Ik heb mijn visum! :) :)

sproetje

Member
Afgelopen vrijdag heb ik mijn interview gehad in Berlijn,bij Anke Gerick.
Het gesprek verliep heel goed,in een ontspannen sfeer,ze heeft zoals Ellen al zei een flink gevoel voor humor.
Alleen toen kwam het probleem van mijn medical,meteen toen ze dat zag zei ze al dat het naar Australie gestuurd zou moeten worden omdat er een " B" op mijn formulier stond.
Ik was hier al bang voor omdat ik in 2001 borstkanker heb gehad,en dat dus vermeld moest worden door de paneldokter.
Ook al gaat het prima met me,ik heb wel meteen mijn arts uit het AvL een brief laten schrijven,als extra ondersteuning en bewijs,voordat ik mijn medical had in oktober.
Anke verwachtte dat het wel goed zou komen " but you never know" zei ze.
Ze zou het doorfaxen naar Australie en me maandag bellen tussen 9 en 12.
En om 9.50 belde ze om me te zeggen dat alles ok was en ik mijn visum heb!  :) :) :) :)
Ik moet straks gaan werken,maar ik denk dat het een hele gezellige avonddienst gaat worden!  :up:
Binnenkort weer bij Jay in Perth  :) :)

Groetjes,
Lieke

Gefeliciteerd Lieke.

Jij staat toch op de foto bij Marina en Linda als ik me niet vergis!

En wanneer vlieg jij richting Perth........ook gelijk met Marina?

Bert

:dance:  :congrats: joh, weet je al wanneer je het visum in je paspoort krijgt?

Ik wens je in iedergeval heel veel plezier op weg naar je nieuw homeland en een fijn samenzijn met Jay... :up:

Groeten,
Koen

Ook namens mij nogmaals gefeliciteerd. Ik ben dubbel blij voor je! Vooral omdat je al zolang hebt moeten wachten en zeker ook al genoeg hebt meegemaakt!
Echt super en tot gauw in Perth!!!!

:dance: :congrats: :happysun: :happysun:

(ik stuur je even een pm met mijn nieuwe adres!)

Groetjes,
Marina

GEFELICITEERD. :up: :up: :up: :up: :up:

ik heb je net ook al ff aan de lijn gehad, maar dacht stuur ook nog ff een berichtje, heb je wat te lezen als je uit je nachtdienst komt.

groetjes lin
:-D :-D :-D :-D

Hé Lieke,

Ook van ons een hartelijke felicitatie.
We hopen je "wel en wee" te mogen volgen!!

Rene

Dank jullie wel voor de leuke reacties  :)
Gister een super avonddienst gehad,lots of big hugs van collega's.
Ze zijn nu al aan het bedenken wat voor iets ze gaan verzinnen voor 1 van mijn laatste dagen op de afdeling,volgens mij gaan ze me in 1 of ander pak hijsen en moet ik opdrachten uit gaan voeren (ik ben zelf ook altijd te porren geweest om te helpen met " afscheidsideetjes" wanneer collega's weggingen  :evil:,dus ik denk dat ze me heel erg terug gaan pakken  :-D  )

@ Bert,ja,dat ben ik op de foto met Marina en Lin,gemaakt vlak voordat Marina haar sticker kreeg  :up:
Ik ga eind februari vliegen naar Perth,moet januari nog uitwerken en ik heb nog wat laatste controles in het ziekenhuis in februari.

@Koen,ik moet mijn paspoort nu per post gaan opsturen naar Anke in Berlijn.
Aangetekend durf ik niet goed,ik ben bang dat het kwijtraakt in de post,dus ik wil het per koerier gaan doen,maar die werken lekker mee ( NOT!)
Omdat ik geen vast klant ben bij UPS of DHL kan ik niet voor de kosten betalen wanneer mijn paspoort hier weer arriveert.
Ze moeten dat in Berlijn ter plekke betalen voordat ze het terugstuurt,dus ik mag geld meesturen,maar ze wisten geen bedrag te noemen,handig!  :x
FedEx doet het tegenwoordig alleen nog maar van Ambassade naar Ambassade,dus dan moet ik eerst zelf naar Den Haag en komen ze het daar ophalen  :?
Handigste lijkt me nu dat ik Anke autoriseer dat ze het van mijn creditcard afschrijft,maar ik wil wel dat ze dat van te voren weet,anders loopt het straks daar in de soep denk ik.
Zij was namelijk degene die zei dat ze het gewoon terug konden sturen en ik dan hier kan betalen.
Ik heb haar gemaild,nu maar hopen dat ze snel terugmailt.
Ik wil ook zsm die mooie sticker kunnen koesteren!  :lol: :lol:

He Lieke, Gefeliciteerd!!!!!!!  :lol:

Zei ik het niet?  :-D

Veel plezier met alle voorbereidingen en de aankomst!!

groetjes

Simone

Nou Meid ik hoop dat het snel rond is voor je. Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar je paspoort op wilt sturen maar ja, dat stikkertje is ook wel heel leuk om te hebben is't niet?!

In iedergeval sterkte en ik hoop je in Januari mee te kunnen delen dat ik hem ook heb.... :-D

Groeten,
Koen

Gefeliciteerd!!!

Ik heb mijn verzoek voor een visum vandaag op de post gedaan. Duimen maar!

