ik heb gezien dat..

ayngael

New Member
veel mensen zich irriteren aan dubbele topics of vragen die al langs zijn gekomen...

Ik ben een leek qua migratie en ik vind het heel erg vervelend dat er vragen worden beantwoord met kijk maar onder search... Ik kom misschien een jaar later op dit forum en alles is dus nieuw

Ik vind dat een forum er is om je te helpen.... soms kan ik er allemaal niet meer uitkomen en ben ik HEEL erg blij met een antwoord op mn vraag...

zo dat wou ik even zeggen  :up:

kizzz ayngael

Heyyyyyyyy da's nou jammer  :-(

O.k. stel je vraag dan zoek ik voor je en stuur je de links.

We zijn er om elkaar te helpen :wink:

[quote author=ayngael link=topic=5183.msg65429#msg65429 date=1152804371]
ik vind het heel erg vervelend dat er vragen worden beantwoord met kijk maar onder search...
[/quote]

@ayngael

Daar geef ik je gelijk in!
Dat gevoel had ik in het begin ook , vond ik nogal frusti ,
maar............... ik ben effectief de search gaan gebruiken en dan valt het wel mee ,
je leert de forummertjes vanzelf wel kennen , en je zult merken dat deze je met plezier willen helpen.

Sterkte

Groetjes Johan

Yep, tuurlijk willen we je helpen .... maar het is vaak handig om die vorige draadjes ook door te lezen, daarom geven we die ook op. Maar voor hulp ben je hier aan het juiste adres, dus no worries  :wink:

Sara

Ik denk dat  Ayngael (yee hoe kom je op zo'n naam) bedoelt dat een link geven niet erg is alleen als je zegt neem de search knop en zoek het zelf maar op.....

ja, beetje lomp maar goed bedoeld......

Heb je nog meer vragen Ayngael dan kun je altijd...........de search knop gebruiken......kidding :-D

Gewoon blijven vragen er zijn altijd wel mensen die je wel direct antwoord kunnen geven.
Iedereen die op deze site is is ook bij het begin begonnen en hebben allemaal moeten zoeken en vragen gesteld.........

:up: :up:

jack :evil:

Ik vind dat Ayngael hier wel gelijk in heeft. Als iemand een vraag stelt die al eens eerder is gesteld (en beantwoord) is het zo'n domper als er wordt gereageerd met "gebruik de zoekfunctie eens" en verder niets. Op zich is het goed dat iedereen op de zoekfunctie wordt gewezen (want er is al een heleboel over sommige onderwerpen gesproken) maar als je net nieuw bent kan het een groot verschil maken als er ook een aantal links naar andere (actuele) topics wordt gegeven.

Hi Ayngael

Misschien een tipje....eerst even een beetje snuffelen via de Search Button dan heb je alvast wat algemene info. te pakken. Met die info. kun je dan een of meerdere gerichte vragen stellen. Je zult zien dat je dan al snel meer antwoorden krijgt. Het is inderdaad wel heel lauw als je alleen naar de Search functie wordt doorverwezen zonder enige link, kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt :)

Maar er worden soms ook wel heel simplistische vragen gestelt hier hoor.........zo van "waar moet ik me gaan vestigen"  :) right.......en iedere keer het wiel opnieuw uitvinden is ook niet nodig.

Groetjes
Syl

P.s hoop dat je veel bruikbaars tegen komt hier :up:

ikke heb ook een mening  :lol:

ik vind dat mensen die nieuw op het forum zijn en een topic beginnen waar al uit den treuren over is gekletst dat gewoon zouden moeten kunnen doen zonder dat er meteen slotjes of wat dan ook op worden gezet. Nieuwere gebruikers hebben dan ook de kans om zich er ziek over te lullen en zich daarbij kostelijk te vermaken net zoals wij dat al eerder hebben gedaan en oudere forummers die nog steeds ziek zijn van al die herkauwde onderwerpen kunnen heel eenvoudig besluiten om eens niet door zo'n onderwerp heen te lezen.

Of is er misschien beperkte ruimte op de servers? Want dat maakt het natuurlijk een beetje anders.

doeidoei!

Ik ben het wel eens met amoz.

Ik loop hier al een poos rond en heb veel onderwerpen al gehad. Dus als ik zie dat dat onderwerp weer naar voren komt, kijk ik gewoon niet of blader er gewoon door om te kijken of ik evt wat advies kan geven. Het gaat hier allemaal om keuzes.

