ik hier, zij daar

tintor

New Member
Vorige week helaas weer teruggekomen naar NL, en dus noodgewongen weer terug naar MSN en bellen voor wat betreft onze relatie.
Ik zou graag in de loop van 2006 permanent in Aus gaan wonen. Op dit moment heb ik nog niets 'officieel' geregeld en vraag me ook een beetje af waar te beginnen.

Ik heb mijn vriendin leren kennen via internet en heb haar voor het eerst daadwerkelijk ontmoet in mei 2002. Zij is alleenstaande moeder van 4 kinderen, maar nog niet officieel gescheiden. Ze heeft zelfstandig werk en een normaal inkomen en daarnaast nog family allowance. Haar ex betaalt ook nog een bedrag child support.

Ik ben intussen al 6 keer op en neer geweest maar nooit langer dan 1 maand aan een stuk daar. Zij is 1 keer bij mij in Nederland geweest voor 2 weken.

Wat ik mij in eerste instantie afvraag is of ik een aanvraag zou kunnen doen gebaseerd op een de facto relatie, omdat ik namelijk niet letterlijk 'samenwoon' met haar. Wie heeft tips voor mij ??

alvast bedankt.

Het is een tijdje geleden dat ik mij met visums bezig hield, dus ik weet het niet zeker.
Je zou de lijst op http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309.html moeten bekijken.

En anders kun je sowieso for de fiance visum gaan, dan moet je wel binnen 9 maand trouwen(na aankomst in Oz).

Succes :)

Simone

Ik denk inderdaad dat jullie meer kans maken als je gaat voor een prospected marriage visum.
Mijn verhaal is een beetje hetzelfde als die van jou. Iemand leren kennen via het internet, alleen had hij wel de mogelijkheid om hier naartoe te komen. Inmiddels heeft hij verblijfs en werkvergunning voor 5 jaar, maar nog steeds geen werk. Dus na anderhalf jaar is hij weer teruggegaan naar Sydney, waar hij meteen weer aan de slag kon.
Nu is het dus mijn beurt en zijn we druk doende om voor mij en mijn dochter een visum te krijgen. Omdat wij dus anderhalf jaar hebben samengewoond gaan wij voor een de-facto visum, maar mocht dat onverhoopt niet goed uitpakken dan wordt de tweede aanvraag prospected marriage. Dan hoef je alleen maar aan te tonen dat je elkaar daadwerkelijk hebt ontmoet, maar hoef je niet eerder met elkaar samengewoond te hebben. SUCCES!!!

Even een hart onder de riem.
Ik voel met je mee. Het valt niet mee dat bellen enz.
Zo ver uit elkaar. Elke dag is er een te veel!
Wij gaan op prospective marriage visa.....

Succes en sterkte
Medelotgenoot
Marina

Hoi,

Ik weet ook precies hoe je je moet voelen. Ook ik heb mijn liefde gevonden via internet. Toen we elkaar voor de eerste keer zagen op de cam, heb ik meteen een touristvisa aangevraagd, ticket geboekt en twee weken later zat ik in het vliegtuig naar Australie.
Helaas weer terug moeten keren, om inderdaad hier het een en ander te regelen. Ga eind van de maand naar Berlijn, we trouwen volgend jaar juni.
Heel veel geluk en hou je taai... Ik ga begin december voorgoed naar hem toe...
Groetjes Ellen

Ik weet natuurlijk niet precies hoe je je voelt maar kan me er zeker wat bij voorstellen. San en ik (M5 en Lin) gaan over 3 weken ook voor een paar weken uit elkaar, hij hier ik daar. Is moeilijk.....

Heel veel succes met behalen van je visum en vooral veel sterkte de komende tijd!!!

Groetjes Lin

Waar een wil is een weg, en niet alle wegen leiden naar Rome. Er zijn ook wegen naar Oz.

Bij deze VEEL sux6 met alle te bewandelen wegen.

REne

Back