Hoi Lieke!!

Ook van mij  :congrats:  met je visum!!  Misschien met een beetje uitstel, maar uiteindelijk heb je hem!!
Super!!

Monique

Visum is onderweg terug,yeehaa!   :) :)
Volgens Anke hebben ze een arrangement met UPS,en hoefde ik alleen maar een briefje mee te sturen waarin ik haar autoriseer om het ook terug te sturen naar mij via UPS.
Zo gezegd zo gedaan,dinsdag stond UPS aan mijn deur,woensdag om 9.30 werd het in Berlijn bezorgd en vandaag ( uhm,gister,het is al vrijdag nu,net terug van een avonddienst)mailde ze me om te zeggen dat ze het die middag terug zou sturen naar me.
Erg fijn dat ze dat even heeft laten weten,ik weet nu dat ik morgen bij de voordeur ga zitten om de UPS bus een warm welkom te geven  :wink: :-D
Ik wil ook morgen mijn vlucht gaan boeken.
De verkoop van mijn inboedel gaat langzaam door,morgen komen ze de eethoek ophalen,helemaal vanuit Belgie!
Ik ben maar briefjes in de supermarkt op gaan hangen,een aantal spullen staan al op marktplaats en via via gaat het ook rond dat ik alles aan het verkopen ben.
Ik hoop alles binnen een paar weken kwijt te zijn,want komende week wil ik mijn huis opzeggen,zodat ik er in januari uit kan.
@ Koen, tuurlijk kun jij me in januari vertellen dat jullie het visum hebben,jullie zijn al zo lang bij elkaar en Katrina woont al eventjes hier,dat komt helemaal in orde!
Het klopt echt dat het gesprek meevalt,ze had bij mij bijna helemaal geen bewijs nodig,alleen de NIM,wat foto's en van Skype en de email van ieder maar 2 printjes.
Als ik zelf de stat decs niet genoemd had,had ze er niet om gevraagd,verklaringen van ons had ze niet nodig,geen pro forma,geen brief van Jay hoe hij mij gaat sponsoren,en ik heb ook geen brieven/kaarten/vliegtickets/bewijs van aankoop van mijn trouwring ( die heeft Jay klaar liggen voor wanneer ik aankom,ik ben zooooo benieuwd! :)  ) hoeven laten zien.
Sterker nog,die map is niet eens open geweest  :wink:
Nu weet ik dat jullie voor een defacto gaan,maar dan nog,als je die bewijzen levert waar ze aan de telefoon om vroeg dan komt het echt prima in orde!
@Joep,het kan inderdaad lang duren voordat je je visum hebt wanneer je het opstuurt,wij hoorden 4-10 maanden,dus de keuze was snel gemaakt dat ik zelf naar Berlijn zou gaan.
Ik hoop dat jullie toch snel iets horen!
@ Simone en Monique,ik had er na het interview ook wel een goed gevoel over,maar je weet natuurlijk nooit omdat ik straks wel onder controle moet blijven in Perth,en als ze daarover zouden vallen dan had het nog best een probleem kunnen worden.
Maar gelukkig was dat niet het geval!  :up:
@Marina, lijkt me echt heel gezellig om elkaar straks daar ook te zien,en bedankt voor de uitnodiging om te komen eten,we'll be there!   :)
@ Lin,over een tijd ben jij daar ook!  :)
Maar ik zie je in ieder geval nog op Marina's bruiloft  :up:

Yep Lieke,
t wordt 1 grote nederlands "bende" bij Marina's bruiloft.
Goed zeg dat alles zo soepel verloopt, t begint nu voor mij ook op te schieten, volgende week naar perth op vakantie, en dan als ik terugkom maar 6 daagjes en dan naar Berlijn, ieeeeeeeeeeeeeek.

groetjes lin

Hoi Lin,
Bij jou komt dat ook helemaal in orde,maar ik snap dat je nerveus bent,dat was ik ook heel erg.
Maar het gesprek valt echt heel erg mee,gewoon eerlijk je verhaal vertellen,meer kun je niet doen,en het komt echt in orde hoor!  :up:
Mijn paspoort is weer veilig gearriveerd gister,om 11.00 stond UPS aan de deur en kon ik mijn sticker eindelijk zien!  :) :)
Heel snel dus,dinsdag vanaf hier naar Berlijn,en vrijdag weer terug,super!
Het is wel duur,maar ik durfde het niet per aangetekende post.
Ik heb mijn vlucht geboekt,ik vertrek op 2 maart om 11.15 met Singapore Airlines.
Mooie aanbieding van 743 all incl bij vliegtarieven.nl  :)
Er was ook een aanbieding bij traveldeals voor 602 ( excl) met Emirates,maar daar kan ik geen extra bagage meenemen zoals wel kan bij Singapore Airlines,en nu hoef ik maar 1 keer over te stappen  :wink:
De andere 3 keren ben ik via traveldeals met Qantas gevlogen,maar daar waren nu niet echt mooie aanbiedingen van.
De datum van mijn weerzien met Jay staat dus nu vast!  :) :) :) :)

Van harte gefeliciteerd Lieke!!  :up:

Zoals ik al zei: alle mooie dames vertrekken naar Oz, het wordt tijd om de bakens te verzetten!

Bart

Back