Ik heb een Visum!

TheoJoost

New Member
Beste mensen,

Gisteren kreeg ik telefoon uit Australie.... Marijke van Move2Australia belde mij om me te vertellen dat ik mijn visum gekregen heb!
Ik had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen aangezien ik een van de 23 sep slachtoffers was.
Maar dat Move2Australia het zo snel voor elkaar zou krijgen had ik niet verwacht!
Gisteren heb ik dan ook een dag verdoofd en verdwaasd rondgelopen, ik kon het gewoon niet geloven.
Maar vanmorgen werd ik wakker en besefte ik dat het waar was, dankzij Move2Australia is het me toch gelukt!
Van deze kant nogmaals, DANK, DANK, DANK!

Wat ik nu aan jullie mede forum leden wilde vragen is hoe nu verder?
Is er iemand die mij kan vertellen wat me in Berlijn te wachten staat?
Weet iemand een hotel dicht in de buurt van de ambassade?
Wat zijn de kosten die ik nog ga maken voor mijn visum?
kortom graag had ik alles willen weten wat nu nog van belang is.

Ik hoop van jullie te horen!

Met vriendelijke groet,

Theo Joost

Gefelicteerd man!

Strikt formeel gezien hoef je niet eens naar Berlijn voor dat papiertje in je paspoort: Je staat nu digitaal in het "systeem" van australie dat je een visum hebt. MAAR ze raden het wel aan om een sticker te laten zetten, zodat je direct kan aantonen dat je inderdaad een visum hebt (met name handig met het regelen van de eerste zaken in australie heb ik me laten vertellen...)
Je kan naar Berlijn gaan voor het verkrijgen van je sticker, maar je kan ook je paspoort per post naar Berlijn sturen. Hier is ook al eerder een topic over geweest op het forum.

Dit zijn volgens mij nog de enige kosten die je hebt voor je visum.

Kijk anders even verder op de site van de Australische Ambassade in Berlijn voor meer info:
http://www.germany.embassy.gov.au/beln/home

Groeten,

Leon en Chantal

Wat ik nu aan jullie mede forum leden wilde vragen is hoe nu verder?
Is er iemand die mij kan vertellen wat me in Berlijn te wachten staat?
Weet iemand een hotel dicht in de buurt van de ambassade?
Wat zijn de kosten die ik nog ga maken voor mijn visum?

Allereerst gefeliciteerd met je visum!! Wij hebben dat telefoontje vorig jaar gekregen en dat is een goed gevoel he :smile:

Hier een goed hotel, en niet erg duur ( geboekt via booking.com ) en heel dichtbij de ambassade :http://www.spittelmarkt-berlin.bestwestern.de/
Aan te raden is om meteen bij openingstijd bij de ambassade te zijn ( ik meen 9.00 ) want dan ben je snel aan de beurt en hoef je geen eens een afspraak te maken. Je neemt je grant letter mee en je paspoort, thats it! Kost niks meer. Ja, je weekendje Berlijn..... :p

Verder zijn we ook nog bezig om alles op een rij te zetten wat er allemaal geregeld moet worden, maar dat is voor iedereen anders. Wat neem je mee, hoe gaan je spullen mee, wanneer ga je, wat nog allemaal te regelen etc etc....

Succes :up:

Wow, van harte gefeliciteerd!!!! Wat een geweldig gevoel he...geniet ervan!!! Nu snel die sticker halen...Ik kopieer even uit een vorige post van ons over hoe wij dat hebben gedaan:
- contact opgenomen met de Australische ambassade in Berlijn om een afspraak te maken. Tip: niet doen, maar ga daar gewoon 's ochtends langs, je hebt echt geen afspraak nodig en het bespaart je ongeveer 50,- aan telefonische wachttijden om die afspraak te maken
- met oa die uitnodiging (per mail verstuurd) EN de visa grant letter EN de paspoorten uiteraard naar Berlijn gegaan, is maar een uurtje met het vliegtuig
- in hotel Park Plaza Wallstreet gelogeerd, fantastisch hotel (met mooie aanbiedingen nu) en op nog geen 100 meter afstand vd ambassade (hotel zit op de Wallstrabe 23-24 en ambassade op 76-79)
- meteen ff wat toeristische rekpleisters afgevinkt; echt een indrukwekkende stad Berlijn!

Is toen zo verlopen:
Om 10.00 uur een afspraak om de visa evidence op te halen (het is een evidence!). Moesten er een kwartier van te voren zijn, vrij uitvoerige security check en punktlich zoals dat alleen in Duitsland is (ook al is het de australische ambassade) werden we om 0945 uur opgeroepen in de wachtkamer...paspoorten en grant letter overhandigd....baliemedewerker grapte nog: 'That will take about two hours, hahhahha' (met Duits accent) en precies een kwartier later werden we weer opgeroepen om de paspoorten met stickers overhandigd te krijgen en werd ons een nice trip toegewenst. Al met al heeft het dus precies 15 min geduurd!

Dat is alles dus. Ik neem aan dat je naar Adelaide gaat? Weet je wanneer? Heb je al tickets? Ook daar is al eea over gepost, let vooral op als je tussenstop in Singapore langer is dan 24 uur, dit ivm de bagage. Inscannen van je visa sticker en paspoort ook handig, heb je nog vaak nodig. Als je OAA wilt hebben en een Meet en greet service moet je dat ook snel al regelen. M&G kan altijd, OAA is niet gegarandeerd. In ons geval (wij vertrokken half okt) was het niet beschikbaar en hebben we een maand een gemeubileerd appt gehuurd (zie draadje Dolphinity apartments). Qua kosten gaat het er in de eerste weken echt met bakken uit, spaar dus zoveel mogelijk ;)
Als je verder tips nodig hebt, laat het ff weten....wij zitten er nu bijna drie maanden. En oja, tis echt WAANZINNIG!!!
Check hier nog even voor superhandige wetenswaardigheden over Adelaide: http://www.pomsinadelaide.com/forum/showthread.php?t=13294

Heel veel succes met de voorbereidingen!!

Back