SPW diploma  :-(
succes, groetjes

Back