Ik hoor iedereen over Skype, maar wie werkt met Google Talk?

landmiles

New Member
Ik heb een heleboel mensen hier horen praten over (praten over) Skype, maar maar heel weinig over Google Talk! Het zal wel weer zo'n verhaal zijn als Firefox, het is beter dan InternetExplorer en voldoet beter aan de standaards maar iedereen gebruikt die Explorer al... op zich geen gekke reden. Ik heb GoogleTalk nu draaien, maar er staan nauwelijks contacts in! (kan ook zijn dat ik niet zoveel vrienden heb :) ) Is er nog iemand die ik blij kan maken met een 'exclusieve' uitnodiging voor een GMail-account? Ik heb nog wel een paar invitations over...
 
Ben gaan skypen (ipv MSN) omdat dat tenminste geen ruzie kreeg met m'n firewall/NAT-router. Nu is het een druk op de knop en je hebt verbinding, met MSN was de succesrate ca 15% (net als Windows...?). Ik zie overigens dat GoogleTalk het ook zegt te ondersteunen.

Heb even zitten kijken maar een belangrijk voordeel van Skype is (in de huidige 2.0 Beta) dat er fullscreen video zit, ik geloof dat Google dat niet heeft. En ik heb geen zin om direct weer te verkassen naar een andere IM omdat ik dan weer het thuisfront ook de boel moet laten installeren en aan de gang zien te krijgen.  De geluidskwaliteit (zeker als de video uitstaat) is in Skype echt supergoed, niet te vergelijken met een telefoon zo helder en geen vertraging.

En een uitnoding is erg aardig, maar sinds een maand ofzo kun je in Australie nu ook een gmail-account aanvragen (met wachtwoord via GSM enzo).
 
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden  :-D
Skype werkt erg goed naar mijn mening. Nu al een paar keer geskypt met Australie en dat gaat heel goed :)

En wat betreft die gmail uitnodiging... Ik mag er ook nog 100 versturen ;)
 
Tja....leuke discussie...

Skype vs. GoogleTalk..

Skype was de eerste en daarmee hebben vele miljoenen een account aangemaakt bij Skype. Wat echter het nadeel is van Skype, is dat het door hun gebruikte protocol geen standaard is. Dit zal echter alleen sommige mensen in de software-industrie wat kunnen schelen en dan denk ik ook nog voornamelijk de OpenSource aanhangers....

Ik heb een tijdje GoogleTalk op mijn computer gehad, maar toen ik meer dan 40 personen bij Skype had en maar 4 bij GoogleTalk (die ook nog eens Skype hadden) heb ik het programma maar weer verwijderd. Wanneer er een koppeling komt tussen het GoogleTalk protocol en Skype (zodat je met GoogleTalk ook Skype gebruikers kan bereiken), ben ik een van de eerste die over gaat stappen
 
Zoals zovelen. Ik herinner me nog (vaag) een videosysteem... ;-)

Ik ben ook een open source-supporter, en daarom eigenlijk al meteen gecharmeerd van GT. Ik zou ook Linux draaien als ik wat meer verstand van computers zou hebben :lol:

Maar als ik hier nog een paar forummers een invitation moet toestoppen, laat maar horen! Ik heb er genoeg...
 
Gizmo Project is er ook een. Open source variant van Skype maar dan met support van standaard protocollen. Zoals al eerder is aangegeven, denk ik ook dat Skype twee grote troeven in handen heeft: het aantal gebruikers en de kwaliteit. Zolang de andere producten niet aanzienlijk beter scoren in deze categoriën denk ik dat Skype de standaard blijft.
 
Sjoweee! Heb vandaag al tig keer gratis gebeld :) Ook leuk dat deze site door mijn werk wordt ondersteund ;)
 
[quote author=Annemiek link=topic=3947.msg48981#msg48981 date=1140443340]
Sjoweee! Heb vandaag al tig keer gratis gebeld :) Ook leuk dat deze site door mijn werk wordt ondersteund ;)
[/quote]

Ja goed hè!!  :)
 
Back
Top