Dus laat ze lekker posten, maar als ze zelf ook maar een beetje op onderzoek gaan. Want het is wel vervelend als iemand vragen gaat stellen terwijl hij nog helemaal niks op dit forum heeft gelezen.

XXX Tanne

Voordat mensen een topic openen op het forum is het handig om eerst even te kijken of er over dat desbetreffende onderwerp al iets is geschreven. Mensen die in een reply antwoord geven met kijk eens onder de zoek functie, bedoelen het goed, omdat je via de zoek functie heel vaak een antwoord kan vinden op je vraag. Tuurlijk is het idd wel zo dat waneer iemand er een aantal links bij zet in hun reply, je iemand enorm op weg kan helpen. Het feit dat wij als moderators sommige topics op slot doen of topics mergen met al bestaande topics, is alleen maar om de informatie over onderwerpen zoveel mogelijk bij elkaar te houden. Doe je dit niet dan heb je een hoop informatie over één onderwerp verdeeld in misschien wel 10 verschillende topics. Dat zal het iig zeker niet makkelijker maken om de juiste info te vinden die je nodig hebt, en wordt het daardoor een rommeltje op het forum.

Cheers Sander :up:

Bedankt voor jullie antwoorden!!

Ik bedoel idd de berichtjes met alleen het zinnetje "bekijk de onderwerpen onder de searchknop eens"
dat helpt mij vaak niet echt op weg naar een specifiek antwoord.

@ Jack: Het is een verbastering van Angel  :-D

thnx thnx

kizzz ayngael

He Angel,

Kunnen we je helpen dan doen we ons best,

Kun je het niet vinden onder de search knop of zoek het gewoon niet op te zoeken met behulp van de search knop .....gewoon vragen.

Wij geven wel antwoord.... :up:
Wat voor een antwoord...... :? :evil: :evil:

Als het al 100 keer voorgekomen is dan gooien ze er wel een slotje op.

Jack :evil:

Ja dit merkte ik in het begin ook heel sterk!
je bent dan nog echt zoekende en heel enthousiast en dan krijg je te lezen dat je maar moet gaan searchen haha
terwijl je van een forum juist verwacht er met andere over te kunnen kletsen ook met nieuwe mensen..
Soms lees ik een oud berichie en dan gooi ik hem dus weer omhoog...maar om nou eerst een boel draadjes te lezen voor 1 antwoord ben ik vaak langer bezig dan dat ik het ff vraag!
dus kan het van 2 kanten wel begrijpen maar het blijft toch ook een beetje een forum en niet alleen een search forum dacht ik zo ;)
groetjes

[quote author=Krakertjes link=topic=5183.msg65632#msg65632 date=1152973347]
het blijft toch ook een beetje een forum en niet alleen een search forum dacht ik zo ;)
groetjes[/quote]

That's right, engeltje :up:

Jack :evil:

Gelukkig is het onderwerp ter sprake gekomen!

Ik zei van de week nog tegen Rob dat er bijna niets nieuws meer langs kwam en dat ik die doorverwijzingen naar de 'search button' wel een erge domper vindt op iemand zijn enthousiasme.

Van onszelf kan ik me nog zo goed herinneren dat dit forum aan het begin van onze plannen zo'n uitkomst is geweest. Buiten dat er veel info vandaan kwam was het zeer zeker ook een sociaal gebeuren. En ik denk dat de nieuwkomers dit wel een beetje missen met de doorverwijzingen. Het is gewoon minder gezellig.

Mits het geen bezwaar voor de server is, en de moderators het nog overzichtelijk kunnen herbergen lijkt me de oplossing van Amoz en Cajendra perfect. En wil je niet reageren dan doe je dat gewoon niet!

Hgr, Jeanine

@ayngael

Voor het geval je het nog niet wist,
het is je nu wel gelukt om een nieuw topic te plaatsen dat
A;  niet is gemerged.
b ; waar geen slot op zit.
C ; je geen "leeg "antwoord heb gekregen , van zoek de search maar ff op .

Dus , positief blijven denken ,
Je hebt nu al een stap in de goeie  :up:  richting gezet.
(Het sleutelwoord zit hen in de originaliteit, dat lukt je wel.)

Ga vooral zo door   :up:  :evil:   :up:

Groetjes Johan

Back